BF juli 2017
Så sorgligt. Vi får hoppas att det går vägen den här gången, för oss båda!
Så sorgligt. Vi får hoppas att det går vägen den här gången, för oss båda!
Var på vul igår v 6+2 såg ingenting. Togs blodprov och nu ringde läkaren mig angående att det troligen är ett utomkveds :(!! Usch
Ja alltså sist dom antog att jag hade utomkveds så hade jag fruktasvärt ont plus att jag blödde. Men inget nu. Ja jag hoppas att jag bara är tidig. För det fanns en hinnsäck dock ingen gulesäck. Väntar på att läkaren ska ringa mig igen för jag fick en tid nästa vecka på fredag men hon tyckte det var för lång tid att vänta så kanske idag eller imorgon ska jag åka in och kika igen. Min magkänsla säger att dom har fel. Hoppas jag kan lita på den :)!!
Hejsan allihop! Jag plussade som sagt i helgen bim +3 vilket för min del betyder att jag nu är i vecka 5 (4+3). Har fått tid hos mvc den 22a november för att se om vi kan se att allt är som det ska. Är nämligen som så att jag och min sambo plus våra familjer har bokat en resa till Dominikanska nu i december sedan länge. Kommer gå in i vecka 12 under resans gång. Men sen finns ju risken med zika-virus där borta :-/ hur hade ni resonerat kring att resa?
Hej. I fredags plussade jag! Om allt går som det ska så blir detta vårt tredje barn. Bf är 17 juli enligt NC. Våra andra barn är 10 och 8 år. Jag ser att det är väldigt olika när man får komma till BM första gången och en del av er har redan ett ul inbokat. Ni som har ul inbokat framme i dec/jan går ni privat eller via landstinget? Tror inte vi får ett ul vid den tiden om man inte gör kub här där vi bor.
Jag var på det första samtalet i tisdags och nu känns det verkligen som att jag är gravid på riktigt! Fick hem en bok om graviditet och bara att sitta och bläddra i den kändes så mäktigt. Min sambo ligger och läser den innan vi ska lägga oss. Sååå mysigt!
Idag är jag i vecka 6+4. Tiden går så fort tycker jag:)
Gick in i 7+0 idag och berättade för mina föräldrar i lördags. Var så himla nervös!! Det är ju deras första barnbarn och jag var rädda att dom skulle tycka att det var lite tidigt för mig att skaffa barn då jag är 24 och är ny egenföretagare. Men dom blev så himla glada vilket var sån otrolig lättnad. Nu känner jag mig gravid "på riktigt" :D
Någon mer som berättat för familjen så tidigt??
Hej, jag plussade i torsdags! Blev gravid på första försöket, är i vecka 5 och beräknad bf är 16 juli! Jag är 22 år och min sambo 26, detta blir (förhoppningsvis) vårt första barn :) har bokat tid till mvc så får se när jag får tid! :) är dock sjukt orolig precis som ni för missfall :/
Hur mår ni allihopa? Jag är så galet trött särskilt på dagarna, sitter och pluggar på dagarna när barnen är på dagis och det går sååååå trögt haha jag fattar liksom knappt vad jag läser längre.. Går in i vecka 7 imorgon.
Jag mår också illa. Blir inte människa förrän sen eftermiddag/kväll. Får knappt i mig något kaffe heller vilket resulterar i huvudvärk.. har du testat propavan? Det fungerar på vissa för illamåendet. Jag har lergigan men man blir ganska trött av dom så tar dom bara när jag måste. Tänkte be om att få lergigan COMP men är lite rädd att jag ska bli helt darrig då istället
Och så menade jag såklart postafen och inte propavan som är en sömntablett hahah. Ja postafen är receptfritt och för illamående vid graviditet och åksjuka :)
Ladda ner ovia pregnancy. Den appen är på engelska men den är lite rolig för man får små notiser om bebisen varje dag. Tex "idag bildas lungorna" osv.. lite roligare än att läsa samma text varje dag till man är inne i en ny vecka:)
Sen får man även se hur små händerna är i förhållande till ett nyfött spädbarn men det visas inte förrän i vecka 8.
Japp den har jag med då jag hade ovias äl app som var väldigt bra. Jag har dessutom NC appen och den var ju väldigt bra då den automatiskt slog över som gravida på när man skrev in det. Tyvärr har jag bara gratis version av den som snart går ut :-/
Jag har även "gravid och baby" "graviditetsövervakare" och "ecografica" haha lite torsk på baby appar nu
Vad roligt för er som redan fått se hjärtat så tidigt! Jag ska på vul imorgon. Hoppas också få se:D
Grattis till alla :)!! Själv har jag en ofostrig graviditet har dom konstaterat. Man ser bara hinnsäcken i v 7+4. Ska få ytterligare information om mitt blodprov jag lämnade imorse och sedan få reda på hur jag ska gå tillväga sedan. :(!
Ja :(!! På fredag nästa vecka så ska jag in och ta tabletter så att det kommer ut. Det innebär att spermien och ägget har mötts men det har inte blivit fler celler, det har inte blivit något foster. Men kroppen tror att man är gravid.
Är inne i v 7 (6+1) och jag mår så in i he*vetes dåligt :( Illamåendet kommer och går hur den vill, främst nu på kvällarna så att jag inte kan somna. Det ända jag får ner i magen är dolkens cheeseburgare, äppelbitar och apelsinklyftor. Olidligt, känner mig värdelös och är rädd att jag skadar min bulle i magen. Men jag får ju inte ner något annat. Inbillar mig att något är fel och att det ska sluta i mf. På detta har jag fått ligementsmärtor som kommer med jämna mellanrum och skrämmer mig ihjäl mig att det ska vara starten för ett mf(vi har haft ett tidigt mf tidigare). Fått en härlig diarré för att toppa allt, men unnar mig att jag ännu inte har kräkts. För då tror jag att jag kommer svimma.
Förlåt för allt klagande, men detta är första barnet och såklart oroar jag mig för allt jag känner. Ska försöka slappna av men hur gör man det när man försöker beskydda något man inte ännu kan skydda i så stort anseende.
Jag som trodde jag skulle slippa dessa illamående.. Trodde jag fel ;)
Kram på er
Helt ny här, plussade i lördags så allt är ganska nytt och lite svårt att ta in fortfarande. Det var planerat så vi båda är såklart lyckliga men vi trodde det skulle ta längre tid än tre månader.
Jag har inga känningar som illamående eller något men det kanske är normalt?
Jag skall på inskrivning i december. Har försökt räkna ut lite när tänkt BF skulle kunna vara, senaste mensen tror jag startade runt 17:e oktober. När jag testade med ägglossningssticka Clearblue så hade fick jag en smiley 6 november och vi hade sex 6:e och 7:e november. Så jag misstänker att det måste varit då jag blev gravid, dock gjorde jag ett test 11:e november som visade negativt, mensen utebliv och jag testade på nytt nu i lördags och det visade positivt.
När beräknas ägglossning vara om man testat positivt med ägglossningssticka?
Grattis till er alla andra som plussat