• Svar på tråden 35+ och ivf nov 2016??
  • smurfen 11
    Gammeltanten skrev 2016-11-26 07:07:02 följande:

Idag kom mensen. Första gången jag inte blivit gravid vid ett försök. Ingen aning om vad vi ska göra nu. Om vi, framför allt jag, orkar gå igenom detta igen. Tveksamt.

Tråkigt att höra! Det var ert sista gratisförsök förstår jag, du menar om ni orkar komma igång med försök igen, dessutom kostar det nu? Du får nog landa i det och sen ta beslut.
    Chili81 skrev 2016-11-26 10:21:39 följande:
    Nej jag har inte hört om immunförsvaret tidigare mer än har läst något om en Aten-tråd, är det det du menar? Det verkar väldigt komplicerat.

Jag ser fram emot själva sprutorna, är inte så nervös. Mer nervös för biverkningarna. Då börjar du i helgen? Jag börjar på tisdag.
    Jo det är där jag snappat upp det från, och började undra om det var det som spökade för vår del, men tror inte det nu. Jo, det är komplicerat...
    Jag ska få mens när som helst, så snart sprutdags på måndag troligen...Bra du ser fram emot det. Jag tror en anledning till att jag inte ser fram emot det är att jag tänker det är ingen ide ändå vid min ålder. Är ju över 40. Bara ta sprutorna och inte tänka så mycket.
      Och som Jenny säger, vi får tänka positivt!

• Bimbim79
    smurfen 11 skrev 2016-10-28 18:04:12 följande:

Fler " äldre" som vill följas?? Glad

37 och beräknad 23/7 ivf FET i egen cykel. Första färsk försöket i augusti gick inte vägen. Hej på er alla!
  • Busfrö10

Ruvardag 11. Mensvärk. Illamående. Tjuvtestade, fick minus. Skit också...

Välkommen Bimbim79!

• nowtomorrowtoday2016
    Busfrö10 skrev 2016-11-27 07:25:10 följande:

Ruvardag 11. Mensvärk. Illamående. Tjuvtestade, fick minus. Skit också...

Välkommen Bimbim79!

Men det är väl för tidigt för att testa dag 11? Finns hopp fortfarande!
    Och ja välkommen Bimbim79!

Och tack Chili81 och Superfury, sprutstarten har gått bra!

Är inte spruträdd men var ändå lite svårare än jag tänkte att hålla sprutan stilla när man trycker in dosen och drar ut nålen sen, men man blir bättre på det för varje gång Smurfen! Har du börjat nu?

KajsaStina, jo jag fick mensen spraydag 15, jag började med sprayen dag 20 i cykeln. Spraydag 18 (i onsdags) började jag med sprutorna och är nu på sprutdag 5 (ikväll). På onsdag är vårt första VUL, och förhoppningsvis äggplock veckan därpå. Min biverkningar från sprayen var helt ok de första 10 dagarna för att sen bli värre och riktigt jobbiga dag 15 i samband med mensen. Men när jag började med sprutorna och minskade Synarelan så lättade det rejält och jag mår helt ok igen, väldigt skönt! Hoppas din mens kommer snart och att du slipper värre biverkningar!

Smurfen, jo jag har också varit inne på det där med immunförsvaret då jag har mycket som pekar på ett (för) starkt immunförsvar, men som du säger verkar man inte kolla det i Sverige, mer än i Falun, så det är inget jag har gått vidare med. Men det ligger där och gnager en smula, det gör det. Kanske kollar jag upp mer längre fram om detta försöket inte funkar. Det verkar ju som vissa fått mäta antalet "mördarceller" i blodet, kanske kan man kolla det på något sätt inför ett eventuellt andra IVF försök...

Så fruktansvärt tråkigt med mensen Gameltanten!! Får man fråga varför läkarna valde kort protokoll? Är det inte större chans med långt, speciellt om man är äldre? Jag tycker inte du ska ge upp! Men fattar om du inte orkar fler försök. Vad är läkarnas teori om att så få av dina ägg blev befruktade senast, kan det hjälpa med ICSI då? Förlåt för många frågor och du behöver inte svara, vill mest bara säga att jag tycker att du ska prata med läkarna om att testa alternativa vägar när (om) ni gör ett nytt försök. Jag önskar dig allt gott vilken väg du än väljer! <3

Ha en skön söndag alla!
  • Superfurry

Gammeltanten, beklagar detta :( hopasp att ni finner styrka till att gå vidare. Om det nu är er sista gratisförsök så hänger detta mycket på om man har råd att gå vidare också... Ja, det är ett jäkla crap detta med IVF. Vi har lånat pengar och om tredje försöket misslyckas vet jag faktisk inte hur vi går vidare.... Styrkekramar!

