• Clefairy

BIM november 2016

Hejhej! Jag är ny som medlem här på familjeliv, men har följt tråden för BIM oktober på avstånd. Idag kom min mens, nästan en vecka försenad, så nästa BIM blir november! Är taggad på att försöka igen, trots att min sambo för tillfället bor i en annan stad så att det blir lite klurigt att pricka rätt. Men man gör så gott man kan!

Eftersom min mens var så himla sen vet jag inte riktigt vilket datum min nästa BIM är, från att alltid bruka ha en 28-dagarscykel hade jag denna månad 34 dagar. Men kring 8 november kanske jag kan hoppas att mensen inte dyker upp!

Nån som vill hänga på och diskutera symtom, förhoppningar, tester, temperaturer och allt möjligt annat? <3

BIM-lista:

Clefairy: 8/11, tredje försöket, första barnet

• Svar på tråden BIM november 2016
  • Heineken86
    fruH92 skrev 2016-11-02 20:28:39 följande:

Hej allihopa! Bim är idag & har inte känt att mensen är på gång alls så tog ett test ikväll för säkerhets skull & titta! (Hoppas bilden kommer med nu). Jag tycker det ser ganska positivt ut! :D ska ta ett clearblue digitalt i morgonurin också men nu håller vi tummarna! :D

Ååå jag tycker mig se ett streck! Grattis!
  • josefinevm
    Kåtisroinen skrev 2016-11-02 08:10:47 följande:

Jag upptäckte just något roligt för alla oss som har BIM 13/11. Det är fars dag! :O hur roligt och häftigt hade inte det varit att få ett plus tillsammans med gubben då liksom?! Det enda tråkiga med det är att helt plötsligt så sköt mina förväntningar (som jag hittills lyckats hålla hyfsat låga) i skyn... oh well, får försöka tänka på annat. Som om det är så himla lätt :P

Just ja, vad kul! Jag har också Bim 13/11 :)
  • becca90

Hej! Hoppar gärna in här.

Min kille har äntligen gått med på att ha oskyddad sex, jag är sååå glad och förväntansfull.

Jag har inte riktigt koll på min ÄL, har tisigare letat symtom i mitten på cykeln men inte hittat något. Förra månaden däremot hade jag först äggviteflytningar 1-2 dagar och sen nu vattenflyttningar i 2 dagar fram tills igår ca. Så antar att det kan va ÄL. Vi hade sex på söndagen (äggvite) och idag(lite vattenliknande) jag tror att jag har en kort lutealfas och att min BIM är 8/11. Hoppas att det va ÄL och att det tog!! :D

• Mandypandy90

Idag har min kropp satt igång ordentligt. Är så tidigt(BIM-9) så känns konstigt men innan har det varit småsaker som gjort att jag anat graviditet men nu är det mycket mer konstiga och tydliga "tecken". Hoppas det inte är inbillning iaf.

Har ikväll fått fruktansvärt ont i ländryggen? Kan det vara något som har med graviditet att göra?

Har varje kväll halsbränna, illamående och att det vattnas munnen.

Extremt tät i näsan? Och känner mig febrig på kvällarna.

Har fått två stora bölder i ansiktet! Brukar få små plitor men inte såhär !

Väldigt ömma och tunga bröst!

Vad tror ni? Kan det vara något? Hur mår ni andra? :)

• Mandypandy90

Glömde det sjukaste och jobbigaste.

Extrem yrsel!

Hemskt!

• canvic

Hej!

Vi har försökt att bli gravid sedan slutet på juni och jag har sedan jag slutade med ppiller haft problem med spottings några dagar innan mens. Detta verkar ju kunna vara ett problem när en försöker skaffa barn..

Jag har BIM imorgon eller om några dagar men har redan fått spottings sen några dagar tillbaka så har därför gett upp för denna månad och väntar in mensen. Har köpt munkpeppar inför nästa cykel då det ska förlänga lutealfasen och minska spottings om jag förstått det rätt. Är det någon här med erfarenhet av munkpeppar?

Lycka till till er alla!

• Lady K
    canvic skrev 2016-11-02 22:53:41 följande:

Hej!

Vi har försökt att bli gravid sedan slutet på juni och jag har sedan jag slutade med ppiller haft problem med spottings några dagar innan mens. Detta verkar ju kunna vara ett problem när en försöker skaffa barn..

