klyban skrev 2016-10-19 15:33:23 följande:
Hans rökbeteende låter som det är större risk att han kommer tom åka in på urinprov av polis.
Och det kommer få betydligt djupare problem, och sitter han i bilen och även om han inte kör.
Så är risken att bli av med körkortet mycket stor.
Vad som står i hans journal vet inte jag, det kan bara möjligtvis han veta och kanske du.
Men varför inte börja med ett anonymt samtal, till någon som kan detta.
Men kan du inte säga till han att sluta med cannabis, det är inte speciellt svårt.
Eller åtminstone hålla sig till helgerna på sin höjd eller som första mål.
Eftersom THC sitter i ca8-10h, och röker han rätt sent på kvällen och han får stanna och bli drogtestad.
Så har han inget körkort på ett bra tag, en massa pengar att lägga ut på urinprover under lång tid också.
Han har rökt fram och tillbaka i 10 år. Han slutade när jag blev gravid för 1,5 år sedan men sen började han röka nån gång ibland och det har nu lett tillbaka till samma gamla vanliga. Har förklarat för honom att jag inte vill att vårt barn ska leva med en missbrukare till pappa och att jag inte vill vara med honom ifall han inte slutat helt.
Han kan sluta det vet jag men hans problem är att hålla sig från att börja igen. Han måste ju sluta umgås med sina polare som han känt sen barnsben.