Inlägg från: FrökenMp |Visa alla inlägg
  • FrökenMp

BF juli 2017

lizkan skrev 2016-11-03 21:04:27 följande:

Hej! Jag hoppar in här med er! Jag plussade för första gången i söndags!! :D Med beräkning på sista mens så är jag i v6+2 nu. Jag har fått två olika BF på två olika appar (26 juni och 4 juli) så antar att det kommer bli någon gång i juli. Jag och sambon är båda två 24 år gamla. Grattis till alla som precis har plussat! Det är ju en sån underbar känsla! :D

grattis till er! det är verkligen en häftig känsla!

Jag är också 24 och gravid med första barnet:)
  • FrökenMp
    Sani15 skrev 2016-11-04 10:28:50 följande:

Hej! Plussade förra veckan..är i vecka 5+3 med andra barnet????

Någon annan som så här tidigt vill äta konstant???????

Jag är hungrig nästan hela tiden!! Har köpt hem massor med frukt att mumsa på istället för mat för jag känner att fortsätter det i den här takten kommer jag bli överviktig redan innan V 12 haha
  • FrökenMp
    Sani15 skrev 2016-11-04 10:28:50 följande:

Hej! Plussade förra veckan..är i vecka 5+3 med andra barnet????

Någon annan som så här tidigt vill äta konstant???????

Jag är hungrig nästan hela tiden!! Har köpt hem massor med frukt att mumsa på istället för mat för jag känner att fortsätter det i den här takten kommer jag bli överviktig redan innan V 12 haha
  • FrökenMp
    Sabiinan skrev 2016-11-04 11:34:23 följande:

Jag håller på att tempa varje dag, nu imorse låg tempen på 36,54 och igår 36,75. Den har alltså gått ner och nu blir jag lite orolig då flera säger att det tyder pp missfall på g. Någon annan som vet något om tempen?

När jag fick missfall gick tempen ner efter missfallet eller om det var samma dag... Minns inte. Absolut int innan.

Min temp har också sänkts men även höjts igen nu så lägg inte så större vikt vid det skulle jag säga:)
  • FrökenMp

Tänkte dela med mig av en video jag hittade på

Youtube! Man får se bebben i livmodern från V 8-11. Jättespännande:D

• FrökenMp
    Gameofthrones123 skrev 2016-11-07 11:43:34 följande:

Är det bara jag som redan börjat fundera på namn?? Jag har en dotter som heter Nora och funderar på om det blir en lillasyster så kanske det blir en Nova.. men det kanske är för likt? Haha funderar så det knakar

Jag har en namnlista i telefonen som jag skrev innan jag ens blev gravid hahah!!

Nova var jättefint men jag själv skulle nog tycka att det blir för likt:)
  • FrökenMp
    Gameofthrones123 skrev 2016-11-07 12:25:06 följande:

Du har nog rätt.. jag tycker det är skitsvårt med namn.. det är nog tur att jag börjar redan nu haha

Haha! Ja, det är sjukt svårt. Det är ju ändå nånting som ska sitta med hela livet... Jag själv heter typ lika som min syster och tycker inte att det är så jättekul då vi båda alltid reagerar när någon ropar på oss. Hon heter Maria och jag Mia Hahah!!!
  • FrökenMp
    FrökenMp skrev 2016-11-07 10:27:14 följande:

Tänkte dela med mig av en video jag hittade på

Youtube! Man får se bebben i livmodern från V 8-11. Jättespännande:D

Oj, glömde visst lägga upp länken haha.

Här är den

• FrökenMp
    Rutis skrev 2016-11-07 17:49:04 följande:

Jag har bf 7/7 och är så himla glad! Det är mitt första. Men jag fick missfall i v 10 i september så nog är det läskigt också. Det var en otroligt sorglig upplevelse. Men jag väljer att fokusera på det positiva. Jag är glad att kroppen hämtade sig så snabbt och jag väntar barn, inte missfall. Nu är jag i v 6 och massvis med symtom. Zombie-trött, smärtsamma bröst och öm livmoder. Känslig och gråtig, men mest till glada grejer. Överhuvudtaget har jag mycket starkare symtom nu än innan jag fick missfall, vilket kanske ändå får ses som ett gott tecken? 

Själva graviditeten kände jag tydligt bara en vecka efter äl och en vecka innan beräknad mens. Det fanns inga tvivel. Och första positiva testet blev redan sex dagar innan beräknad mens. Det händer onekligen grejer i kroppen! 

Hur känner ni med alla förändringar? Även om det är jobbigt att vara trött så omfamnar jag verkligen symtomen och låter kroppen bestämma tempo. Vill den vila så gör jag det, vill den äta ett kg melon så gör jag det (finns ju värre saker tänker jag..). Jag gör allt för att undvika stress och går mest runt och småmyser med denna fantastiska lilla hemlis.

Grattis till er alla!

Beklagar missfallet. Har själv fått missfall i somras och liksom du är jag även rädd för att få det nu också.

Men jag måste fråga, gick du på något tidigt vul då och fick du isåfall se ett tickande hjärta? Har nämligen läst att när man väl fått se ett hjärta så minskar risken att få missfall drastiskt.

Själv ska vi på ett tidigt vul i vecka 8.
  • FrökenMp
    Rutis skrev 2016-11-07 18:51:40 följande:

Tack och detsamma till dig.

Jag gick på ett tidigt vul i v 9 och såg faktiskt inget hjärta. Fostret var dessutom mindre än vad det borde vara. Så vi intalade oss om att vi hade räknat fel och att det blev till senare än vi trodde. Men ja, det var för att stå ut i två veckor till då barnmorskan ville att vi skulle komma tillbaka för att göra vul igen. Någonstans visste man väl... men jag hade så starka symtom fortfarande och att kroppen liksom skulle "lura" mig så kändes så märkligt!

Skulle tillbaka två veckor senare, men hann aldrig det. Drygt en vecka efter vul började jag blöda och missfallet var ett faktum. Fick dessutom en jobbig infektion i livmodern efter det. Men allt läkte ju och kroppen verkar ha hämtat sig fint :) Hur var det för dig? Gjorde du tidigt vul då? Ska nog gå på ett i v 10 denna gång. Väntar lite längre.

Usch, vad tråkigt... Vet hur det känns.

Vi var på ett vul i början av vecka 6 och såklart syntes ju nästan ingenting för det var så tidigt och det var för mycket blod för att ens kunna se något. Det här var när jag anade missfall för jag hade börjat blöda en del men inte haft ont.

Dom trodde då att vi förmodligen inte hade gått så långt som vi trodde och att blödningen säkert inte var nån fara. Sen några dagar efter fick jag så otroligt ont att jag mådde illa och ut kom diverse klumpar, bland annat en som inte var röd som blod, utan mer som hudfärg... Svårt att förklara. Men förstod då att det var missfall. Så tragiskt...
Svar på tråden BF juli 2017