• Clefairy

BIM november 2016

Hejhej! Jag är ny som medlem här på familjeliv, men har följt tråden för BIM oktober på avstånd. Idag kom min mens, nästan en vecka försenad, så nästa BIM blir november! Är taggad på att försöka igen, trots att min sambo för tillfället bor i en annan stad så att det blir lite klurigt att pricka rätt. Men man gör så gott man kan!

Eftersom min mens var så himla sen vet jag inte riktigt vilket datum min nästa BIM är, från att alltid bruka ha en 28-dagarscykel hade jag denna månad 34 dagar. Men kring 8 november kanske jag kan hoppas att mensen inte dyker upp!

Nån som vill hänga på och diskutera symtom, förhoppningar, tester, temperaturer och allt möjligt annat? <3

BIM-lista:

Clefairy: 8/11, tredje försöket, första barnet

• Svar på tråden BIM november 2016
  • hoppfullsnart40
    anna7607 skrev 2016-10-31 13:39:14 följande:

Nu är de vår tur håller tummarna hårt. när har du bim

Ja det är det verkligen :) den 23e...en eeevig väntan! Själv?
  • anna7607
    hoppfullsnart40 skrev 2016-10-31 15:04:29 följande:

Ja det är det verkligen :) den 23e...en eeevig väntan! Själv?

Åh den 22 spännande då ligger vi lika
  • TheKlister1990
    Heineken86 skrev 2016-10-31 14:31:05 följande:

CD + 6, innebär du att du är på cykelns sjätte dag? Kanske dum fråga men jag har inte hört cd förut... sett lite i tråden men inte vetat exakt vad det är. :)

Precis cykeldag 6 alltså cd 1 började mensen :)
  • FrökenE1985

Här är man på äl+5. Samma symtom som förra cykeln. Så det bådar gott. Plussade då extremt svagt (med flera olika märken) men det försvann sedan och slutade i mf. Dock ett mycket tidigt sådant så tänker mer på det som mens. Så det är ingenting som grämer mig.

Känner mig helt säker på att ägget precis fäst hoppas bara på att det stannar denna gång. Bim 9 november men räknar med att plussa tidigare.

• anonymis3ns
    FrökenE1985 skrev 2016-10-31 15:32:10 följande:

Här är man på äl+5. Samma symtom som förra cykeln. Så det bådar gott. Plussade då extremt svagt (med flera olika märken) men det försvann sedan och slutade i mf. Dock ett mycket tidigt sådant så tänker mer på det som mens. Så det är ingenting som grämer mig.

Känner mig helt säker på att ägget precis fäst hoppas bara på att det stannar denna gång. Bim 9 november men räknar med att plussa tidigare.

Spännande.. Hur känner du på dig att ägget precis fäst? Bara en feeling? :) Hoppas du har rätt. Jag är på äl+3, bim 13/11.
  • FrökenE1985
    anonymis3ns skrev 2016-10-31 15:37:58 följande:

Spännande.. Hur känner du på dig att ägget precis fäst? Bara en feeling? :) Hoppas du har rätt. Jag är på äl+3, bim 13/11.

Enbart ont/känslig i bröstvårtorna och inte hela brösten, ökade flytningar som påminner om äl-sekret men de är vattnigare samt doft och smakförändringar sen igår. Och trött som tusan. Kan tillägga att jag är extremt hormonkänslig och så här har jag bara haft när jag plussat svagt tidigare. Har dock slutat med mf de gångerna (2 ggr).
  • FrökenE1985
    anonymis3ns skrev 2016-10-31 15:37:58 följande:

Och samtidigt har jag, som sagt, bara en "feeling".
  • anonymis3ns
    FrökenE1985 skrev 2016-10-31 15:44:45 följande:

Enbart ont/känslig i bröstvårtorna och inte hela brösten, ökade flytningar som påminner om äl-sekret men de är vattnigare samt doft och smakförändringar sen igår. Och trött som tusan. Kan tillägga att jag är extremt hormonkänslig och så här har jag bara haft när jag plussat svagt tidigare. Har dock slutat med mf de gångerna (2 ggr).

Jag beklagar! När skedde dessa mf? :(

Skönt att känna symtom så tidigt. Jag tror inte jag känner nåt än, kanske lite mer flytningar än vanligt(men det behöver ju heller inte vara nåt tecken).
  • FrökenE1985
    anonymis3ns skrev 2016-10-31 16:23:15 följande:

Jag beklagar! När skedde dessa mf? :(

Skönt att känna symtom så tidigt. Jag tror inte jag känner nåt än, kanske lite mer flytningar än vanligt(men det behöver ju heller inte vara nåt tecken).

Hade ett i somras också. Då tänkte jag inte så mycket på att det var ett mf. Plussade svagt då också, men tänkte att det var väl spökstreck. Men nu när det blev exakt samma sak igen så inser jag att det faktiskt var ett mf. Är dock glad att dom varit så tidiga så kroppen har inte verkat ha några problem att ta hand om det. Händer det igen får jag kontakta en gynekolog och ta reda på varför det sker, trots att jag tydligen har lätt för att bli gravid. Och det är ju ändå skönt att veta.

Håller tummarna för att flytningarna är ett tidigt tecken för dig.
Svar på tråden BIM november 2016