Busfrö, det kan ju ändras... När hade du riktiga testdagen?

Notomorrow, vi har kört det långa metoden en gång. De sa till oss att det inte spelade nån roll vilket man gjorde: långa eller korta...

Bimim välkommen!

Smulren hur går det för dig? Har mensen kommit? :)

• Busfrö10

Ja alltså jag har ju riktiga testdagen den 4 december, så en vecka kvar ????

Hoppas hoppas hoppas...

Trodde idag på dagen att mensen kom. Kändes exakt så. Gick in på toa på jobbet och såg på mig i spegeln, och tänkte att så länge jag inte har tittat om det var blod som kom, så har jag fortfarande hoppet. Så jag stod där ett tag. Sen tog jag mod till mig. Och det var ju bara den där jäkla tabletten...fan vad det kladdar!

Så hoppet finns kvar ?

• gammelpysen

Hej alla, jag är tillbaka igen. Behövde ta en lite mental paus efter vårt misslyckade IVF i oktober. Har nu börjat med letrozole, räknar med fet runt Lucia.

• Bimbim79

Usch så tråkigt när det inte går vägen. Vi har fått betala från start. Renoverar hus, jag har 3 barn sen tidigare men inte han. Har 17 mil enkel resa till ivf mottagningen samt att behöva ta ledigt typ hela dagen för att köra ner och göra ett VUL på 5 minuter. :/
    Jag kan ärligt säg att hade jag inte plussat denna gånger, första FET, färskförsöket gick inte vägen. Så vet jag inte om vi hade haft råd just nu, hade nog fått avvakta. Tråkigt med med tanke på min ålder, min yngsta är 8 så blir långt mellan de 2 ändå.

• Gammeltanten
    nowtomorrowtoday2016 skrev 2016-11-27 10:39:58 följande:
    Så fruktansvärt tråkigt med mensen Gameltanten!! Får man fråga varför läkarna valde kort protokoll? Är det inte större chans med långt, speciellt om man är äldre? Jag tycker inte du ska ge upp! Men fattar om du inte orkar fler försök. Vad är läkarnas teori om att så få av dina ägg blev befruktade senast, kan det hjälpa med ICSI då? Förlåt för många frågor och du behöver inte svara, vill mest bara säga att jag tycker att du ska prata med läkarna om att testa alternativa vägar när (om) ni gör ett nytt försök. Jag önskar dig allt gott vilken väg du än väljer! <3
    Som jag förstod det blev det kort protokoll eftersom jag har regelbunden cykel och inget verkar vara fel. Har inte hört ett ord om låg äggreserv t.ex. Under vårt första försök gjorde de både standard IVF och ICSI och det ägg som sattes tillbaka var standard IVF. Eftersom jag blev gravid med det så har de bara kört standard IVF de två andra gångerna. Måste bara ha varit ännu sämre kvalité än innan som gjorde att bara ett blev befruktat den här gången. Det var betydligt fler de föregående gångerna. Skillnaden denna gången mot de andra två är ju att jag tog Menopur och inte Gonal-f som stimulering.
  • Gammeltanten
    Superfurry skrev 2016-11-27 14:55:51 följande:

Gammeltanten, beklagar detta :( hopasp att ni finner styrka till att gå vidare. Om det nu är er sista gratisförsök så hänger detta mycket på om man har råd att gå vidare också... Ja, det är ett jäkla crap detta med IVF. Vi har lånat pengar och om tredje försöket misslyckas vet jag faktisk inte hur vi går vidare.... Styrkekramar!

Trösten är väl att vi har råd att gå vidare. Men vi är så dåliga på att prata om det, om vi ska försöka igen eller inte. Hur det än blir så händer ju inget förrän nästa år. Kanske ska vi lägga pengarna på adoption istället t.ex. Vi får se.
Svar på tråden 35+ och ivf nov 2016??