• Majmånen

Tips på barnvagn för de som bor på landet

Hej på er! Vad har ni för tips på barnvagnsmodell som är bra om man bor på landet med guppiga grusvägar?

• Svar på tråden Tips på barnvagn för de som bor på landet
  • lyckligmamma87

Emmaljunga

O 4 fasta hjul el 3 stora

• Majmånen
    lyckligmamma87 skrev 2016-10-23 19:46:16 följande:

Emmaljunga

O 4 fasta hjul el 3 stora

Vilken modell rekommenderar du? :)
  • annikasater

Vi bor mitt ute i ingenstans med enbart grusvägar. Vi har en emmaljunga city cross med punkterings fria hjul, är supernöjd med den. Sambon brukar köra offroad i skogen med den utan problem. Chassit är lätt och följsamt och den rullar verkligen jättelätt. Hade inte köpt någon annan så här i efterhand.

• Anonym (Skogstroll)

Bor också ute på landet och kan starkt rekommendera Emmaljunga city cross. Tar sig fram överallt!

• lyckligmamma87
    Majmånen skrev 2016-10-23 20:07:21 följande:

Vilken modell rekommenderar du? :)

emmaljunga jungle har jag nu 3hjul

O innan dess hade jag den på bilden

• Majmånen
    annikasater skrev 2016-10-23 20:12:13 följande:

Vi bor mitt ute i ingenstans med enbart grusvägar. Vi har en emmaljunga city cross med punkterings fria hjul, är supernöjd med den. Sambon brukar köra offroad i skogen med den utan problem. Chassit är lätt och följsamt och den rullar verkligen jättelätt. Hade inte köpt någon annan så här i efterhand.

Tack för tipset!
  • Anonym (Emmaljunga-brio)

Hade en Emmaljunga duo edge med fyra luft hjul till sonen kanon bra på grusvägarna och i skogen.

Till bebisbilder magen har vi dock köpt en brio happy också med fyra fasta luft hjul får se om vi blir lika nöjda :)

Vi ville ha lite mindre vagn än edgen därför valde vi happyn denna gång..

• Anotherone

Jag bor kanske inte på landet som du men vi hade en Emmaljunga City Cross till första barnet och tyckte så mycket om den att jag gärna har en likadan nu till nästa barn.

Möjligen att jag köper en trehjuling lite längre fram när barnet åker framåtvänt och har blivit tyngre, för det verkar himla smidigt med en lite mer lättstyrd vagn än en fyrhjuling.

• lyckligmamma87
    Anotherone skrev 2016-10-24 14:29:54 följande:

Jag bor kanske inte på landet som du men vi hade en Emmaljunga City Cross till första barnet och tyckte så mycket om den att jag gärna har en likadan nu till nästa barn.

Möjligen att jag köper en trehjuling lite längre fram när barnet åker framåtvänt och har blivit tyngre, för det verkar himla smidigt med en lite mer lättstyrd vagn än en fyrhjuling.

Jag det är med lätt styrda bra tänkt så gjorde vi
  • Anotherone
    lyckligmamma87 skrev 2016-10-24 14:32:56 följande:
    Jag det är med lätt styrda bra tänkt så gjorde vi
    Tack för ditt svar, jag tror vi kommer göra så den här gången!
  • Moorii

Skulle säga en vagn med bra fjädring och lufthjul. Vi köpte emmaljunga super viking med punkteringsfria hjul.. På grusväg vibrerar vagnen alldeles för mycket, lillen vaknar :/ dock måste jag inte gå i parken, men tråkigt att inte ha det alternativet. I övrigt jättebra vagn, bara fel hjul.

• EllasEllis

Vi bor på landet och vi är supernöjda med vår "Trille Viper 4S" med svängbara framhjul. och alla hjul är stora. Jag har gått i skogen på stigar och på "traktorvägar" och grusvägar och tycker den är jättebra :) 

Tips är väl att fundera på om du vill ha svängbars eller inte, för oss var det viktigt då vi ville ha en vagn som fungerade även när vi åkte in till stan eller köpcentrum, svängbars hjul underlättar ju massor :)

• LaFontaine

Britax Go big! Suverän fjädring och stora svängbara hjul framtill. De går ju att låsa om det behövs, men jag har inte behövt det än. Den vänder dessutom på en femöring och är oerhört lättkörd och lättstyrd.

Svar på tråden Tips på barnvagn för de som bor på landet