• Svar på tråden BF JULI 2017
  • marretiin
    GrönaDruvan skrev 2016-12-05 16:18:21 följande:

Då har man varit hos läkaren och gjort ultraljud! Två små sprattlande "bebisar" som växt som de ska!
    Glada nyheter var också att de låg i varsen säck, eller iaf en skiljevägg emellan, så risken för komplikationer blev mycket mindre!! De delar fortfarande moderkaka, men ska på ultraljud igen 5 januari för att kolla läget och sen kommer jag att få göra ultraljud varannan vecka f.r.o.m vecka 16, så det känns ändå skönt att dom har såpass koll på en.
    De flesta med tvillingar föder ju runt vecka 35-37, men hälften tidigare än så, så troligtvis får jag inga juli bebisar, men jag hänger kvar i gruppen ändå! Jag kan ju trots allt tillhöra de få som går tiden ut ändå...

Å vad spännande och vad skönt att allt ser bra ut
  • Newbie84

Då har man varit hos läkaren och gjort ultraljud! Två små sprattlande "bebisar" som växt som de ska!

Glada nyheter var också att de låg i varsen säck, eller iaf en skiljevägg emellan, så risken för komplikationer blev mycket mindre!! De delar fortfarande moderkaka, men ska på ultraljud igen 5 januari för att kolla läget och sen kommer jag att få göra ultraljud varannan vecka f.r.o.m vecka 16, så det känns ändå skönt att dom har såpass koll på en.

De flesta med tvillingar föder ju runt vecka 35-37, men hälften tidigare än så, så troligtvis får jag inga juli bebisar, men jag hänger kvar i gruppen ändå! Jag kan ju trots allt tillhöra de få som går tiden ut ändå...

Vad skönt att allt ser bra ut :) skönt med täta kontroller också!
  • Sofia12310

hej igen allihopa! hur mår ni? jag gick in i vecka 7 igår.. har så mycket blandade  känslor. är det normalt, har ni också det? mycket oro för hur det ska gå, på torsdag ska jag på hälsosamtal hos bm. vad gör dom på ett hälsosamtal? är det inskrivning då också? bokar man nån tid för ultraljud osv? vi har första ultraljud i v 12-14 i mitt landsting. 
    mina symtom kommer och går lite, mår illa till och från ibland extremt samma sak med brösten. kissinödig och hungrig jämt, men känner liksom ingen "växt värk". 

• Wooden
    Sofia12310 skrev 2016-12-05 17:52:03 följande:

hej igen allihopa! hur mår ni? jag gick in i vecka 7 igår.. har så mycket blandade  känslor. är det normalt, har ni också det? mycket oro för hur det ska gå, på torsdag ska jag på hälsosamtal hos bm. vad gör dom på ett hälsosamtal? är det inskrivning då också? bokar man nån tid för ultraljud osv? vi har första ultraljud i v 12-14 i mitt landsting. 

mina symtom kommer och går lite, mår illa till och från ibland extremt samma sak med brösten. kissinödig och hungrig jämt, men känner liksom ingen "växt värk". 

Har också blandade känslor, är helt normalt förstås! Jag är liksom glad för barnet men känner mig faktiskt inte helt säker på att allt står rätt till där inne så tillåter mig inte att känna mig riktigt taggad. Kommer såklart bli ledsen om det inte blir nåt, men är liksom lite inställd på det. Låter kanske helknäppt.

Tycker det är så orättvist att det är olika rutiner mellan landstingen angående mödravården, exempelvis ultraljuden. Där jag bor gör man endast rutinultraljudet i v17-20.

På hälsosamtalet pratar man om ens tobaks- och alkoholvanor och även vikten av varierad kost osv. Om man själv är frisk och om man har sjukdomar i släkten. Man tar också urin- och blodprov för att kolla vissa värden, tex hb.

Lycka till på torsdag!
  • Juuksela
    Sofia12310 skrev 2016-12-05 17:52:03 följande:

Är också gravid i vecka 7 ( 6+4 )

Ska till bm på torsdag jag med första samtalet
  • Beebii

Å va häftigt och så skönt att allt är som det ska! Lite spännande att få följa dom med ul flera gånger med! Jag är lite avundsjuk
  • Noccis
    GrönaDruvan skrev 2016-12-04 11:27:21 följande:

Nu äntligen sitter jag vid datan, går ju inte att svara från mobilen. Den loggar ju bara ut....
    Hur mår alla? Jag mår fortfarande illa, men något bättre igår, fast vill helst bara sova och vila...
    Fick strunta i jobbets julbord på liseberg igår, och det var något som jag verkligen sett fram emot, så det var synd...
    Känner ni eran livmoder än? Jag känner när jag ligger ner på rygg. Halvvägs upp till naveln. Känns ju lite mysigt när man tänker att det ska bli bebisar, samtidigt som det är skrämmande då man inte alls vet vad som händer där inne. Imorgon ska jag till läkaren på ultraljud där hon ska kolla hur allt ligger till. Om tvillingarna har någon skiljevägg och om de har samma moderkaka osv... nervös.

Åhh va kul med tvillingar! Grattis.
    Jag ska på UL imorgon och det känns jättebra. Har mått så sjukt dåligt och varit soffliggandes i över 2 veckor nu så ska bli skönt att få se den lilla så kanske det är lättare att ta allt illamående och trötthet sen.

Jag känner inte min livmoder än men jag är så otroligt svullen om magen så svårt att känna något. Vaknar ofta mitt i natten för att jag mår illa och har ont i gallgångarna så börjar tryta väldigt i humöret när man inte får sova rätt.

Nåväl, det är bara att hålla ut och hoppas att bäbisen mår bra iaf.
  • Leeandra

Usch, mår riktigt illa idag, tycker det är lite svårt att hålls ångan uppe på jobbet ( skolkök). Alternativet, att må för bra för tidigt är inte heller bra, så det är bara att stå ut, . Det känns som att alla ska göra tidiga ultraljud, hur kommer det sig?

• AM89

Gå med i min facebookgrupp Julimammor 2017 skicka pm här då fixar jag insläpp ???????? vi är redan ett litet gäng

• Noccis
    Leeandra skrev 2016-12-06 10:43:36 följande:

Usch, mår riktigt illa idag, tycker det är lite svårt att hålls ångan uppe på jobbet ( skolkök). Alternativet, att må för bra för tidigt är inte heller bra, så det är bara att stå ut, . Det känns som att alla ska göra tidiga ultraljud, hur kommer det sig?

Jag gör ett för att jag fick missfall i somras så då är dom snälla mot mig antar jag och låter mig göra ett tidigt Ska göra ett idag och är i vecka nio.

Jag mår också fruktansvärt illa och har varit soffliggandes i över 2 veckor nu. I somras när det inte blev något så mådde jag hur bra som helst så jag förstår dig i hur du tänker Fast man kanske kunde få må bara lite illa?
Svar på tråden BF JULI 2017