Men alltså... snippa?
Skulle du använda de orden om barn hellre än snopp och snippa?
Men hellre fitta än snippa.
Blir lite patetiskt känner jag när någon som är 50+ inte klarar av att skriva som folk på ett internetforum, utan ständigt låter nedvärderande och respektlös i sina svar. Känner 18 åringar som beter sig mer civiliserat. Att sedan kalla alla som inte är nära pension för "snorvalpar" blir ju lite tragiskt faktiskt, jag menar har man inte lärt sig att ha ett bredare perspektiv i den åldern?
För övrigt är "snippan" ett nödvändigt ord, av anledningar som redan nämnts i tråden. Sedan vad man själv tycker om ordet i sig är oväsentligt i sammanhanget.
Alla tummar upp för ordet "slippa"! Ett superbra ord som är helt neutralt och enkelt att använda.
Lite komiskt tycker jag att feminismen måste ta ett "manligt" ord och förkvinnliga det. Det visar att feministerna egentligen själva är dom som tycker att kvinnan är underlägsen. För det är ju ett politiskt ord skapat av feminismen.
Samma sak gäller i de flesta andra områden, feminister förminskar sånt som anses kvinnligt (hemsfären) och strävar efter att få kvinnor att utvecklas inom det som anses manligt (arbetskarriären).
Det är ju ingen annan än feminister som hävdar att hemmet och familjen skulle vara mindre värd än karriären. Snacka om att förminska och nedvärdera sig själv, stackare.