• Clefairy

BIM november 2016

Hejhej! Jag är ny som medlem här på familjeliv, men har följt tråden för BIM oktober på avstånd. Idag kom min mens, nästan en vecka försenad, så nästa BIM blir november! Är taggad på att försöka igen, trots att min sambo för tillfället bor i en annan stad så att det blir lite klurigt att pricka rätt. Men man gör så gott man kan!

Eftersom min mens var så himla sen vet jag inte riktigt vilket datum min nästa BIM är, från att alltid bruka ha en 28-dagarscykel hade jag denna månad 34 dagar. Men kring 8 november kanske jag kan hoppas att mensen inte dyker upp!

Nån som vill hänga på och diskutera symtom, förhoppningar, tester, temperaturer och allt möjligt annat? <3

BIM-lista:

Clefairy: 8/11, tredje försöket, första barnet

• Svar på tråden BIM november 2016
  • Heineken86
    Väntar på magen skrev 2016-10-29 15:59:25 följande:

Ååå va spännande. Jag är bara på ÄL+6 idag. Detta med att inte testa för tidigt är svårt tycker jag :) När man vill något så gärna så blir man väldigt otålig.

Håller tummarna för dig

Håller tummarna för dig med. :)

Med testandet är det mest att jag inte vill springa och köpa fler test. Jag har ett kvar sen förra graviditeten och det vore himla smidigt att klara mig på det enda.. men vi får se om jag kan hålla mig eller inte. :) vill iaf vänta tills ungefärlig BIM (när den nu är)... men sist plussade jag inte förrän på dag 40, men det var iof efter första mensen sen graviditeten innan så kanske var cykeln lite knasig då. Nu är det efter andra mensen sen senaste graviditeten, plus ovanligt lång mensblödning, så jag ör inte säker att 28 dagar stämmer nu heller.... men vi får se. :)
  • Klumpidunsa

Hej! Jag har följt oktobertråden men tyvärr dök tant röd upp. Vi är nu inne på vårt 5:e försök med första barnet. Jag är 27 och min man är 28. Jag har aldrig plussat förut så jag har full sjå att försöka kartlägga eventuellt symtom, hittills har ju allt dock varit inbillning, haha. Beräknad ÄL var igår (fredag). Då jag är dunderförkyld och varit sjukskriven i veckan körde vi heminsemination istället. Tis, tor och fredag fick vi till det! Bim är 15 oktober. Håller tummarna för er alla????

• Klumpidunsa

Justdet, jag håller även tummarna att jag inte sabbat min ÄL då jag tagit minst en treo om dagen hela veckan eftersom jag haft sån himla förkylningshuvudvärk och treo är det enda som har hjälpt. Imorse läste jag att treo och andra inflammationshämmande värktabletter kan störa ÄL-processen pga att de påverkar ett hormon som gör att ägget släpper. Nåväl, vet inte riktigt hur mycket man ska orka tänka på saker men det blir nog inga mer treo för mig iaf!

• Thorax
    Klumpidunsa skrev 2016-10-29 16:43:44 följande:

Justdet, jag håller även tummarna att jag inte sabbat min ÄL då jag tagit minst en treo om dagen hela veckan eftersom jag haft sån himla förkylningshuvudvärk och treo är det enda som har hjälpt. Imorse läste jag att treo och andra inflammationshämmande värktabletter kan störa ÄL-processen pga att de påverkar ett hormon som gör att ägget släpper. Nåväl, vet inte riktigt hur mycket man ska orka tänka på saker men det blir nog inga mer treo för mig iaf!

Ipren, ibumetin etc ska du också undvika då det är inflammationsdämpande och vid graviditet uppstår en liten inflammation för att kroppen inte ska stöta ut det främmande föremålet.

Jag försöker göra det simpelt och undvika alla piller haha, inte så lätt när man har huvudvärk typ 2-3 ggr i veckan
  • Thorax
    Väntar på magen skrev 2016-10-29 15:35:27 följande:

Denna väntan.. :)

Mina symtom blir fler och fler... Har varit "skenis" förut, men denna månad har jag andra symtom.

Ont i brösten (från armhålan) kan knappt gå i trappen pga detta

ENORM trötthet. Somnade 20.00 igår (trots att jag bara legat och vilat på soffan direkt efter jobbet)

Och molvärk! Liknande mensvärk men ändå inte. Den kommer och går men känns mest om jag ligger ned i fosterställning.

Hur känner ni andra?

Sjukt trött jag också, för några dagar sen sov jag 13h sammanlagt. Väldigt trött nu också menkan lika gärna beror på att jag sovit dåligt idag efter jobbet men hoppas det beror på annat ;)
  • Klumpidunsa
    Thorax skrev 2016-10-29 18:18:33 följande:

Ipren, ibumetin etc ska du också undvika då det är inflammationsdämpande och vid graviditet uppstår en liten inflammation för att kroppen inte ska stöta ut det främmande föremålet.

Jag försöker göra det simpelt och undvika alla piller haha, inte så lätt när man har huvudvärk typ 2-3 ggr i veckan

Nej Det bästa är ju såklart att låta bli alla former av tabletter. Jag införskaffade Alvedon idag som jag tänkte att jag tar när det är som allra värst:) att ligga och spy av migrän/huvudvärk gör inte heller att det blir många barn gjorda, haha. Men nu är denna äl perioden förmodligen över och ersätts av den evighetslånga väntan på bim , phu! Har lust att sova bort alla dagar
  • Sofie1986

Testat med 2 likadana igår och idag! Ser ett streck. Men ändå tror jag inte riktigt på de.
    Tagit flera från gravidakollen men inte sett något alls på,
    Vad tror ni?

• Treansresa
    Sofie1986 skrev 2016-10-29 20:03:36 följande:

Testat med 2 likadana igår och idag! Ser ett streck. Men ändå tror jag inte riktigt på de.
    Vad tror ni?

klockrena plus=) Grattis! gravidkollens test visar tydligen jättesent för många
  • Bakmamma
    Sofie1986 skrev 2016-10-29 20:03:36 följande:

Vad tror ni?

är det ÄL test?
  • Bakmamma
    Treansresa skrev 2016-10-29 20:05:18 följande:
    klockrena plus=) Grattis! gravidkollens test visar tydligen jättesent för många
    Gravidkollens tester, menar du då både ÄL test och graviditetstest?
Svar på tråden BIM november 2016