• smurfen 11

ivf / äd 2016/ 2017?

Är i startgroparna för ivf, är nästan 42 år. Försökt naturligt i ca ett och ett halvt år. Inga barn innan. Sambon och jag träffades när vi var 40. Har haft högt prolaktin, pga stress förmodligen, men nu tror jag det är ok., så det plus åldern har såklart spelat roll om det blivit nåt eller ej..Gjort utredning på det mesta utom mina äggledare ( lite konstigt)..Sambons spermier är ok. Får se om ivf funkar annars blir det ev äd...
    Nån över 40 som ska börja ivf? Eller äd inom kort?
    Eller är under behandling?

• Svar på tråden ivf / äd 2016/ 2017?
  • Maran73
    UndrandeSökare skrev 2017-03-24 00:17:47 följande:

Ego: Det går framåt här ! Har fått besked från min koordinator

att donatorn fick ut 13 mogna ägg och att 12 blivit befruktade.

Nu ska de odlas till blastos och göras PGS.

Insättning blir 28/3. Spännande !

Åh, wow! Vad bra! Men.... du menar 28/4? Isf, grattis till den fina skörden!!
  • Maran73
    UndrandeSökare skrev 2017-03-24 00:17:47 följande:

Ego: Det går framåt här ! Har fått besked från min koordinator

att donatorn fick ut 13 mogna ägg och att 12 blivit befruktade.

Nu ska de odlas till blastos och göras PGS.

Insättning blir 28/3. Spännande !

Äsch, "isf" skulle jag inte skriva utan "iaf".
  • UndrandeSökare
    Maran73 skrev 2017-03-24 07:02:54 följande:
    Åh, wow! Vad bra! Men.... du menar 28/4? Isf, grattis till den fina skörden!!
    Tack för grattis !
    Insättning 28 mars Alltså nu på tisdag !
  • UndrandeSökare

Hur går det för er här i tråden?
    Maran kommer tillbaka till Sverige idag fredag sa du.
    Men Smurfen och Superfurry hur går det för er nu ?
    och Pyret har du varit på någon mer konroll av fostret?
    I vilken vecka är du nu? När är BF ? (beräknad förlossning).
    Cakh - Hoppas det går bra med gravtestet nästa fredag 31/3 !
    Ursäkta om jag glömt att nämna någon.
    Lycka till alla i tråden !

• Maran73
    UndrandeSökare skrev 2017-03-24 09:40:42 följande:

Tack för grattis !

Insättning 28 mars Alltså nu på tisdag !

Ok! Men jag är ändå superförvånad, PGS tar ju två till tre VECKOR att göra??? Kanske är ngn annan variant?...
  • UndrandeSökare

AvaRiga erbjuder 3 olika paket för PGS, maila och fråga dem så får du mer information.

Har du någon länk till källan att det tar 2-3veckor att göra PGS? Bara nyfiken.

Det finns ju något som heter PGD också, du letar man efter en viss sjukdom. Man ska inte blanda ihop de två. Detta är PGS och då kollar man endast efter om embryona är normala kromosommässigt.

Lycka till alla !

• Maran73

[quote=77531060][quote-nick]UndrandeSökare skrev 2017-03-25 10:48:08 följande:[/quote-nick]AvaRiga erbjuder 3 olika paket för PGS, maila och fråga dem så får du mer information.

Har du någon länk till källan att det tar 2-3veckor att göra PGS? Bara nyfiken.

Det finns ju något som heter PGD också, du letar man efter en viss sjukdom. Man ska inte blanda ihop de två. Detta är PGS och då kollar man endast efter om embryona är normala

Lycka till alla ![/h

Hej igen! Njaee ingen länk, men vi har ju gjort PGS två ggr på IVF Riga, tog tre veckor att få resultat båda gångerna. Samt läst mkt i en "PGS-tråd" på en amerikansk sida liknande denna, och även på amerikanska klinikerna handlade det om veckor att få svar, även ngn i London tror jag. Så det var därför jag blev så förvånad. Jo, vet skillnaden PGS/PGD, sista tar vad jag förstår månader att göra... Hur som helst, om AVA Riga fixar att göra vanlig PGS så superdupersnabbt så kanske vi också är sugna i så fall! Ska mejla o fråga!

• UndrandeSökare

Maran - Ja, maila gärna AvaRiga direkt och fråga om du är intresserad av PGS. Så får du svar på måndag när de börjar jobba igen. Så du kan tala om ditt val till kliniken så snabbt som möjligt.

Jag har läst om andra som gjort PGS hos AvaRiga, och eftersom onormala embryon ändå bara blir minus, eller fäster men blir missfall, så vill jag vara säker på att de enbart sätter in normala embryon.

Man måste då odla till blasto och sen gör de PGS dag 5. Sen har AvaRiga 3 paket med olika priser att erbjuda. Veronika kommer berätta för dig exakt vad de olika alternativen innebär.

Vi valde det dyraste paketet, där man gör PGS och sen sätter in färska embryon i samma cykel. Det finns billigare paket där de fryser embryona innan insättning och sätter in i nån senare cykel. Men eftersom det alltid tar kraft från embryona att frysa och tinas, och det inte är säkert att de överlever frysning/upptining och vi vill inte riskera att förlora embryon av den orsaken. Så därför valde vi det färska alternativet.

Vi har också valt Embryo glue eftersom det ökar chanserna, samt att sätta in 2 st normala embryon.

Vi går nu "all in" allt för att maximera chanserna.

Lycka till !

• UndrandeSökare

Maran - Vilket datum ska du göra vul och insättning?

Blir det insättning i mitten av april?
    Tänker du sätta in 3 dagars eller 5 dagars? 1 eller 2 embryon?

PGS? Embyro glue? eller något annat?

Lite info om AvaRigas olika erbjudanden och priser hittar du här:
    www.avaclinic.lv/se/prislista.html

Hoppas du får svar från Veronika på måndag ifall du mailat henne om PGS.

• smurfen 11
    Jessy01 skrev 2017-03-18 06:32:09 följande:

Hej allihopa! Hoppas allt går bra! Spännande för er som satt igång Lycka till!!!

Läste lite o akupunktur i tråden, tror stenhårt på det!

Jag sätter igång IVF nästa vecka och tänkte fråga hur ni som tar kortison medicinerar? Börjar ni nån vecka innan? Hört man kan ta 5 mg 2 veckor innan sprutstart och sen öka?

Supertacksam för svar!! Kram

Lycka till med starten nu :) hoppas på fina ägg ! Hoppas du fick koll på kortisonet också.
Svar på tråden ivf / äd 2016/ 2017?