• Bobno1

    Bäst mödravård i Stockholm?

    Jag har inte så mycket erfarenhet men går på BB Stockholm Family City i Mood och tycker det är toppen! Gjorde ett tidigt vul på Mamma Mia på Östermalm och tyckte att de var lite väl snabba och opersonliga så fick inte jätte bra intryck av dem men som sagt bara vart där en gång.

  • Bobno1
    Smlan skrev 2016-10-24 22:59:49 följande:

    Hej! När fick din första tid där? Jag ringde idag för att skriva in mig och fick min första tid i vecka 10+5. Jag tyckte det kändes sent. Sen glömde jag förstås att fråga vad man gör vid första besöket... Fick du gör ultraljud då?


    Jag fick tid i vecka 8 men ringde en bra bit innan dess. Jag tror det är bättre att gå i v 10-11. Det är först då de kan göra alla blodprov etc så jag måste tillbaka nästa vecka och göra blodprov. De gjorde inget ul/vul men barnmorskan skickade remiss till kub-ul (om man nu vill ha det) samt rul. Fick sedan de tiderna på post dagen efter (man gör ul i samma byggnad hos Ultra Gyn). Kub får jag göra i v 12+2 och rul i v 20!
  • Bobno1
    Smlan skrev 2016-10-26 14:12:46 följande:

    Tack för ditt utförliga svar! Hälsosamtalet kan jag faktiskt vara utan då jag redan känner att jag har koll på de delarna. 

    Jag ser verkligen fram emot ultraljudet så jag hade hoppats på att få göra det på inskrivningssamtalet men då förstår jag att det inte blir förrän vid KUB. Det tänker vi förstås göra.

    Jag har bokat tid hos BB Stockholm Family i MOOD gallerian då det är närmast min och mannens jobb. Jag tänkte att jag fick gå på det praktiska där. 


    Då går vi hos samma Tycker de verkar toppen, i alla fall min bm som var så varm och behaglig. Min man och jag jobbar också i närheten så det känns mest logiskt för ul och så. När har du bf?
Svar på tråden Bäst mödravård i Stockholm?