• Troyanen

Ivf start i November

Vi börjar med vårat första försök i november. Finns det någon mer? :)

• Svar på tråden Ivf start i November
  • Sascha lo

Vi pratade på allvar om adoption i somras. Kändes som att vi behövde prata ut om var vi står i den frågan innan ivf. Det slutade i ett hemskt bråk för att vi var oense om delar inom frågan. Nu när ivf är igång är vi så otroligt motiverade och vi har mjuknat i vad som är viktigt. Men ibland tänker jag på det och att man borde grotta mer i det alternativet eftersom det är en lång process.

Hur tänker ni andra?

Vi väntar fortfarande men dem sa att dem skulle ringa innan 12 om inget blev befruktat och med 5 minuter kvar vågad jag ta ut vinsten och vara glad. Något av äggen är befruktde och det ska in i mig om 1 timme!??

• pergotimestina

Är det någon här i tråden som ruvar för tillfället?

Själv är jag på ruvardag 6 idag:/ väntan är olidlig verkligen... jag vill bara testa och testa och åter testa... tänkte kanske tjuv testa på tisdag ruvardag 9

Åhh detta är så nervöst.

Jag hatar verkligen sprutor alltså verkligen HATAR.

Haft fobi mot det sen jag va liten...

Så nu hoppas jag till tusen att detta fungerat så jag slipper fler nålar ???? Tänk va löjlig man är ibland!

• nowtomorrowtoday2016
    pergotimestina skrev 2016-12-03 18:19:10 följande:

Är det någon här i tråden som ruvar för tillfället?

Själv är jag på ruvardag 6 idag:/ väntan är olidlig verkligen... jag vill bara testa och testa och åter testa... tänkte kanske tjuv testa på tisdag ruvardag 9

Åhh detta är så nervöst.

Jag hatar verkligen sprutor alltså verkligen HATAR.

Haft fobi mot det sen jag va liten...

Så nu hoppas jag till tusen att detta fungerat så jag slipper fler nålar ???? Tänk va löjlig man är ibland!

Inte än, men har äggplock på tisdag och hoppas så att jag ska få tillbaka något så att jag också får ruva. Fattar helt att du vill tjuvtesta, tror jag kommer känna precis likadant! Samtidigt som man kommer dra sig för det av rädsla för ett minus (igen).. Så starkt av dig att ha gått igenom detta trots sprutfobi, grymt jobbat! Håller tummarna för dig och hoppas du ska slippa en ny omgång!
  • pergotimestina
    nowtomorrowtoday2016 skrev 2016-12-03 18:39:18 följande:

Inte än, men har äggplock på tisdag och hoppas så att jag ska få tillbaka något så att jag också får ruva. Fattar helt att du vill tjuvtesta, tror jag kommer känna precis likadant! Samtidigt som man kommer dra sig för det av rädsla för ett minus (igen).. Så starkt av dig att ha gått igenom detta trots sprutfobi, grymt jobbat! Håller tummarna för dig och hoppas du ska slippa en ny omgång!

Åhh Tack för de fina orden ?

Jag håller tummarna för dig oxå, har dom sagt hur många ägg blåsor som dom ev kommer plocka?

Mitt äggplock gick jätte bra, jag tog all sorts bedövning jag kunde komma åt hahah för första gången i mitt liv fick jag testa lustgasen.

Ohhh Harregud vad jag andades i den dom va nästan klara och då tog jag typ 8 jätte djupa andetag i masken , så när dom va klara så gapskrattade jag i 5 minuter isträck. .. jag as garvade till och med när jag fick in på mitt rum... gud va jag skrattade tårarna bara rann . Till och med läkaren skrattade. ..

Hahahah kul ändå med ett roligt minne ifrån just den upplevelsen.

Är det eventuellt på torsdag du får tillbaka ett ägg då? Håller mina tummar och tår för dig.
  • pergotimestina

Hej allihopa! Ville bara dela med mig med att jag fick ett super svagt plus idag på clearblue plus sticka... jag är helt i chock....

Visade sambon som också kunde se ett svagt plus.

Ska testa igen om någon dag och se om det blir tydligare.. vågar inte vara glad än. Det känns som att så mycket kan gå fel ändå.

Hoppas att det går bra för er andra tjejer?

• nowtomorrowtoday2016
    pergotimestina skrev 2016-12-05 15:46:56 följande:

Nu äntligen är våran tur här!

Önskar er alla lycka till?

Skickar med en bild på dagens test dag ruvardag 8.

WOW, så fantastiskt! Stort grattis! Och tack för den fina historien med lustgasen, skrattade högt : D
    Ja eventuellt blir det insättning på torsdag, det beror väl på hur äggen ser ut och utvecklas samt hur många man får som jag förstått det. Vi hade 9 små blåsor på första ultraljudet, och fler än så på det andra, men vet ej exakt hur många. Ganska nervös inför plocket imorgon men mest pirrig och nyfiken på vad vi får.
    Stort grattis igen! Ger mig hopp också ;)
  • Sascha lo
    pergotimestina skrev 2016-12-05 15:46:56 följande:

Nu äntligen är våran tur här!

Önskar er alla lycka till?

Skickar med en bild på dagens test dag ruvardag 8.

Grattis!! Så himla underbart, vilken lycka!

Trodde inte det kunde synas så tidigt!! Kan man testa redan på dag 7?! ????????????
  • Sascha lo

Oj skulle inte vara så många frågetecken utan lite glada smileys men det verkade inte gå:)

Av våra 5 ägg blev 4 befruktade. Av 4 befruktade delade sig 3. Vi fick tillbaka 1 och väntar på brev om dem andra 2 klarar sig till frysen. Vore såå skönt om jag fick den backupen så jag slapp sprutor och äggplock och allt igen..! Men allra helst hoppas jag att den lilla stjärnan på skärmen hittar rätt i min livmoder såklart.

Känner ingenting på dag 3. Absolut ingenting.

Hur noga är ni med lutninus? Jag tar inte på exakt timme för beror lite på jobb och när jag vaknar..kanske borde vara mer noga?

Svar på tråden Ivf start i November