Inlägg från: FrökenMp |Visa alla inlägg
  • FrökenMp

BF juli 2017

Jag plussade idag på andra försöket:D

Har beräknad bf 8e juli. Det känns fortfarande så overkligt så vågar inte tro på det då jag fick missfall i juli...

Har verkligen inte känt mig gravid. Det enda är att jag fått massa finnar (jag får verkligen aldrig finnar) och att jag känner mig hungrig hela tiden. Inget jag reflekterat över direkt:) har även sjukt ont i tuttarna men tänkte att det berodde på mensen:)

• FrökenMp

Alltså jag har inte riktigt koll på vad nästa steg efter plusset är? Ska man boka tid för någon slags koll? Vart isåfall? Ska jag ringa en barnmorska eller? Haha jag kan liksom inget om detta...:)

• FrökenMp

Är det någon mer som blir så otrooooooligt trött bara sådär? Körde bil idag och somnade till i någon sekund flera gånger och jag sover middag ca tre timmar på eftermiddagarna för jag orkar inte göra annat.

Jag vill bara hälla i mig massa kaffe och redbull... Promenader fungerar inte heller för det är så kallt och jag slocknar direkt efteråt haha!!

Någon som vet vad man kan göra för att bli piggare?

• FrökenMp
    mammsen79 skrev 2016-10-30 18:21:32 följande:

Drick blutsaft eller magnesium på flaska eller mivi total kvinna, bra hälsotillskott

Åh då ska jag prova det! Tack snälla:)
  • FrökenMp
    Lillkolan skrev 2016-11-01 06:46:11 följande:

Tack så mycket 

jösses bara från att inte ha känt nånting innan testet förutom att mina bröst gjorde satans ont i söndagskväll till att få allt på en gång. Det var därför jag gjorde testet då jag känner min kropp. Inatt har jag nog kissat 4 gånger, känt mig hungrig 3 gånger och inte kunnat somna om direkt pga det och nu när jag gick upp gick jag upp för tidigt just för att jag var så hungrig. Min mage är lite spänd och gasig  och så gör brösten ont. Ha ha ha snacka om att hjärnan styr mycket, innan testet var jag säker på att få ett minus igen och kände inget och nu känner jag mycket. korkade hjärna ;)

Grattis till er alla!

Haha kunde ha varit jag som skrivit det där!

Känner exakt som du. En brännande känsla i brösten och bröstvårtorna, kissade också fyra gånger inatt och konstant hungrig! Fick gräva fram en skål med tomater och morötter igårkväll för jag var så hungrig men ville inte äta "riktig" mat så sent haha.

Är konstant trött och superkänslig. Sambon tjatade om nån kaffefläck igår som jag inte torkat bort från bänken så jag började gråta för han var så jobbig.. Haha.

Ni som ska träffa barnmorska så tidigt, är det bara en introduktion ungefär eller får ni även vul?
  • FrökenMp
    Anderssonathalie skrev 2016-11-01 10:27:47 följande:

Hahah känner igen detdär med hungern, konstant och gräver i kylskåpet :'D

Mitt första besök hos barnmoskan kommer bara vara inskrivning :)

Lillkolan skrev 2016-11-01 13:44:57 följande:

Hihi ja det där med att gräva i kylen efter något att tugga på men inget för matig känner jag igen. Min mage känns uppsvälld idag och jag har svårt att böja mig i mina arbetsbyxor vilket är lite jobbigt när man bara är i vecka 5.

En annan sak som jag kom att tänka på, Jag jobbar på förskola och är ganska nyanställd ????????. Undrar hur chefen kommer att ta det?Hoppas hon tar det bra!

Hoppas den här ständiga hungern försvinner för jag vill inte bli överviktig på köpet haha.

Jag har bokat tid med en barnmorska där jag ska få lite information och där ska vi även boka tid för inskrivning. Fick även en tid för VUL om ca 2,5 vecka då jag kommer vara i vecka 8. Hoppas få se ett litet hjärta slå:)
  • FrökenMp
    Lillkolan skrev 2016-11-01 17:18:25 följande:

Ha ha ja det hoppas jag också annars blir jag ju jätte tjock jätte fort ????????????. Åh jag måste boka tid på Mvc. Har inte hunnit det än, jobbar ju 100% och kommer hem när telefontider är slut ????. Men nån dag ska jag väl hinna. Vore underbart att få se ett litet hjärta! Längtar såååå mycket!

Hinner du inte på lunchen då? eller be killen din ringa:)

Ja ellr hur. Lääängtar!!!
  • FrökenMp

Har läst lite om vad man får och inte får äta. Vissa ostar får man äta om dom är nyförpackade... Hur vet man det liksom?! Jag älskar ju mozzarella tex och har köpt det men vet inte om den är nyförpackad? Haha

• FrökenMp
    josefinekn skrev 2016-11-02 14:31:13 följande:

Brukar det inte stå förpackningsdatum på paketet? :)

Det kanske det gör. Har inte tänkt så långt, haha. Tack:)
Svar på tråden BF juli 2017