• Svar på tråden BF JULI 2017
  • Haiduchi
    chbw skrev 2016-11-08 05:59:32 följande:

Okej! Första här :) om den här väljer att stanna har vi chans på syskon också, då vi har ett gäng embryon kvar i frysen :)

Ja det är möjligt! Jag är 25 o min sambo 23. Och du? :)

Åh vad spännande. Är det ivf ni har gjort?

Jag är 30 och min man är snart 35
  • GrönaDruvan

Grattis till alla nya plus! Va roligt!!
    Själv har jag blivit mer och mer nojjig att det ska skita sig denna gången också...tycker jag borde känna mer? Men samtidigt vet jag ju att det är tidigt än. Denna veckan, rättare sagt idag eller imorgon, ska ju hjärtat börja slå om dagarna stämmer. Tycker det är nervöst.... Jag vet ärligt talat inte om jag orkar med ett missfall till, jag kommer bli helt knäckt.
    Men måste tänka positivt och jag har ändå en känsla som säger att det nog kan gå vägen denna gång.
    Väntar nu på barnmorskan som ska ringa, tänkte boka tid för inskrivning och ul i vecka 12. Hälsosamtal struntar jag i, va ju inte längesen jag var på ett...

• chbw
    Haiduchi skrev 2016-11-08 07:50:14 följande:

Åh vad spännande. Är det ivf ni har gjort?

Jag är 30 och min man är snart 35

Ja precis :)

Okej!
  • GrönaDruvan

Så...nu är det bokat privat ul (vul?) den 29 november.
    Sen är det ul och inskrivning den 20 december!

• Haiduchi
    GrönaDruvan skrev 2016-11-08 09:23:07 följande:

Så...nu är det bokat privat ul (vul?) den 29 november.

Sen är det ul och inskrivning den 20 december!

Är du i samma vecka som jag? 6+1 idag.

Tycker med det känns alldeles för lite nu..... men försöker inte tänka på det. Om allt vill väl så kommer man gnälla över stora magen i juni :)

Ska också ha inskrivning 20 dec
  • Johanna_Nr3
    Haiduchi skrev 2016-11-07 20:16:38 följande:
    Har du fött med snitt innan? Läste nånstans att ärrvävnader i livmodern kan göra det svårt att fastna och det syns tydligen inte på ul.

Man hinner tänka sååå mycket när dagarna kryper fram.
    Jag har fött båda mina barn vaginalt så någon ärrvävnad från snitt har jag ej. Dock kan det vara andra anledningar men jag hoppas innerligt att det ärren och skär "otur" som är grunden till mina missfall!

Hoppas allt går bra denna vecka!
  • Johanna_Nr3
    AM78 skrev 2016-11-07 21:12:36 följande:
    Hej

Grattis! Vet precis hur du känner det efter 2 missfall i år villl jag bara gå i ide och vakna v.20 typ.

Den här gången ska det gå vägen.tänk bara positiva tankar .
    Grattis till dig med! Ja precis, kommer man klara sig fram till RUL och allt ser bra ut där, ja då kanske jag kan släppa den STORA oron!

Jag vet, positiva tankar är bra:)
  • MiniCatti

Hej!

Såg att fler är oroliga så här i början. Jag är jättenojig :(

Jag känner ingenting förutom tröttheten. Förra graviditeten mådde jag illa på dag ett och det ömmade både här och där.

Nån som vet när symptomen är brukar dra igång eller vara "som värst"?

Kööööör bara!
  • Haiduchi
    MiniCatti skrev 2016-11-08 12:47:25 följande:

Hej!

Såg att fler är oroliga så här i början. Jag är jättenojig :(

Jag känner ingenting förutom tröttheten. Förra graviditeten mådde jag illa på dag ett och det ömmade både här och där.

Nån som vet när symptomen är brukar dra igång eller vara "som värst"?

Upplevde med förra mer symptom full. Väääldigt trött. Vem vet, det kanske drar igång i v.8. Ingen är väl där än?

Men nu på EM har jag mått illa. Märkte dock att päron gick ner, var riktigt gott och mådde bra en liten stund efter. Så ska köpa päron att äta ikväll :D
  • chbw

Igår bokade vi vul privat till 25 november. Kommer vara i 6+4 då :) och idag slog digitala över till 2-3! Hoppas det fortsätter såhär så jag får ge ett fint resultat till kliniken på måndag!

Svar på tråden BF JULI 2017