• Svar på tråden BF JULI 2017
  • Haiduchi
    FrökenMp skrev 2016-11-11 12:32:55 följande:

Åh Gud vad kul!! Vilken vecka är du i?:D

Tack! Jag är i 6+4 och enligt dess längd var det 6+3 :)
  • chbw
    Haiduchi skrev 2016-11-11 12:03:32 följande:

Det gick super! Ett litet embryo på rätt plats i livmodern, 6 mm långt så alldeles rätt stl för min vecka, nästan exakt på dagen.

Och ett hjärta med :)

Var så lättad att jag nästan grät!

Underbart! Jag har vul samma vecka (6+4) men om 2 v. Hoppas på samma resultat :)
  • Haiduchi
    chbw skrev 2016-11-11 16:44:13 följande:

Underbart! Jag har vul samma vecka (6+4) men om 2 v. Hoppas på samma resultat :)

Det håller vi tummarna för :)

Mår du ok annars?
  • chbw
    Haiduchi skrev 2016-11-11 17:10:32 följande:
    Det håller vi tummarna för :)

Mår du ok annars?
    :) 

ja helt okej. Rätt trött, men jobbat min första vecka dagtid på över 1.5 år, och gått upp 0530 varje dag (igår 0430) så är nog därför :P ont i livmodern, oftast ömmar/molar det men ibland riktigt ont.. Och lätt lätt illamående. En kvinna luktade rök på tåget då mådde jag riktigt illa :O 
    hur mår du nu? :) 
  • Haiduchi
    chbw skrev 2016-11-11 18:29:16 följande:

:) 

ja helt okej. Rätt trött, men jobbat min första vecka dagtid på över 1.5 år, och gått upp 0530 varje dag (igår 0430) så är nog därför :P ont i livmodern, oftast ömmar/molar det men ibland riktigt ont.. Och lätt lätt illamående. En kvinna luktade rök på tåget då mådde jag riktigt illa :O 

hur mår du nu? :) 

Mår väldigt likt dig, trött, illamående, främst em, och ont i magen.

Ör väldigt svullen i magen på kvällen, ser väldigt gravid ut men bara massa tarmar :)
  • FrökenMp
    Haiduchi skrev 2016-11-11 15:31:26 följande:

Tack! Jag är i 6+4 och enligt dess längd var det 6+3 :)

Åh vad kul! Är också i 6+4 och ska på vul nästa vecka. Då borde det ju finnas ett hjärta där:D
  • Haiduchi

Mös med maken nu på morgonen och när jag satte mig på toa direkt efter kom det blod, relativt mycket. Precis som när jag var gravid med dottern. Men eftersom jag såg igår att allt var bra så är jag inte orolig. Blöder lite än, färskt men hat nog väldigt sköra slemhinnor. Så blir inget med vaginalt mys för oss. Inte på ett bra tag iaf.

• linneaa95

Kan man be om ett ultraljud tidigt? Skulle vilja se om det finns ett liv i mig. Är i vecka 6(5+4) ? Bokar man tid på sjukhus eller barnmorska?

• chbw
    Haiduchi skrev 2016-11-11 20:34:24 följande:

Mår väldigt likt dig, trött, illamående, främst em, och ont i magen.

Ör väldigt svullen i magen på kvällen, ser väldigt gravid ut men bara massa tarmar :)

Okej :) jag har ju lite mage sen innan men svullnaden sitter lite längre upp än vanligt nu, så antar tarmar o sånt också haha :) har testdag o ska ringa kliniken på måndag. Så nervös! Har ett digitalt och ett cb+ att ta då, så hoppas på ökning till 3+ :) än så länge har de blivit starkare varje eller varannan dag iallafall!
  • chbw
    linneaa95 skrev 2016-11-12 11:39:09 följande:

Kan man be om ett ultraljud tidigt? Skulle vilja se om det finns ett liv i mig. Är i vecka 6(5+4) ? Bokar man tid på sjukhus eller barnmorska?

Kan vara så att du m4åate boka privat och betala för det om du ska göra tidigt. Vet inte exakt hur det funkar, men ring bm o fråga :)

Jag ska egentligen få ett tidigt på ivf-kliniken men den ligger så långt bort så valt o boka privat närmre hem istället :) kostar 600 men blir dyrare att missa minst en halv dags jobb och åka 2 timmar enkel resa om jag åker till ivfkliniken :p
Svar på tråden BF JULI 2017