• Clefairy

BIM november 2016

Hejhej! Jag är ny som medlem här på familjeliv, men har följt tråden för BIM oktober på avstånd. Idag kom min mens, nästan en vecka försenad, så nästa BIM blir november! Är taggad på att försöka igen, trots att min sambo för tillfället bor i en annan stad så att det blir lite klurigt att pricka rätt. Men man gör så gott man kan!

Eftersom min mens var så himla sen vet jag inte riktigt vilket datum min nästa BIM är, från att alltid bruka ha en 28-dagarscykel hade jag denna månad 34 dagar. Men kring 8 november kanske jag kan hoppas att mensen inte dyker upp!

Nån som vill hänga på och diskutera symtom, förhoppningar, tester, temperaturer och allt möjligt annat? <3

BIM-lista:

Clefairy: 8/11, tredje försöket, första barnet

• Svar på tråden BIM november 2016
  • Mandypandy90
    Thorax skrev 2016-11-02 10:16:43 följande:

CB early imorse som även den visade plus med 99% säkerhet på bim-3

Så nu vågar jag tro på det också, blir till att berätta för mannen så fort han vaknat

En envis parvel måste det vara. Eller så måste jag gjort nåt riktigt bra med karman

Brukar ha Äl på dag 13, vi sexade på dag 15 för första gången på 1 år och då en enda gång efter försökt i 2 år innan dess (sen uppehåll dvs) . Jag ska dessutom inte ha så lätt för att bli gravid pga återkommande cystor. Vad är oddsen liksom. Min pessimistiska skeptism över denna lilla är inte så konstig.

Dags att inhandla trisslotter i helgen

Åh grattis!!! Så himla roligt!!!!! :):) berätta om din mans reaktion sen ;)
  • Heineken86

Så nu vågar jag tro på det också, blir till att berätta för mannen så fort han vaknat

En envis parvel måste det vara. Eller så måste jag gjort nåt riktigt bra med karman

Brukar ha Äl på dag 13, vi sexade på dag 15 för första gången på 1 år och då en enda gång efter försökt i 2 år innan dess (sen uppehåll dvs) . Jag ska dessutom inte ha så lätt för att bli gravid pga återkommande cystor. Vad är oddsen liksom. Min pessimistiska skeptism över denna lilla är inte så konstig.

Grattis! Vad roligt!

Men vad har hänt med kontrollstrecket som brukar Göran att det blir ett plus?
  • Thorax
    Anonym (Jajjo) skrev 2016-11-02 10:33:01 följande:

Åh vad roligt :D GRATTIS!!!

Har du haft mycket symtom?

Tack :)

Bara otroligt trött, sov 15h som mest häromdagen :/ men börjat ta Behephan nu som hjälper rätt mycket.
    Mandypandy90 skrev 2016-11-02 10:35:00 följande:

Åh grattis!!! Så himla roligt!!!!! :):) berätta om din mans reaktion sen ;)

Haha den var helt oslagbar. Han kollade på testet säkert 2-3 min sen började googla barnvagnar, blöjor, skötbord... jag fick hejda honom att sånt är inte så aktuellt riiiktigt än *asg*
    Heineken86 skrev 2016-11-02 10:52:14 följande:

Grattis! Vad roligt!

Men vad har hänt med kontrollstrecket som brukar Göran att det blir ett plus?

Tack :)

Kontrollstrecket är den lilla ringen med det klara lilla blå strecket sen det som visar jag är gravid är det mer svaga stora strecket.

Det blir inget + tecken med CB early dom har bara ett streck för plus och inget streck är icke gravid :)
  • FrökenE1985

Grattis! Plötsligt händer det. Åh vilken härlig reaktion från din karl också!
  • Heineken86
    Thorax skrev 2016-11-02 13:11:02 följande:

Kontrollstrecket är den lilla ringen med det klara lilla blå strecket sen det som visar jag är gravid är det mer svaga stora strecket.

Det blir inget + tecken med CB early dom har bara ett streck för plus och inget streck är icke gravid :)

Aha, jag trodde det var ett "vanligt" cb som även har minusstrecket. Har alltid funderat när jag sett såna test hör i trådarna. :)

Stor grattis!
  • mariama
    Anonym (Elli) skrev 2016-11-02 09:38:27 följande:

Hej!

Jag hoppar in här. Jag har bim den 21! Lång väntan. Detta är andra försöket med barn nr 2. Jag är 25 och min sambo 27.

Då ligger vi rätt lika! Jag och sambon är 26 båda och försöker få barn nr 2. BIM runt 20/11 som det ser ut! Tredje försöket efter ett MA som blev på första försöket. Hoppas nu, börjar bli sååå otålig!
  • Thorax
    Heineken86 skrev 2016-11-02 13:55:08 följande:

Aha, jag trodde det var ett "vanligt" cb som även har minusstrecket. Har alltid funderat när jag sett såna test hör i trådarna. :)

Stor grattis!

Jag vet vad du menar, jag fick läsa förpackningen 3-4 gånger innan jag fick in i skallen att den inte har ett extra :D
  • Mirabelle24

Börjar tappa hoppet på denna gång.. även om det är "långt" kvar till bim (en vecka idag). Har haft mensvärk till och från sedan ägglossningen och även känt mig trött i ryggen, igår sjönk min temp en aning och det är ju positiva tecken antar jag. MEN idag sjönk min temp ytterligare! Någon som har erfarenhet av det? Ingen mensvärk eller ryggont idag heller.

Man blir ju så nojjig! Svårt att hålla hoppet uppe och då har vi inte alls försökt länge heller.. :(

• Nykär15

Enligt VUL igår på första besöket för missfallsutredning såg hon att jag inte hade släppt ägg denna gång, så hoppar ur tråden och siktar på december.

Har fått en hel drös mediciner nu både för att släppa ägg och hjälpa en ev graviditet stanna kvar så det känns jätteskönt! Så knäppt nog längtar jag efter mens nu så vi kan dra igång!

• Anonym (Elli)
    mariama skrev 2016-11-02 15:18:49 följande:

Då ligger vi rätt lika! Jag och sambon är 26 båda och försöker få barn nr 2. BIM runt 20/11 som det ser ut! Tredje försöket efter ett MA som blev på första försöket. Hoppas nu, börjar bli sååå otålig!

Jaha där ser man! Hade varit kul att följas åt tråkigt med missfallet. jag hoppas att det går denna gången för oss båda! Hur gammal är ditt barn?
Svar på tråden BIM november 2016