Anonym (Va) skrev 2016-11-04 18:57:45 följande:
Vem är det som drar slutsatser nu och anklagar pappan för att vara en "uppviglare" utan att ha några belägg för det i TS och utmålar den andra pojken som "retsticka"?
För övrigt känner jag att det inte går att spekulera vidare kring TS då det endast finns ett skrivet och mycket kort inlägg att referera till.
Det är ts som beskriver pappan som någon som har dragit ihop en föräldramobb. Det är ju det trådstarten handlar om in the first place.
Och utan info om att det är på annat sätt är det inte osannolikt att det är som så att
Ts son är känslig
Han har blivit retad
Det har blivit bråk
Retstickans pappa har gaddat ihop föräldrar mot ts och ts familj.
Jag spekulerar inte ang ovan utan läser trådstarten innantill. Det var det som var min poäng från början. Att det är alldeles för många som spelulerar utan någon annan information än den korta trådstarten.
Därutöver ville jag belysa något som enligt min mening är ett samhällsproblem - dvs att människor tenderar att reflexmässigt enkom skuldbelägga den som blir retad utan att det finns tillräcklig information om vad som skett.
Vilket många av kommentarerna här enligt min gelt subjektiva mening är ett utmärkt exempel på.
Eftersom TS son framställs som någon som går runt och skrämmer barn tills de gråter utan att jans föräldrar gör något.