Cakh skrev 2017-03-22 20:37:41 följande:
De satte in ett ägg i fredags. Ska testa hemma på sticka den 31 mars och det känns som en evighet tills dess..........och vänta är inte min starka sida :(
Går du oxå på rmc?
Kramen
Hej ! Jo, det är många som säger att ruvningen är hemskt jobbig.
Du är inte ensam om att tycka det. Att behöva vänta på att få ta det där graviditetstestet, alla känslor och medicin biverkningar och ev. gravidsymptom eller avsaknad av gravidsymptom.
Jag har varit naturligt gravid 5 gånger(hemmaförsök), men missfall alla gånger.
Så känner till väl det där med att vänta på att få ta gravidtest....
Nej, jag går inte hos Rmc, ska göra ÄD hos AvaRiga.
Vet inte vilka gravtest du tänker använda, men får jag tipsa om dessa.
Jag tycker de är helt överlägset bäst. Inga otydliga streck att tyda.
Just nu har de extrapris på dem på
Apotea.se 1-pack för 99kr eller 2 för 149kr.
Ordinarie pris på vanliga Apoteket är 129kr för 1st och 189kr för 2st.
www.apotea.se/clearblue-digital-graviditetstest-2-st
www.apoteket.se/produkt/clearblue-digital-2-st-246055/
Annars mäter vanliga gravtest vid 25mlU/ml, och om du som jag kanske är lite otålig på att veta svaret, så kan man ju tjuvtesta flera dagar i förväg med hjälp av "testa tidigt tester". Senaste graviditeten tog jag ett varje dag i 2 eller 3 dagar innan det var dags för Clearblue. Det finns testa tidigt tester som mäter vid 5, 10 eller 15mlU/ml.
Dessa använde jag då, de mäter redan vid 10mlU/ml. man får 4st för 159kr och då kunde jag se strecket bli tydligare för varje nytt test jag gjorde

"Testet är 99% säkert och känsligheten är 10 mIU/ml, vilket innebär att testet kan upptäcka graviditet så tidigt som 7 dagar efter befruktning."
www.graviditetskollen.nu/produkter/graviditetstest/testa-tidigt/4-st-tidigt-graviditetstest-stav