• Clefairy

BIM november 2016

Hejhej! Jag är ny som medlem här på familjeliv, men har följt tråden för BIM oktober på avstånd. Idag kom min mens, nästan en vecka försenad, så nästa BIM blir november! Är taggad på att försöka igen, trots att min sambo för tillfället bor i en annan stad så att det blir lite klurigt att pricka rätt. Men man gör så gott man kan!

Eftersom min mens var så himla sen vet jag inte riktigt vilket datum min nästa BIM är, från att alltid bruka ha en 28-dagarscykel hade jag denna månad 34 dagar. Men kring 8 november kanske jag kan hoppas att mensen inte dyker upp!

Nån som vill hänga på och diskutera symtom, förhoppningar, tester, temperaturer och allt möjligt annat? <3

BIM-lista:

Clefairy: 8/11, tredje försöket, första barnet

• Svar på tråden BIM november 2016
  • FrökenE1985
    Nykär15 skrev 2016-11-02 15:59:38 följande:

Enligt VUL igår på första besöket för missfallsutredning såg hon att jag inte hade släppt ägg denna gång, så hoppar ur tråden och siktar på december.

Har fått en hel drös mediciner nu både för att släppa ägg och hjälpa en ev graviditet stanna kvar så det känns jätteskönt! Så knäppt nog längtar jag efter mens nu så vi kan dra igång!

Vad trist, men skönt att få lite svar antar jag. Och framförallt, skönt att få hjälp så ni kan fortsätta försöka! Hoppas medicinerna fungerar som de ska så att du ägglossar snart, och att det går fort för er sen.

Lycka till!
  • Nykär15
    FrökenE1985 skrev 2016-11-02 16:40:17 följande:

Vad trist, men skönt att få lite svar antar jag. Och framförallt, skönt att få hjälp så ni kan fortsätta försöka! Hoppas medicinerna fungerar som de ska så att du ägglossar snart, och att det går fort för er sen.

Lycka till!

Många tack <3 hoppas vi med!
  • mixXi

Hoppar in här efter några månaders uppehåll.

BIM 11/1

Men är så uppgiven för stunden. Försökt snart ett år och känns som att vi inte kan bli gravida =(( Vet att det inte är så lång tid men känns verkligen hopplöst. Bläää

• Lindseeey

Hade äl i lördags (29/10) har idag världens "mjölkflytningar" har aldrig varit med om dess like... känns som jag kissar på mig stundvis :$ någon som fått liknande och vet vad det beror på ?

• AlexSthlm

Ojojoj nu börjar det hända saker här! Trodde har skulle få äl till helgen men idag kom en glad gubbe på testet så imorgon har vi tid för insemination på Storkklinik! Det blev en himla stress imorse men nu är vi framme hos mina föräldrar i Småland så nu känns det väldigt skönt och spännande, men också himla nervöst!

Bim blir då den 17/11 :)

• Anxious2016

Hej hej!

Hoppar in här, har bim 10/11. Har använt äl-tester cb digital och det visade positivt så hoppas verkligen nu att det tagit sig! Långa dagar att vänta nu bara...känner inget speciellt, hade ömma bröst men det har avtagit nu, och ibland nästan som mensvärk och lite illamående. Men det känns som att det kan vara för att man känner efter så mycket bara! Kommer knappt ihåg hur det var att leva "normalt" utan att tänka så mycket på sin kropp, räkna dagar hit och dit och kissa i muggar! ;)

• fruH92

Hej allihopa! Bim är idag & har inte känt att mensen är på gång alls så tog ett test ikväll för säkerhets skull & titta! (Hoppas bilden kommer med nu). Jag tycker det ser ganska positivt ut! :D ska ta ett clearblue digitalt i morgonurin också men nu håller vi tummarna! :D
  • fruH92

Bilden blev visst jätteotydlig när jag la in den nu... Ljusblå & klar i verkligheten! :D

• anonymis3ns
    Lindseeey skrev 2016-11-02 18:01:48 följande:

Hade äl i lördags (29/10) har idag världens "mjölkflytningar" har aldrig varit med om dess like... känns som jag kissar på mig stundvis :$ någon som fått liknande och vet vad det beror på ?

Jag har liknande. Men ingen aning om det är vanligt mellan äl och mens eller om det är ett väldigt tidigt tecken på graviditet. Vågar dock inte tro på det. Hade äl i fredags.
Svar på tråden BIM november 2016