Inlägg från: Anonym (Karin) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Karin)

Men alltså... snippa?

Regndamen skrev 2016-11-06 14:21:44 följande:
    Och om detta eller något senare blir en flicka, och som själv kanske vill säga snippa? För många andra barn säger snippa? Vad tänker du göra då?
    . Jag skulle göra som föräldrarna även då. 
  • Anonym (Karin)
    Anonym (mänsklig) skrev 2016-11-06 14:25:01 följande:
    Hehe - diskussionsgrupper på nätet som betstår av ett "helt annat klientel". Cool Är nog ingen här som är förvånad.Tungan ute
    Nej, inte jag heller. Men jag tycker det är rätt underhållande här också fast inte lika seriöst.
  • Anonym (Karin)
    Regndamen skrev 2016-11-06 14:25:15 följande:
    Ett klientel som brukar titta på svts barnprogram utan några barn i närheten? Om ni inte gillar det, sluta titta.
    Lägg av, ser du inte själv hur dumt du resonerar nu? Skäms
    Det är inte direkt så att många av oss skulle sett eländet om det inte länkats i gruppen.
  • Anonym (Karin)
    Fiona M skrev 2016-11-06 14:32:57 följande:
    Om dina barn, efter att ha umgåtts med andra föräldrar, faktiskt säger snippa, kommer du "ge" dig då?
    Jag kommer inte "ge" mig men jag kommer anpassa mig när deras familj är närvarande. Absolut.
  • Anonym (Karin)
    Fiona M skrev 2016-11-06 14:44:29 följande:

TS, har du söner eller döttrar?
    Jag hade tyckt det var skönt att ha ett lika självklart ord för mitt kön som pojkarnas snopp.
    (Visst kan även den kallas en massa olika saker, men ärligt talat är det väl snarare i tonåren/vuxen ålder smeknamnen svävar ut?)

Jag har två söner, och en svärdotter som snart är mor till mitt barnbarn.
  • Anonym (Karin)
    Regndamen skrev 2016-11-06 14:52:39 följande:
    Varför länkades det i gruppen då? Varför var det någon av er som trodde att ni skulle uppskatta det? Med ert klientel och allt.
    Vet du, jag gillar inte din ton.
    Vill du ha fler svar så får du skärpa till dig.
    Jag är inte otrevlig mot dig.
  • Anonym (Karin)
    taquine skrev 2016-11-06 14:54:11 följande:
    Haha du har verkligen letat nej "Polly" ,jag är  varken självupptagen eller förträfflig. Ska beta av dessa  gamla trådar senare . men nu känns de väldigt OT 
    Verkar känsligt på något sätt att man inte gillar ordet snippa ;)
    Ja visst är det märkligt?
    De tror att vi är några hemliga terrorister... minst.

Haha!
  • Anonym (Karin)
    Monkii skrev 2016-11-06 15:00:33 följande:
    Försöker föreställa mig en farmor som säger mutta eller kussimurra om barnbarnets snippa..
    Ok, hur går det?
  • Anonym (Karin)
    Regndamen skrev 2016-11-06 15:22:27 följande:
    Min ton? Jag är förbluffad över varför detta videoklipp länkades i er grupp. Om ingen av er har ett sådant intresse, vilket jag förmodar är vad du menar när du skriver klientel, så förstår jag inte alls varför detta inlägg länkades.

Vad diskuterades egentligen?
    Varför det länkades?
    Antagligen för att någon tyckte det var värt att diskutera lämpligheten i. Och då handlade det inte bara om själva ordet utan även om den där rysliga filmen.

Vad som diskuterades är antagligen ordet och filmen eller vad tror du?

Vad gör dig så förbluffad? Det handlar om en diskussionsgrupp som tar upp mer eller mindre allt, från smålöjliga saker till världspolitik.
  • Anonym (Karin)
    Monkii skrev 2016-11-06 16:06:04 följande:
    Jag tror att det kan funka för en burdus kärring som aldrig fick lov att vara barn. Väldigt vulgärt och buskis.
    Jaja, det står på din sida att du är 46 så välkommen till kärringgänget! Kaffe
Svar på tråden Men alltså... snippa?