Anonym (Ledsen själ) skrev 2016-10-19 12:24:16 följande:
Själv tänker jag väl att man i alla fall kan skumma igenom en smula om det är en tråd som är uppe på sidan 10 - för då är det ju rimligt att det hänt något utmed vägen så att säga.
Men att dessutom få en fråga som lyder "vad är problemet", då känner jag att man överhuvudtaget inte brytt sig om att ens tänka igenom trådstarten. Problemet är att mitt barn kan dö, vilket resulterar i ångest vilket resulterat i stort vinintag.
Om någon då känner för att slänga ur sig ett "vad är problemet" så har de inte så stor insikt i vad problem faktiskt KAN vara och hur hårt det kan slå mot en människa - som jag - som faktiskt hela mitt liv igenom varit mycket måttlig med alkohol.
Så därför ids jag inte svara på sådant, fortsätter dock med kraft från alla som gett bra och klokt stöd.
Man pratar väl enbart om alkoholen, och inte det andra och nått som inte skett än.
Anonym (Ledsen själ) skrev 2016-10-19 12:26:41 följande:
Oj, jag tyckte jag konsumerat jättemycket men allt är förstås relativt. Ja, får vara med vad gäller tankarna i huvudet - det jag kan se som fara är att jag börjar slappna av och inte vaktar på mig längre.
Det är inte lite att ta 1liter heller, men man måste sätta det i perspektiv till de som verkligen är nere i skiten.
Du verkar ju vilja sätta ett stopp innan du är där.
Men i form av tydlig abstinens, så kommer de inte vara så kraftiga vid 1l om man ens kommer märka nått.
Utan det kommer sitta mycket i huvudet och i mitt tycke så är detta det svåraste att hantera.
Då det inte bara försvinner om nån vecka.
Men du haft detta nått år som jag förstår det, då borde detta inte sitta djupt i huvudet.
Än någon som hållit på kanske i 10-20år, den har ett betydligt större berg att överstiga.
Även om du inte lyckats helt denna gång, så får man en erfarenhet.
Och denna erfarenhet kan göra så man vet vad som funkar bra och vad som inte funkar.
Sen vet vi och förhoppningsvis du med, och det är att du har tagit tag i detta i tid.