• Svar på tråden BF JULI 2017
  • Leeandra

Alltså, ugnsbakad fisk är trevligt i vanliga fall men inte när jag är gravid och mår illa. Speciellt inte fisk till 500 personer! Arbetskamraterna undrar hur det är med mig men jag skyllde på att jag är förkyld ( delvis sant ) men jag vill bara hem. Det värsta är att jag ska åka båt i 3 h ikväll och bil i 2, så det blir nog att leta upp spypåsen. All credit till oss kvinnor som kämpar oss igenom det här för att få våra söta små ungar .

• Sofia12310

Jag har är en undran, var på hälsosamtal idag hos bm. Har inskrivning 2/1. Då ska jag ha bestämt mig ang KUB.

Hur gör ni andra? :)

• Treansresa
    GrönaDruvan skrev 2016-12-08 11:06:05 följande:

Någon som funderat på namn än?

Tjejnamnet är klart för oss och har 2 i reserv. Pojknamn har vi bara 1 vi kanske kan tänka oss. Tycker det är svårt att hitta namn som passar till de övriga barnen då vi har helt olika smak.

Har ni funderat?
  • Florpan10

Köpt sea band idag. Tveksam till om det hjälper mot illamåendet men prostafen gör det bara värre denna gång! Inte kräkts än men illamåendet tar ju kål på en haha. Dags att ringa bm nu och boka tid!

• Sofia12310
    Treansresa skrev 2016-12-08 13:33:59 följande:

Tjejnamnet är klart för oss och har 2 i reserv. Pojknamn har vi bara 1 vi kanske kan tänka oss. Tycker det är svårt att hitta namn som passar till de övriga barnen då vi har helt olika smak.

Har ni funderat?

Ja jag har 1 flicknamn: Kayla och ett pojknamn: Caspian :) kan ju ändras helt men älskar Kayla ! :)
  • GrönaDruvan
    Wooden skrev 2016-12-08 11:42:02 följande:
    Så himla svårt med namn! Förra barnet visste vi skulle bli en pojke (med risk för att man kan se fel förstås... En av mina svägerskor fick "fel" kön för några veckor sen!) och vi hade i princip valt namn. Ett namn vi pratat om länge när man pratar om vad ens framtida barn ska heta. Men mot slutet av graviditeten började vi tvivla och sen kändes det inte alls bra när han kom. Så han fick heta nåt annat som vi är supernöjda med! Och nu har vi liksom slut på pojknamn för vi hade inga alternativ förra gången. Blir det en tjej har vi inget heller (svägerskan som fick fel tog ett gammalt favoritnamn :P) så nej vi måste nog börja spåna! Har ni? Ni måste ju komma på två, herregud!
    Vi har namn klart, tror vi iaf! Man vet ju aldrig om man ångrar sig sen.
    Men blir det pojkar,som jag tror, blir det Edvin och Olle. Blir det flickor blir det Linnea och Alma.
  • GrönaDruvan
    Maceka skrev 2016-12-08 11:27:42 följande:
    Åh stackare!! Äter du nått preparat mot måendet? Har du nått annat hett tips?
    Tar postafen ibland, men tycker det hjälper sådär. Eftersom jag faktiskt överlever dagarna vill jag helst undvika andra läkemedel, men får väl se hur det går. Har mått pytte lite bättre sen i lördags, även om jag mår illa hela tiden. Tänker att det ska bli bättre och bättre, men man vet ju aldrig..
  • Treansresa
    Leeandra skrev 2016-12-08 12:17:40 följande:

Alltså, ugnsbakad fisk är trevligt i vanliga fall men inte när jag är gravid och mår illa. Speciellt inte fisk till 500 personer! Arbetskamraterna undrar hur det är med mig men jag skyllde på att jag är förkyld ( delvis sant ) men jag vill bara hem. Det värsta är att jag ska åka båt i 3 h ikväll och bil i 2, så det blir nog att leta upp spypåsen. All credit till oss kvinnor som kämpar oss igenom det här för att få våra söta små ungar .

Oj jag är riktigt imponerad att du klarar att jobba med mat! Du har så rätt vi kvinnor är häftiga!
  • Beebii
    Sofia12310 skrev 2016-12-08 13:25:47 följande:

Jag har är en undran, var på hälsosamtal idag hos bm. Har inskrivning 2/1. Då ska jag ha bestämt mig ang KUB.

Vi gör kub test! Gjorde med barn nr två oxå och sa då aldrig mer.... men nu är jag över 35 så lika bra att göra det. Nu vet jag dessutom att bara för att man får dåliga siffror betyder det inte att det är något fel på barnet! Vi fick 1:45 eller liknande så jag bröt ihop men efter fvp var oddsen bra igdn och ut kom ju sen en frisk bebis. Så nu ser jag det mer som en extra chans att göra ul. Vi har tid 27 december för kub testet!
  • Leeandra
    Sofia12310 skrev 2016-12-08 13:25:47 följande:

Jag är inte riktigt säker, men för några år sedan fanns det inte ens möjlighet att göra KUB här ( Gotland ) och då fick man bekosta allt själv för att göra det i Sthlm. Jag vet inte hur det är nu. Brukar inte boka inskrivning förrän i v. 16 eller så.
Svar på tråden BF JULI 2017