Superfurry skrev 2017-03-29 20:32:15 följande:
Enbart goda nyheter här på tråden känns det som!!
Pyret vad bra att denna Nipt test gick bra men jag förstår att du är nervös. Med allt vi varit med om! Hoppas att allt forts¨tter att gå bra och att lilla pyret junior tittar fram om ca 20 veckor. Vilken lycka!
Maran: du är på god väg nu! snart äggplock ju :) ja jag förstår att man kanske vill vara lite mer öppna och det kan man vara i en sluten FB grupp. Och vad skoj att det går bra för dem därinne! Får man fråga om det är äd eller vanligt IVF/ICSi som alla gör där?
Undrande! grattis till superba resultat och till ruvning! Vad skoj :) ska bli spännande att följa dig nu! Alla tummar hålls hårt för dig och alla andra i tråden. Hela tiden ;)
Ego: jag och sambon har haft en serius talk nu gråtit, velat, pratat alla alternativ och nackdelar och fördelar och kommit fram till att vi nu ger upp och går över till äd. Och jag är nöjd med beslutet. Nånstans finns det ett litet tagg i hjärtat som sticker mig och påminner mig om sorgen att inte bli mamma (genetisk) till ett barn, men vi har faktisk satt våra liv på paus nu under en lång period och det har tagit mycket psykisk och fysisk (ekonomisk) och nu är det dags att gå vidare. Vi har gett det 3 ivf/iscier en del akupunturer och andra behandlingar och 4 missfall. Det får vara nog nu. Jag ska till min akupunktör nästa vecka och hen brukar vara bra på att peppa mig så kanske kanske kanske jag kan övetalas att ge det ett försök till iaf. men jag tror inte det....
Så där är vi nu. Och som sagt, vet inte ifall jag ändrar mig igen, men beslutet känns ok. Vi kör nog inte igång förrän efter sommaren då vi vill bara leva och slappna av igen en sommar och sen kanske ge oss in i det hela igen, men med "lånade" ägg då...
Jag kommer att hänga kvar nu här och heja på er kämpar, så klart nyfiken som man e.
Kram alla!!
Jag kommer nog dit också, att inte bli mamma genetiskt. Det är liksom en grej som behöver mogna hos en, nötas och blötas... Ni har ju provat hemma, och ivf så jag förstår dig, men ändå lever man på det där hoppet! Skulle inte förvåna mig om det sker på naturlig väg nu då, när ni släpper allt :) Man får nog sätta ett datum för sig själv, har det inte funkat tills bla bla, så gör vi Äd. Nån gång blir det ju tillräckligt liksom.
Jag sa nästan samma sak till min sambo i morse, ingen bebis och segdragen flytt och bygge av hus senaste 1.5 åren, nu är jag trött. Vi har inte lagt ut några stora pengar än ( på bebis iaf ), men psykiskt tar det mycket värre.
Vi ska ju eventuellt ( säger så för jag vågar inte bestämma mig! ) börja med Synarela på söndag. Inte hämtat spray än då jag drar mig in i det längsta...om man visste det ger nåt så skulle jag nog inte tveka.
Ibland tittar jag i"yngre " trådar, de med BIM mars t.ex. Tänker herregud de som är så unga, och undrar varför det inte tagit sig när de hållt på ett halvår, de skulle bara veta...och de letar sig blåa efter gravsymptom. Den tiden är förbi.
Ja stanna kvar i tråden för guds skull, vill ju veta hur det går för er!