35+ och ivf nov 2016??
Fler " äldre" som vill följas??
Fler " äldre" som vill följas??
Hoppas att det vägen för er, håller verkligen tummarna!
Resultatet av ul idag blev ingen hit. Behandlingen har inte varit tillräcklig dos, jag har inte svarat utan där finns bara ett ägg (precis som vanlig ägglossning). Inget IVF nu.. Tagit äl-sprutan ikväll enligt läkarens order och vi ska försöka på egen hand och sen ska jag ta lutinus i 18 dagar. Funkar det inte nu heller börjar ny procedur efter nyår nån gång.. Först ska de snacka ihop sig om vilken dos som passar etc. Det kommer väl ta tid, tänker jag. Jävligt tung dag idag, känns dock bättre ikväll. Hade ingen aning om att detta ens var ett alternativ. Hade läkaren sagt i söndags att det endast fanns ett ägg redo och inte bara pratat om att det fanns risk för att behandlingen skulle explodera så att man fick vänta en månad efter äggplock hade man kanske inte blivit så förtvivlad i stunden..
Jenny och Jasmin, Har varit inne på mobilen och följt er, och det är så roligt att höra att insättning gått bra:)
Nu hoppas vi det tar sig.
Tintin, fy vad jobbigt...det är nog risken för mig också. Jag ska få göra en provstimulering, och om ul inte visar på bra resultat, så avbryts det. Jag ska nog få ta så hög dos man kan få. Min behandling blev ju inte av denna månaden pga schabbel från klinikens sida, så vi testar också nu på egen hand. Jag ska annars, om det inte tar sig naturligt, börja nästa helg med sprutor.
Jenny och Jasmin, håller tummarna för att det går vägen för er.
Tintin, usch vilket tråkigt besked. Vad fruktansvärt jobbigt att gå igenom allt med sprutor och ultraljud och så blir det ingen Ivf. Det låter bra att det finns en chans att det funkar naturligt nu efter ägglossningssprutan så jag håller verkligen tummarna för dig med!
Jag har nu sprayat med nässprayen i en vecka. Känner inget ännu. Väntar nu på mensen som ska komma dag 8-14 och jag tror att det är efter det som det kemiska klimakteriet startar.
Hej!
Jag hoppar in här =)
Vi är i gång med ivf nu, är på ruvardag 3. Är 37 och vi har en son som kom 2010 naturlig väg. Vill ju gärna ha syskon till honom, så efter att vi provat själva i nästan 3 år bestämde vi oss för ivf.
Så nu har vi kört puregon och fick ut 5 ägg i måndags, 4 blev befruktade, 3 delade sig varav 1 var superfin (så den har de satt in) och de andra 2 skulle de gro på lite till, så förhoppningsvis får vi två till frysen =)
I onsdags satte de in ägget, så nu kör jag på med lutinus!
Hej!
Jag hoppar in här =)
Vi är i gång med ivf nu, är på ruvardag 3. Är 37 och vi har en son som kom 2010 naturlig väg. Vill ju gärna ha syskon till honom, så efter att vi provat själva i nästan 3 år bestämde vi oss för ivf.
Så nu har vi kört puregon och fick ut 5 ägg i måndags, 4 blev befruktade, 3 delade sig varav 1 var superfin (så den har de satt in) och de andra 2 skulle de gro på lite till, så förhoppningsvis får vi två till frysen =)
I onsdags satte de in ägget, så nu kör jag på med lutinus!
Hej busfrö, skoj vi blir fler!
Tre år är länge och kämpa, hoppas nu ni får ert syskon
Låter som det inte är så vanligt att få ut många ägg, men ändå att det kan gå vägen till insättning, det ger hopp!
Jag är nästan lite avundsjuk på er, själv skulle jag också haft insättning i veckan men får vänta några veckor.
Hej på er allihopa!
Jag började m Synarela idag, vad har ni tagit? Jag ska ta den i 2 veckor nu sen undersökning, min mens ska komma om 1 vecka ca sa dom på mottagningen. Nu har jag läst om några som fått försenad mens, hur har det blivit för er? Jag blir så stressad o nervös för om allt går vägen så blir det utplock och insättning strax före jul. Men blir det försening på ngt vis så har kliniken jul/nyårsstängt och jag får göra om sprayning osv i slutet på januari!!! Vill nu...:-/
Hej! Tack!
Ja vad kul att vi är synkade! Jag har min testdag den 4 december, känns sjukt långt till dess...
Men håller på med de där jäkla vaginaltabletterna... Har ni de? Lutinus?
Ja skulle vara sååå roligt att få säga till sonen att han skulle bli storebror, vilken lycka! Inte för att han någonsin har nämnt det, men han gillar bäbisar!
Jag hoppar också in här! Är 36 år och vi gör vårt första IVF nu med långt protokoll. Startade med Synarela den 6:e november så har sprayat i 13 dagar men ingen mens ännu. Börjar precis som du KajsaStina bli lite orolig för när den ska dyka upp. (precis tvärtemot vad man känt alla andra månader). Hur sen blev mensen för er övriga som gjort det långa protokollet?
I övrigt är vi diagnostiserade med oförklarlig infertilitet, och vi har försökt naturligt i nästan 2 år utan att ha plussat någon gång.
Önskar er alla lycka till!
Hej Busfrö,
Spännande för er, nej jag tar inte några tabletter nu. Ska ta spray i 2 v och sen är det meningen att jag ska börja m sprutor om mensen kommer och allt verkar ok...men som sagt, blir mer o mer nervös att mensen inte kommer. Ja jag känner likadant att kunna få säga till syskonen att dom ska få ett småsyskon. Vi har 2 sedan tidigare på 6 och 8 år, sen satte en sjukdom stopp för fler barn på egen väg. Så vi frös ned hans sperma i hopp om fler i framtiden.
Men har du fått huvudvärk?
Nowtomorrowtoday2016 hur har du kännt när du började m nässpray? Fick du huvudvärk? När kom den isof?