• Bea73

Föräldramobb vad gör man?????

Hej! Vår nioåring går det upp och ner med...Är världen goaste men kan bli arg när han blir frustrarad och triggad. Blev bråk med en annan kille på skolan som retades. Inget jag försvarar men pojken pappa har nu talat om för oss att hela samhället minsann pratar om oss och vårt barn. Suck som om vi inte kämpade ändå. Sa att jag önskade kommunikation direkt med oss men han tyckte inte det var konstigt att folk pratade... Vad gör man??? Är både förbannad och ledsen!

• Svar på tråden Föräldramobb vad gör man?????
  • Anonym (Z)
    Anonym (Humla) skrev 2016-11-04 12:17:39 följande:

Ja vad tycker du hen ska svara?

Jag är genuint nyfiken eftersom TS vill ha direktkontakt med föräldrar som är bekymrade över sina egna barns skolsituation.
  • Anonym (Va)
    Anonym (Humla) skrev 2016-11-04 12:16:37 följande:

Att barn mår dåligt ska inte påverka andra. Jag håller med!

Kan du beskriva hur du tycker dessa pöräldrarcska "styra" sina barn hemifrån eller från jobbet?

Och är du intresserad av att läsa på om experternas kunskaper i ämnet?

Dom får lämna jobbet och åka till skolan när barnet bråkar för att tala klarspråk med sitt barn. Dom får ringa föräldrarna till barnet som blivit utsatt för det utåtagerande barnet och be dessa om ursäkt samtidigt som de får sitt barn att be det utsatta barnet om ursäkt. Handling och konsekvens.

Jag behöver inte läsa på om "ämnet", är insatt och kunnig så det räcker!
  • Anonym (Humla)
    Anonym (Va) skrev 2016-11-04 11:52:01 följande:

Rätt "stöd" anser jag ska komma från föräldrarna, i form av uppfostran och riktlinjer för barnet! Att ett barn är bråkigt ska inte behöva påverka andra barn. Och när samma barn upprepade gånger är utåtagerande utan att något ändras så är det mänskligt att människor pratar med varandra om det. Att vända sig till föräldrarna till det utåtagerande barnet ger oftast inget eftersom de sällan ser att det är deras lilla ängel som är problemet och som behöver förändra sitt beteende. Nej då ska vi föräldrar till väluppfostrade barn ha förståelse och bli mer insatta i ämnet.

Har du någonsin bestämt dig för att bli mer insatt i ett ämne men misslyckats? Man lär sig alltid något om man vill.

Varför kan inte du göra en sån liten sak som ett läsa en bok när det gäller något du anser är ett stort problem och samtidigt klaga på föräldrar som med garanti nästan alltid vet massor om ämnet? Hur lämplig är man själv om man baserar sig på skvaller eller illvilja men inte vill söka kunskaper eller lösningar?
  • Anonym (Humla)
    Anonym (Va) skrev 2016-11-04 12:21:08 följande:

Dom får lämna jobbet och åka till skolan när barnet bråkar för att tala klarspråk med sitt barn. Dom får ringa föräldrarna till barnet som blivit utsatt för det utåtagerande barnet och be dessa om ursäkt samtidigt som de får sitt barn att be det utsatta barnet om ursäkt. Handling och konsekvens.

På vilket sätt är du insatt och kunnig?
  • Anonym (Va)
    Anonym (Humla) skrev 2016-11-04 12:25:25 följande:

På vilket sätt är du insatt och kunnig?

Jag har läst en hel del och ämnet, men håller inte alltid med om allt jag läser.
  • Anonym (Humla)
    Anonym (Va) skrev 2016-11-04 12:26:55 följande:

Jag har läst en hel del och ämnet, men håller inte alltid med om allt jag läser.

Vad har du läst som du hållit med om?
  • Anonym (Maja)

Jag tycker att du svarade bra på pappans kommentar, sakligt och tydligt. Han berättade att "alla pratar om er" och du svarade att du föredrar att de tar direkt kontakt med er. Ser inget konstigt med det svaret. Vad annat skulle du svara?

• Tecum
    Anonym (Maja) skrev 2016-11-04 12:42:10 följande:
    Jag tycker att du svarade bra på pappans kommentar, sakligt och tydligt. Han berättade att "alla pratar om er" och du svarade att du föredrar att de tar direkt kontakt med er. Ser inget konstigt med det svaret. Vad annat skulle du svara?
    Men vad ska TS (och du och Humla) svara när en förälder när en förälder berättar att dennes barn gråter hemma och är rädd för er son? Läs en bok?
    Detta är den väsentligaste frågan och om TS inte har något svar eller åtgärd förstår jag att ingen bryr sig om att tala med hen utan OM hen... 
  • Anonym (lalla)
    Anonym (Va) skrev 2016-11-04 12:21:08 följande:

Klart du är. kunnig!  Barnens föräldrar och experterna kan slänga sig väggen.

Du har nu löst problemet. Du borde bli berömd
    Grattis, och känn dig stolt, du hjälpsamma människa!
  • Anonym (Va)
    Tecum skrev 2016-11-04 15:20:09 följande:

Men vad ska TS (och du och Humla) svara när en förälder när en förälder berättar att dennes barn gråter hemma och är rädd för er son? Läs en bok?

Detta är den väsentligaste frågan och om TS inte har något svar eller åtgärd förstår jag att ingen bryr sig om att tala med hen utan OM hen... 

Alla andra är ju problemet som inte har förståelse för att deras barn störs och bråkas med i skolan. Det är bara barnet som bråkar som omgivningen ska känna sympati med och förstående för.
Svar på tråden Föräldramobb vad gör man?????