• Troyanen

Ivf start i November

Vi börjar med vårat första försök i november. Finns det någon mer? :)

• Svar på tråden Ivf start i November
  • minbaramin
    KajsaStina123 skrev 2016-12-10 08:50:05 följande:

Hej!

Jag går också på Linné kliniken i Uppsala , var där igår och kollade äggblåsorna och blodprov. Och allt såg bra ut . Dom är väldigt gulliga alla jag har träffat där, igår blev jag ledsen när jag inte fick den läkaren jag trodde jag skulle få, känslig som jag är...men dom var förstående och goa och det gick bra ändå.

Jag förstår dina tankar totalt, jag tror hela tiden att ngt ska gå fel men varje steg framåt funkar hur bra som helst! Än så länge, nu är det bara sista biten kvar m äggplock på torsdag. Så hoppas jag det går bra också. Men tror o tänker att det blir ngt galet m befruktningen....!!

Vi har inte berättat för så många om våran resa, så ja jag känner mig också lite ensam i detta. Och skönt att höra och läsa alla historier här.

Jag håller tummarna för dig idag, spännande! Berätta gärna hur det gick! Måste ringa dit idag och fråga om man kan jobba dagen efter äggplock....

Hej

Tack för ditt svar!

Jag håller mina tummar för er också. Det är många små delstopp på vägen. Nu är vi iallafall på väg till Uppsala. Du kan arbeta men jag valde att arbeta halva dagen då jag hade lite ont.

Själva äggplocket var ingenting om du frågar mig. Och de är helt underbara där uppe. Jag har Jan Holte men fick en utländsk kvinna vid äggplocket.

Lycka till på torsdag!
  • KajsaStina123
    minbaramin skrev 2016-12-10 09:20:07 följande:

Hej

Tack för ditt svar!

Jag håller mina tummar för er också. Det är många små delstopp på vägen. Nu är vi iallafall på väg till Uppsala. Du kan arbeta men jag valde att arbeta halva dagen då jag hade lite ont.

Själva äggplocket var ingenting om du frågar mig. Och de är helt underbara där uppe. Jag har Jan Holte men fick en utländsk kvinna vid äggplocket.

Lycka till på torsdag!

Hej!

Jag har vanligtvis en som heter Sarah, igår fick jag ha en Torbjörn el Tomas, jag kommer inte ihåg hans namn, då jag typ hade panik hela undersökningen!!

Ok skönt att höra m jobbet, då siktar jag på att jobba dagen efter. Tror jag .

Lycka till nu!!
  • KristinaJ
    minbaramin skrev 2016-12-09 19:31:40 följande:

Hej

Jag hoppar också in här.. gör nu vår första ivf.. utredningen visade att jag har lågt amh. Resan är verkligen som en berg och dalbana.. oklart om ivfen skulle fullföljas då jag svarade dåligt på menopuren trots hög dos.. slutade iaf med 4 äggblåsor..

Äggplock igår och 4 ägg ut.. jag va så lycklig.. sen börjar nästa katastroftankar.. tänkt om de inte befruktade? Idag ringer de och berättar att alla 4 är befruktade!! Jättelycklig.. har tid för återföring imorgon kl.13 men nu är jag jätterädd att de inte klarar sig :(

Den resa är såååå jobbig men jag hoppas så mycket.

Vi går på carl von linne kliniken i Uppsala.

Känns bra att läsa allas historier då jag känner mig fruktansvärt ensam i detta.

Du är allt annat än ensam! Vi är (tyvärr) många! Önskar jag kunde ge er alla inkl mig själv det vi önskar oss i julklapp.

4 befruktade låter ju super! Jag hade 13 blåsor, endast 5 ägg och endast 2 av dessa blev befruktade!! Hade också katastroftankar.. speciellt då jag gjort plock en fre och de aldrig återför en söndag så fick vänta tre dagar på att de kanske ringa och säga att ingen av de få två hade överlevt. Helt onödig oro! Ett fint fick jag tillbaka i måndags och ett skulle få ett försök till frys! :) Klysight men: det behövs ju bara ett! <3

Håller alla tummar för dig!
  • minbaramin
    KristinaJ skrev 2016-12-10 10:14:38 följande:

Du är allt annat än ensam! Vi är (tyvärr) många! Önskar jag kunde ge er alla inkl mig själv det vi önskar oss i julklapp.

