• Nyfikna72

Hjälp! Är misstänkt för bedrägeri?!

Det kanske handlar om fler än en i slutändan..........vad jag vet får inte polisen ut nå uppgifter på kontohavare enbart på en liten anmälan. Det ska nog vara minst fängelse på straffskalan innan de får gräva så djupt.

• Nyfikna72
    Anonym (..) skrev 2016-10-13 07:20:36 följande:
    Uttala dig inte om saker du inte vet något om. Vi kan alla gå in på polisens hemsida. Öppnar de en utredning så har dem såklart rätt att utreda. De behöver inte ens gräva i detta fallet, han har ju ts konto nr. Jag har fått ut info om kontoinnehavare när jag ringt swedbank när jag endast haft konto nr. Säkert fel, men de har nog inga snillen på kundtjänst. Kan ju vara så att han lyckades nysta i den biten själv och helt enkelt gav polis namn och konto nr i anmälan? I vilket fall som helst behöver polisen bara ringa ett samtal för att kontrollera vem som står på konto nr. Knappast att gräva

Vet nåt om? Det jag vet är iallafall att banksekretessen väger tungt såna här gånger och vem som har det och det kontot får man inte reda på av att ringa kundtjänst iallafall. Isåfall är det ett minst lika grovt brott som bedrägeriet. Att du sen möjligen lyckats engång betyder ju inte att det är så polisen arbetar eller att det är så lätt.
Svar på tråden Hjälp! Är misstänkt för bedrägeri?!