• Svar på tråden BF JULI 2017
  • GrönaDruvan
    Punschrulle skrev 2016-12-07 13:55:12 följande:
    Hej! 
    Ny i tråden men känner igen mig så mycket i det du skriver förutom att jag inte får paus på morgonen. Jag kan inte riktigt hantera det och får precis som du panik. Hur gör du för att ta dig igenom dagarna på jobbet? Det är en pina och en nedräkning till att få åka hem. 
    Det är inte alls kul att jobba. Nu jobbar jag två dagar i rad 11.30-21.30 och jag får panik av bara tanken.
    Jag har hela tiden något att tugga på i lådan brevid kassan (står i förbutik).
    Vi får egentligen inte äta när vi står och jobbar. Men jag sköter det snyggt och de förstår ju. Annars hade jag inte kunnat jobba. Brukar ha någon frukt som jag tar en tugga på då och då..
    Jobbigaste är bara att vi måste sälja så mycket och jag måste prata så mycket för att få sålt,och energin finns inte..
  • Maceka

Hej! Här är en till som mår riktigt illa.

Mår illa från det jag vaknar till klockan 5 -6 på em/kvällen, då går det över litegrann.. det är så vidrigt att må såhär dåligt konstant, man vill ju vara glad åt graviditeten men är helt slut och orkar knappt glädjas... har varit ledig en vecka nu från jobbet och jag fasar över hur det ska bli när jag kommer tillbaka.. har inte berättat för någon där ännu men man blir ju nästan tvungen när man är tvungen att sätta sig ner varannan minut..

hur har/hade ni gjort? Berättat eller hittat på nått?

Kram till er alla tappra själar ??

• Maceka
    GrönaDruvan skrev 2016-12-08 11:04:26 följande:

Snart 4 veckor med illamående, ge mig styrka!!!

Åh stackare!! Äter du nått preparat mot måendet? Har du nått annat hett tips?
  • Wooden
    GrönaDruvan skrev 2016-12-08 11:06:05 följande:

Någon som funderat på namn än?

Så himla svårt med namn! Förra barnet visste vi skulle bli en pojke (med risk för att man kan se fel förstås... En av mina svägerskor fick "fel" kön för några veckor sen!) och vi hade i princip valt namn. Ett namn vi pratat om länge när man pratar om vad ens framtida barn ska heta. Men mot slutet av graviditeten började vi tvivla och sen kändes det inte alls bra när han kom. Så han fick heta nåt annat som vi är supernöjda med! Och nu har vi liksom slut på pojknamn för vi hade inga alternativ förra gången. Blir det en tjej har vi inget heller (svägerskan som fick fel tog ett gammalt favoritnamn :P) så nej vi måste nog börja spåna! Har ni? Ni måste ju komma på två, herregud!
  • Noccis
    GrönaDruvan skrev 2016-12-08 11:04:26 följande:

Snart 4 veckor med illamående, ge mig styrka!!!

Jag känner verkligen med dig! Jag är dock bara på 3 veckor illamående. Iaf sådär illa så det känns som om spyan väntar i halsen.
    Det jobbigaste är nästan att min mage hela tiden kurrar men det är nästan omöjligt att få i mig mat. Har ingen hunger alls.

Men jag känner ändå en liten skillnad senaste 2 dagarna, får korta perioder när jag mår bättre. Hoppas det blir bättre för dig snart också
  • Noccis
    Maceka skrev 2016-12-08 11:25:49 följande:

Mår illa från det jag vaknar till klockan 5 -6 på em/kvällen, då går det över litegrann.. det är så vidrigt att må såhär dåligt konstant, man vill ju vara glad åt graviditeten men är helt slut och orkar knappt glädjas... har varit ledig en vecka nu från jobbet och jag fasar över hur det ska bli när jag kommer tillbaka.. har inte berättat för någon där ännu men man blir ju nästan tvungen när man är tvungen att sätta sig ner varannan minut..

Jag håller helt med dig, det är svårt att vara riktigt glad när man mår skit.
    Jag blev sjukskriven p.g.a. illamåendet. Hade inte tänkt berätta på jobbet innan det börjat synas på magen men hade ju inte så mycket att välja på.

Hoppas verkligen det blir bättre för dig snart.
    Styrkekram!
  • Newbie84
    Maceka skrev 2016-12-08 11:25:49 följande:

Usch stackare, jag berättade tidigt pga att jag inte klarade av att jobba så mycket, kort därefter blev jag sjukskriven. De var glada att jag berättade och det var så mycket lättare på jobbet att inte behöva hitta på ursäkter. De var väldigt förstående och tacksamma för den tiden jag var där.
  • Leeandra
    Treansresa skrev 2016-12-08 10:10:03 följande:

Äntligen fick jag se ett hjärta på vul! Ingen förstår hur det har gått till men en riktig krigare är det:) nu ska ja njuta!

Stort grattis! Vad härligt!
Svar på tråden BF JULI 2017