Jag har BIM imorgon eller om några dagar men har redan fått spottings sen några dagar tillbaka så har därför gett upp för denna månad och väntar in mensen. Har köpt munkpeppar inför nästa cykel då det ska förlänga lutealfasen och minska spottings om jag förstått det rätt. Är det någon här med erfarenhet av munkpeppar?

Lycka till till er alla!

Jag har också haft problem med spottings några dagar innan mens ända sedan jag slutade med p-piller i juli. Dock så har antal dagar med spottings minskat från 3-4 dagar första cykeln till bara en dag förra mensen så jag hoppas de försvinner helt så småningom. Eller ja, nästa gång vill jag ju såklart inte ha varken spottings eller mens! Men förstår vad du menar med att man ger upp hoppet redan innan mensen kommer igång...

Dock har jag läst att just spottingen i sig inte behöver betyda att man har svårt att bli gravid, enda problemet är väl om den kortar ner lutealfasen väldigt. Och för lite uppmuntran så har jag också läst om tjejer som haft sina spottings som vanligt innan bim men som på bim-dagen ändå inte fått mens och sedan visat sig vara gravida! Så håller tummarna för att vi ska lyckas ändå!
  • AM78
    Mandypandy90 skrev 2016-11-02 21:52:14 följande:

Glömde det sjukaste och jobbigaste.

Extrem yrsel!

Hemskt!

Har i princip allt du beskriver minus bölderna :) känt så en vecka ungefär. Bim fre el lör men fick positivt på idag.

Så det låter iallafall hoppfullt tycker jag ????
  • canvic
    Lady K skrev 2016-11-02 23:21:11 följande:

Jag har också haft problem med spottings några dagar innan mens ända sedan jag slutade med p-piller i juli. Dock så har antal dagar med spottings minskat från 3-4 dagar första cykeln till bara en dag förra mensen så jag hoppas de försvinner helt så småningom. Eller ja, nästa gång vill jag ju såklart inte ha varken spottings eller mens! Men förstår vad du menar med att man ger upp hoppet redan innan mensen kommer igång...

Dock har jag läst att just spottingen i sig inte behöver betyda att man har svårt att bli gravid, enda problemet är väl om den kortar ner lutealfasen väldigt. Och för lite uppmuntran så har jag också läst om tjejer som haft sina spottings som vanligt innan bim men som på bim-dagen ändå inte fått mens och sedan visat sig vara gravida! Så håller tummarna för att vi ska lyckas ändå!

Ja, det verkar vara rätt vanligt med spottings efter att man slutat med ppiller. För mig har det börjat ca 3 dagar innan BIM, men förra cykeln och den här cykeln har det varit fler dagar. Läste också att om man har mindre än 10 dagar mellan äl och när spottings börjar så kan det vara ett tecken också på att lutealfasen är för kort, jag har haft 9 dagar som mest om jag har gissat rätt på när äl varit.

Men som du säger kan man ju bli gravid ändå :) tänker mer att det inte kan skada att äta munkpeppar då det inte verkar vara farligt eller ha några bieffekter vid låg dos. Känns som att det är så lätt att stressa upp sig och överanalysera allt möjligt :p Håller i alla fall tummarna att vi inte får varken spottings eller mens nästa cykel! :)
  • Mandypandy90
    canvic skrev 2016-11-02 23:41:38 följande:

Ja, det verkar vara rätt vanligt med spottings efter att man slutat med ppiller. För mig har det börjat ca 3 dagar innan BIM, men förra cykeln och den här cykeln har det varit fler dagar. Läste också att om man har mindre än 10 dagar mellan äl och när spottings börjar så kan det vara ett tecken också på att lutealfasen är för kort, jag har haft 9 dagar som mest om jag har gissat rätt på när äl varit.

Men som du säger kan man ju bli gravid ändå :) tänker mer att det inte kan skada att äta munkpeppar då det inte verkar vara farligt eller ha några bieffekter vid låg dos. Känns som att det är så lätt att stressa upp sig och överanalysera allt möjligt :p Håller i alla fall tummarna att vi inte får varken spottings eller mens nästa cykel! :)

Har också fått spottings ca 3 dagar innan mens sedan vi började försöka. Har dock inte haft några hormoner på 1,5 år och innan vi började försöka för ca 5mån sedan så hade jag aldrig spottings. Har hört flera som har varit med om samma. Men man undrar ju vad det kan bero på.. ? Verkar ju vara ganska vanligt iaf :)
Svar på tråden BIM november 2016