• orzia1

Fler som tar/ska börja ta letrozol och provera

Nykär15 skrev 2017-02-24 15:25:18 följande:

Varför vet du inte förrän om 12 veckor? Om du tar ett test om några dagar och det inte är starkare eller om det är blankt så vet du väl om du är gravid än eller om det blev missfall? Och om du får plus kan du boka ett tidigt VUL i vecka 7+ och se om ett hjärta slår 

Tänker att efter v 12 minskar mf risken, har fått mf även efter jag sett ett hjärta slå där i v 8.
  • orzia1
    Nykär15 skrev 2017-02-24 17:11:18 följande:

Jo fast du verkar osäker på om du är gravid eller fått missfall menade jag. Allt det andra vet jag...såg vår lilla i v 8 och sen slutade hjärtat slå 12+2....

Tänkte att du ändå ville se tidigare så du säkert bar på en levande graviditet

Ja blir inte testerna starkare snart så kommer jag testa med digitalt på fredag. Om jag ej börjat blöda. O sen boka in för tidigt vul och graviditetsplan på spec mvc
  • orzia1
    Nykär15 skrev 2017-02-27 08:52:46 följande:

Usch vad segt...håller tummarna att denna cykel ger er guldägget!Vilken dag är du på nu? Testen borde ju vara starka nu, håller tummarna!

Jag minns inte riktigt om jag hade bim 23-25 men ngn dag däromkring. Är i så fall på bim + 2 kanske tom bim +4 .. Tyvärr ej starkare. Mannen ska köpa ett sånt clearblue med vecko angivelse idag . Och har jag ej börjat blöda så ska jag testa med det på torsdag om jag kan hålla mig
  • orzia1
    Nykär15 skrev 2017-02-27 09:46:14 följande:

OK jag förstår, hoppas att det ökar. Annars får du lova att åka in och kolla dig!  Tänker när det inte ökar så det inte är utomkveds, då fortsätter man ju få svaga tester bara...

Ja vi har tänkt på det också. Så i så fall kollar vi det i början av nästa vecka. Tack
  • orzia1

Började blöda idag. Så blir nya tag nästa mån. Skulle eg göra uppehåll men vi bestämde oss för att köra en mån till o hoppas de överlever trots mannen är borta under ägglossningen.

• orzia1
    Nykär15 skrev 2017-02-28 09:06:15 följande:

Usch vad tråkigt....men måste kännas bra att ni kör en gång nu direkt. I maj blev jag gravid på ett samlag som var 3 dagar före ÄL då mannen sen var bortrest.

Ja det är med blandade känslor. Är ju mest jobbigt att jag mår så illa av tabletterna och troligen behöver trippel igen för att lyckas, men kan max köra dubbel så som jag mår nu av de.
  • orzia1
    Nykär15 skrev 2017-02-28 10:46:24 följande:

Ja förstår det känns jobbigt..man är ju ett hormonmonster av alla dessa behandlingar...vet knappt hur mitt normala tillstånd känns...innan ÄL är det tabletter eller sprutor, vid äl pumpar man in hcg och efter ÄL progesteron-vaggisar...detta är ju 4:e omgången med stimulering för oss...så börjar bli van, men tycker även att det snart borde vara vår tur...försökt i 14 månader nu med mf och MA förra året...man blir så uppgiven.

Usch ja jag förstår dig verkligen, när har du bim?
  • orzia1
    Essie32 skrev 2017-03-02 14:22:23 följande:

Ja, jag är väldigt nöjd med min läkare. Det är bara irriterande hur positiv han är varje gång efter VUl när "allt ser riktigt bra ut. Det kommer gå bra denna gång". Han ger mig alldeles för stora förhoppningar hahah. 

Ah, denna äl måste jag och min man  ha en större "säkerhetsmarginal " då jag jag kanske missade själva ägglossningdagen. (Fast det borde ju räcka med de dagarna innan egentligen. )

Tack för lite uppmuntrade svar ;) jag tror vi har BIM samma dag? Min är 27/3. Håller tummarna på att denna målad leverera och att vi får världens finaste julklapp! :)

Min bim är också den 27/3. Tog mina första tabletter för denna omgånf igår på dag 3.
  • orzia1
    Orkide skrev 2017-03-03 08:08:23 följande:

Okej igår blev det inget sex. Vet inte vad som hände men jag var jätteledsen över en liten bagatell. Å det blev världens tårkalas o jag besviken över att sambon inte kramade mig så jag gick gråtandes till sängs vid 7.30. Har aldrig haft pms eller något men jag antar att detta måste ha berott på äl!?

.usch.. Känner igen mig. Men ha sex ikväll också så har ni täckt upp.

Kram
  • orzia1
    Coco123 skrev 2017-03-03 12:49:43 följande:

Har gjort VUL idag och hade en follikel som var 17mm och en på andra sidan som var15mm. Hon sa att det var större chans att det blir tvillingar då de var så lika i storlek! Hon tyckte vi skulle använda skydd om vi inte kunde tänka oss tvillingar. Någon som vart i samma sits?Hur stor är chansen?

Jag fick förbud en gång ef vul, minns inte om de var 2-3 mogna. Vi valde o köra på ändå. Blev ingen graviditet
Svar på tråden Fler som tar/ska börja ta letrozol och provera