• Troyanen

Ivf start i November

Vi börjar med vårat första försök i november. Finns det någon mer? :)

• Svar på tråden Ivf start i November
  • pergotimestina

Hej tjejer.

Jag har inte läst så långt bak i tråden men detta är precis en sån tråd jag vill följa.

Lite info om oss:

Jag och min fästman har varit tillsammans i 11 år och har aktivt försökt att få barn i snart 3 år... Många negativa grav tester och mycket tårar.

Vi har stått i ca 1 år på väntelistan till sahlgrenska , men nu har vi gått igenom första försöket och ruvar idag????

När vi va på det sista vul så kunde dom se 5 äppblåsor men fick bara ut 3 ägg... tänk va ledsen jag va! 2 klarade sig ej och det tredje sitter förhoppningsvis och gror inne i magen om vi har tur! Hur gick era äggplock tjejer och vart befinner ni er i eran behandlingsplan?

Kram

• synonym

Av det du skrivit så har vi gjort i princip samma resa Sascha lo!

Ställdes på kö i april och sedan sprutstart gonalf f 21 nov, ÄP igår och förhoppningsvis återföring imorgon. Kommer att bli långa timmar innan 12...

Jag tyckte själva ÄP gick bättre än förväntat, men tanke på allt som skrivs om det. Men lite senare när medicin gick ur kroppen så hade jag ganska ont, men helt hanterbart. Hur tyckte du det var?

Hoppas allt går bra imorgon!

• pergotimestina
    Sascha lo skrev 2016-12-01 15:49:42 följande:

Hej!

Hoppas jag kan passa in i denna tråden. Jag är ny på familjeliv och lite orolig för att jag bara ska bli nojjig(are) men testar och hoppas jag kan hitta stöd!

Bakgrund:

Jag och min fästman har försökt få till en liten sen feb 2015.

För ett år sen fick vi remiss till sahlgrenska och efter en utredning i mars fick vi veta att det inte är något "fel" på oss.

21 nov började jag med gonal-f och la sen till orgalutran.

Idag gjorde vi vårt äggplock och vi fick ut 5 ägg.

På lör ska ett tillbaka om dem blir befruktade. Är så nervös så jag vet inte vart jag ska ta vägen!!

Började gråta när dem sa att det var 5 för trodde det skulle bli fler...

Hoppas hoppas.

Kram

Hej jag ville bara skicka lite tröst med att jag fick ut 3 ägg vid mitt fösta äggplock, jag va helt förtvivlad!!

MEN jag fick tillbaka 1 fin fint 4 celligt ägg! Så tappa aldrig hoppet ???? det behövs bara ett guldägg ?
  • KristinaJ
    pergotimestina skrev 2016-12-02 16:04:33 följande:

Hej jag ville bara skicka lite tröst med att jag fick ut 3 ägg vid mitt fösta äggplock, jag va helt förtvivlad!!

MEN jag fick tillbaka 1 fin fint 4 celligt ägg! Så tappa aldrig hoppet ???? det behövs bara ett guldägg ?

Jag fick också "bara" ut 5 ägg idag. Men försöker tänka att det inte är mängden som räknas :) Och 5 är ju ändå 5!
  • KristinaJ
    Sascha lo skrev 2016-12-01 15:49:42 följande:

Hej!

Hoppas jag kan passa in i denna tråden. Jag är ny på familjeliv och lite orolig för att jag bara ska bli nojjig(are) men testar och hoppas jag kan hitta stöd!

Bakgrund:

Jag och min fästman har försökt få till en liten sen feb 2015.

För ett år sen fick vi remiss till sahlgrenska och efter en utredning i mars fick vi veta att det inte är något "fel" på oss.

21 nov började jag med gonal-f och la sen till orgalutran.

Idag gjorde vi vårt äggplock och vi fick ut 5 ägg.

På lör ska ett tillbaka om dem blir befruktade. Är så nervös så jag vet inte vart jag ska ta vägen!!

Började gråta när dem sa att det var 5 för trodde det skulle bli fler...

Hoppas hoppas.

Kram

Jag fick också "bara" ut 5 idag men min läkare tyckte det var ett bra resultat. Men kände också att det var lite. Håller tummarna för dig!
  • pergotimestina
    KristinaJ skrev 2016-12-02 16:11:54 följande:

Jag fick också "bara" ut 5 ägg idag. Men försöker tänka att det inte är mängden som räknas :) Och 5 är ju ändå 5!

Ja absolut min läkare sa att det behövs bara 1 :)

Håller tummarna för dig... har dom sagt 2 dagar till insätrning?

Hoppas att få läsa att du är ruvar snart :)
  • KristinaJ
    pergotimestina skrev 2016-12-02 20:59:25 följande:

Ja absolut min läkare sa att det behövs bara 1 :)

Håller tummarna för dig... har dom sagt 2 dagar till insätrning?

Hoppas att få läsa att du är ruvar snart :)

Blir på måndag antagligen (tredagars pga inga ET på söndagar)) men om alla fem blir hefruktade blir det på onsdag. Vågar inte hoppas på det dock.. :)
  • Sascha lo

Åh vad fina ni är!

5 ägg är säkert bra! Ni har så rätt, det behövs faktiskt bara 1 liten rackare! Känns som att vi är många i samma "tid". Kom på mig själv med att bli så glad när jag såg att ni skrivit, ingen i min omgivning förstår helt och hållet och man behöver verkligen ventilera.

Hoppas vi alla får plussa snart:) vilken julklapp!

• KajsaStina123
    Sascha lo skrev 2016-12-02 07:50:06 följande:

Hur gick äggplocket för dig synonym?

Dem ska ringa mig på lör innan 12 om vi inte behöver komma på återföring.

Tiden går så långsamt och jag är så nervös!

Lutinus är inte alls så farligt som jag blivit uppskrämd att tro. Kör med trosskydd bara! Är hård i magen bara men det hoppas jag går över.

Håller tummarna för er allihop!

Vad spännande, håller tummarna att det blir återföring idag för er ! Är själv på sprut dag 2 idag och ev ÄP v 50..längtar dit med viss nervositet..
  • KajsaStina123
    KristinaJ skrev 2016-12-02 15:32:01 följande:

Idag var det "äntligen" dags för äggplock. Jag var så himla nervös innan, speciellt då jag endast varit på ett vul och sprutat så få dagar kändes det som (8 dagar). Men det gick i alla fall oväntat snabbt och smärtfritt! mycket berodde nog på den fantastiska personalen som var så lugn och proffsig och stod beredd med morfinet om jag råkade säga aj för högt. Av 9 tillräckligt stora blåsor fick de ut 5 ägg. Låter lite, kanske får jag en högre dos nästa gång? (Hoppas slippa nästa gång såklart). Nu väntar en jobbig kväll/natt innan besked om eventuell befruktning i morgon..

Hej!

Hoppas ni får ett bra svar idag, jag ska också "bara" ta sprutor i 7 dagar, känns också som kort tid, men jag hoppas innerligt att det räcker. Ska till kliniken på fredag för vul och hoppas då att allt ser ut som de förväntar!! När tog du ägglossnings sprutan? Och hur många dagar fick du vänta innan ÄP efter det?
Svar på tråden Ivf start i November