4 befruktade låter ju super! Jag hade 13 blåsor, endast 5 ägg och endast 2 av dessa blev befruktade!! Hade också katastroftankar.. speciellt då jag gjort plock en fre och de aldrig återför en söndag så fick vänta tre dagar på att de kanske ringa och säga att ingen av de få två hade överlevt. Helt onödig oro! Ett fint fick jag tillbaka i måndags och ett skulle få ett försök till frys! :) Klysight men: det behövs ju bara ett! <3

Håller alla tummar för dig!

Ni ger mig hopp!

Alla fyra hade delat sig 3 stycken var 4 celligt och en 7 celligt.. vi fick tillbaka en fyra som såg toppen ut..

De andra ska odlas vidare.

Jag håller tummarna för er alla!
  • Sascha lo

Ruvardag 9.

Vågar inte testa än men blir tokig av att inte veta!

Hur tänker ni? Har ni som ruvar några graviditets-tecken och isåfall vilka?

• KristinaJ
    Sascha lo skrev 2016-12-11 09:05:17 följande:

Ruvardag 9.

Ruvardag 6. Känner typ ingenting. Fram tills igår var brösten stora och ömma och magen molande men det har typ avtagit nu. Känner inte ens något av lutinus (var lätt illamående från lutinusdag två tom igår). Lite öm men snarare övre delen av magen än tjejmagen. Har inga tester hemma, känns nästan skönt. Men väntandet är hemskt!!! Känner mig verkligen inte gravid.

Du?
  • pergotimestina

Ruvardag 9.

8

Ruvardag 9.

Åhhh va spännande. Jag håller verkligen tummarna,

Hoppas hoppas du måste berätta vad testet visar.

Jag läste biverkningarna på vaginatorerna och det är typ samma som jag kände innan bim.
  • pergotimestina
    KajsaStina123 skrev 2016-12-10 08:56:43 följande:

Hej!

Jag tar fortfarande Menopur sprutor fram t måndag, ska ta ägglossnings sprutan på tisdag och ÄP på torsdag! ! !! Ser fram emot det m spänning och skräck på samma ggn!!

Hej va spännande då är det snart dax:) är det första gången du gör ivf eller har ni gjort fler försök tidigare?

Är det någon skillnad på menopur och gonal F som jag själv tog?

Kände inte igen namnet nämligen.

Håller tummarna på att äggplocket inte göt ont och att du får massa fina ägg.
  • Marlin_

En fråga till er ruvare, drömmer ni mer? Jag är på rd4 och har i några nätter haft sjuka drömmar :) brukar aldrig komma ihåg drömmar annars men det är både sexdrömmar och andra konstiga, flera per natt :D någon mer som varit med om detta?

• Marlin_

Hej! Vi har samma testdag jag har också 23:e. Känns som en evighet tills dess. Idag eller imorgon borde väl ägget fästa, hoppas hoppas! Din första ivf?

nowtomorrowtoday2016 skrev 2016-12-10 08:52:26 följande:

Ja, jag är väldigt tacksam att jag "somnade", fram tills dess med lokalbedövningssprutorna var inte så kul..

Men så värt det!

Nu är jag också ruvare! Igår återförde dom et "jättefint" 3-dagars. Kändes speciellt och lite högtidligt faktiskt trots den kliniska processen ;)

De resterande 3 befruktade levde fortfarande men var inte riktigt av lika god kvalitet, men dom skulle testa att odla vidare till frysen så vi får se, hade känts otroligt skönt att ha ett i frysen under denna väntan. Ta bort stressen lite.

Så nu börjar den lååånga väntan, testdag den 23:e.

Minbaramin: stort lycka till på din återföring idag! Berätta hur det gått!

Svar på tråden Ivf start i November