• Clefairy

BIM november 2016

Hejhej! Jag är ny som medlem här på familjeliv, men har följt tråden för BIM oktober på avstånd. Idag kom min mens, nästan en vecka försenad, så nästa BIM blir november! Är taggad på att försöka igen, trots att min sambo för tillfället bor i en annan stad så att det blir lite klurigt att pricka rätt. Men man gör så gott man kan!

Eftersom min mens var så himla sen vet jag inte riktigt vilket datum min nästa BIM är, från att alltid bruka ha en 28-dagarscykel hade jag denna månad 34 dagar. Men kring 8 november kanske jag kan hoppas att mensen inte dyker upp!

Nån som vill hänga på och diskutera symtom, förhoppningar, tester, temperaturer och allt möjligt annat? <3

BIM-lista:

Clefairy: 8/11, tredje försöket, första barnet

• Svar på tråden BIM november 2016
  • Lindseeey

Studsar också in här :) 24 år, sambo 26, har nu beslutat oss för att sätta igång barnabakandet, sambon har en dotter sedan tidigare och nu är det dags att utöka familjen. BIM 13/11. Vi har en graviditet med oss i bagaget som dock slutade med medicinsk abort då tillfället var så fel det kunde bli. Men nu är det dags nu kör vi! :D

• anna7607
    mariama skrev 2016-10-30 08:08:27 följande:

Åh tungt :/ Då hoppas jag verkligen att det är din tur nu!! Är det första barnet?

Nä jag har två söta sen tidigare. Så de är känns tufft att de går så dåligt. Två missfall på resan än så länge. Håller tummarna varenda månad nu är de riktigt jobbigt
  • Clefairy
    Sofie1986 skrev 2016-10-30 08:54:49 följande:

Kunde inte vänta. Men enligt Gravidkollens egna teststickor så är jag fortfarande inte gravid fast jag har BIM idag.

Men clearblue måste jag väl lit på:):)

Stort grattis :D hoppas du får en fin graviditet och ett perfekt barn i juli! :D
  • Mandypandy90

Sofie! Stort grattis!! Många här som är avis på dig nu.. inkl. Jag :D så härligt! Själv har man precis haft ÄL och sexat på som bara den så nu inväntar vi spänt BIM! :) någon mer som precis haft ÄL och inväntar BIM? :)

• Kåtisroinen
    Mandypandy90 skrev 2016-10-30 11:13:31 följande:

Sofie! Stort grattis!! Många här som är avis på dig nu.. inkl. Jag :D så härligt! Själv har man precis haft ÄL och sexat på som bara den så nu inväntar vi spänt BIM! :) någon mer som precis haft ÄL och inväntar BIM? :)

Nästan :P ÄL imorgon, åker iväg ikväll så en liten mysstund innan jag åker idag :) men det känns redan som att jag väntar på BIM :P 13/11. Två veckor som känns som en eeevighet :P
  • Mandypandy90
    Kåtisroinen skrev 2016-10-30 11:18:45 följande:
    Nästan :P ÄL imorgon, åker iväg ikväll så en liten mysstund innan jag åker idag :) men det känns redan som att jag väntar på BIM :P 13/11. Två veckor som känns som en eeevighet :P
    Ja verkligen!! Längsta veckorna någonsin! Håller tummarna för alla! :D
  • larssonc
    mariama skrev 2016-10-30 08:09:05 följande:
    Åh roligt, jag med såklart!! Är det första barnet? Vilket försök? :)
    Ja första barnet första försöket:) är det första barnet för er också?
  • Skoovde
    Kåtisroinen skrev 2016-10-29 20:50:31 följande:

Känner igen det! Dricker också väldigt sällan. Festar kanske 1 gång/år och tar kanske ett glas vin till maten 1 gång/månaden. Nu i helgen är vårt första försök o der ville vi fira, käka god middag, gå på bio och, såklart, så blev det ju ett par glas in. Tänkte liksom: kanske sista gången på ett tag liksom :P sen mös vi till det igår. Idag fick jag sjuuuk ångest över just detta med alkoholen. Hade inte haft en tanke på det innan. Så jag googlade en massa o kom fram till att det är LUGNT om man dricker lite mellan mens och ägglossning. Däremot ska man inte dricka efter ägglossning ifall en befruktning har kommit igång. Så ha så kul ikväll! Slappna av och lev loppan ;)

Tack snälla för svar!! Har liiiite ångest idag, men bara lite. Hade en trevlig kväll även fast jag hade ont i äggstockarna hela kvällen. De hjälpte mig kanske på traven att inte dricka så mycket som de andra ;) vakna upp imorses o tog äl test o äntligen positivt!! Wihooooo :D
  • Skoovde

Yeeeeey, hur glad blir man inte när man ser denna glada gubbe på testet? Ler otroligt mycket varje gång! Har haft sex tis, tors och lördag. Skulle ni kört på tre dagar i rad nu eller fortsätta varannan? Bara lite kul och se hur ni tänker :) vi skippar nog idag och kör imorgon och tisdag. Då borde vi prickat in äl ganska bra...
  • anonymis3ns

Nu börjar väntan på BIM, ska verkligen försöka att inte analysera så mycket och framför allt inte börja testa tidigt. Jag har inte så höga förväntningar denna månad då min kille var bortrest typ mitt i ägglossningen(iaf vad jag trodde), tis-tors. Han landade dock natten till fredag och vi fick till det då, samt i fredags. Och i måndags innan han åkte. Enligt app hade jag äl i fredags(trodde den skulle komma på torsdagen) Vad anser ni om mina chanser?

Bim 13/11

Kram på er!

Svar på tråden BIM november 2016