• Svar på tråden BF JULI 2017
  • Hes92
    Sofia12310 skrev 2016-11-29 18:11:49 följande:

Hej allihopa! Jag är också gravid,i vecka 6 (5+2) beräknad 29 juli än så länge :) detta kom lite som en chock för oss och vi har inte varit tillsammans alls länge. Bara ett par månader och båda hade flera års långa förhållanden innan. Men jag har gjort 3 aborter innan när ja var yngre och är 22 år nu och gör aldrig om det! Plus att vi har hus bilar körkort jobb osv så vi valde att köra på det och vi är så spända! Ska till bm 8/12 ????

Åh då har vi exakt samma dagar! Är också i v 5+2 med bf 29 juli, enligt appen då. Ska på hälsosamtal 12/12.
    Kom som en chock här också, inte ovälkommen men shit liksom! 
    Hur mår du? Känner du några symtom? :)
  • Beebii
    GrönaDruvan skrev 2016-11-29 12:16:16 följande:

Då är man hemma från ultraljudet...lite smått chockad men väldigt glad....allt såg fint ut och det ser ut som vi väntar enäggstvillingar!!!

Men å va fantastiskt! Vilken överraskning! Finns det i din släkt? Gud va häftigt! Ja man undrar ju om det är två som spökar där inne ibland, gubben skulle väl gå upp i spinn totalt haha! Stort grattis till er!!
  • Sofia12310
    Hes92 skrev 2016-11-29 20:16:32 följande:

Åh då har vi exakt samma dagar! Är också i v 5+2 med bf 29 juli, enligt appen då. Ska på hälsosamtal 12/12.

Kom som en chock här också, inte ovälkommen men shit liksom! 

Hur mår du? Känner du några symtom? :)

Men åh va kul!! ????

Ja, jätte trött! Och lite illamående mest hela tiden, och behöver springa och kissa oftare och äter gärna ofta och lite ömma bröst men ibland gör dom extremt ont ????

Hur mår du själv? Vilka symtom? ????
  • Beebii
    IdaLinneaK skrev 2016-11-29 08:18:38 följande:

Ok får se om man går med i någon då om de är hemliga vill säga. 9+0 idag, detta skulle i så fall vara enäggstvillingar då de låg precis bakom varandra och bara var en gulsäck. Allt var dock så himla oklart så jag tror bara att det är en bebis:)

Även om det är hemliga grupper så får dina vänner upp "reklam" om de grupperna och jag tror till och med det står där vilken vän som är med! Jag råkade ut för att en vän plötsligt frågade om jag var gravid och hittills vet ingen utom jag och sambon! Kändes inte kul....
  • M OCH M
    Maceka skrev 2016-11-27 21:44:46 följande:
    Hej! Alltså, jo det går bra med rökningen men det är tufft, speciellt när man har hunörsvängningar som heter duga så ska man avvänja sig ett beroende också! Ha ha.

Jag mår inte illa eller så heller och kaffe kan jag dricka utan problem så klart att jag blir röksugen.. Har liksom gått o väntat på att tappa suget och nästan vilja spy bara åsynen av en cigarett som jag blev av förra grav(avslutad grav) men nej.
    okej för jag är också rökare men jag röker nu rökte en halv ask nästan en hel ask i bland om dagen och nu röker jag mellan 4-6 om dagen så trappat ner som bara den men de är så svårt då jag har diagnoser med och har använt rökningen i stället för medicin och de gör de inte lättare nu när humör svängningarna kommer med att varken ha medicin och att sluta att röka skit svårt
  • M OCH M
    marretiin skrev 2016-11-29 20:57:04 följande:

Å här har vi magen idag 5+5 på kvällen.

oj du börjar redan få en liten mage men mage är också jätte uppblåst på kvällen nu är jag i v 7 så känner mig jätte svullen och i bland klumpig redan nu haha
  • Leeandra
    Sofia12310 skrev 2016-11-29 18:11:49 följande:

Hej allihopa! Jag är också gravid,i vecka 6 (5+2) beräknad 29 juli än så länge :) detta kom lite som en chock för oss och vi har inte varit tillsammans alls länge. Bara ett par månader och båda hade flera års långa förhållanden innan. Men jag har gjort 3 aborter innan när ja var yngre och är 22 år nu och gör aldrig om det! Plus att vi har hus bilar körkort jobb osv så vi valde att köra på det och vi är så spända! Ska till bm 8/12 ????

Hej och grattis! Jag och min kille har varit tillsammans i 5 månader nu när vi insåg att vi skulle ha barn, men det känns bara bra. Jag var 20 när mitt första barn kom och har alltid tyckt att det har varit fantastiskt att vara ung mamma.
  • Sofia12310
    Leeandra skrev 2016-11-29 21:45:29 följande:

Hej och grattis! Jag och min kille har varit tillsammans i 5 månader nu när vi insåg att vi skulle ha barn, men det känns bara bra. Jag var 20 när mitt första barn kom och har alltid tyckt att det har varit fantastiskt att vara ung mamma.

Åh va kul! Grattis! Har många vänner som fick barn när de va 18 och en annan vän som väntar barn nu med. Så ser fram emot detta jätte mycket! Min pojkvän var skeptisk först och tyckte abort men nu kan han inte sluta prata om det!! Så spännande :D
  • Starlights

Ni som testat med Clearblue digitalt med veckoindikator. Hur lång tid tog det innan ni fick 3+ veckor? Har hört att det kan ta ett tag innan det "slår över"

Testade nu på kvällen (druckit massa saft + kissat flera gånger innan) så det var kanske inte "bäst för test" just nu. Fick i alla fall 2-3 veckor, och borde fått 3+ eftersom jag precis gått in i vecka 7.. Men kanske får göra om det med morgonurin för bättre resultat.  

Svar på tråden BF JULI 2017