Lady K skrev 2016-11-02 23:21:11 följande:
Jag har också haft problem med spottings några dagar innan mens ända sedan jag slutade med p-piller i juli. Dock så har antal dagar med spottings minskat från 3-4 dagar första cykeln till bara en dag förra mensen så jag hoppas de försvinner helt så småningom. Eller ja, nästa gång vill jag ju såklart inte ha varken spottings eller mens! Men förstår vad du menar med att man ger upp hoppet redan innan mensen kommer igång...
Dock har jag läst att just spottingen i sig inte behöver betyda att man har svårt att bli gravid, enda problemet är väl om den kortar ner lutealfasen väldigt. Och för lite uppmuntran så har jag också läst om tjejer som haft sina spottings som vanligt innan bim men som på bim-dagen ändå inte fått mens och sedan visat sig vara gravida! Så håller tummarna för att vi ska lyckas ändå!
Ja, det verkar vara rätt vanligt med spottings efter att man slutat med ppiller. För mig har det börjat ca 3 dagar innan BIM, men förra cykeln och den här cykeln har det varit fler dagar. Läste också att om man har mindre än 10 dagar mellan äl och när spottings börjar så kan det vara ett tecken också på att lutealfasen är för kort, jag har haft 9 dagar som mest om jag har gissat rätt på när äl varit.
Men som du säger kan man ju bli gravid ändå :) tänker mer att det inte kan skada att äta munkpeppar då det inte verkar vara farligt eller ha några bieffekter vid låg dos. Känns som att det är så lätt att stressa upp sig och överanalysera allt möjligt :p Håller i alla fall tummarna att vi inte får varken spottings eller mens nästa cykel! :)