Tramptass skrev 2016-11-06 11:21:40 följande:
Alla människor bestämmer själva vilka ord de använder för att benämna saker. Det är upp till var och en. Jag gillar inte heller alla nya ord, och väljer ibland att inte använda dem. Detta innebär inte att jag kan hindra att de används av andra. Min irritation över orden kommer inte påverka någon annans uppfattning av ordets vara eller icke vara. Språket kommer att utvecklas och har så alltid gjort. Alla ord är påhittade från början.
Låt bli att använda ordet snippa om du vill. Låt andra benämna flickors könsorgan med vilket ord de själva vill. Vad du tycker om ordet är irrelevant för andra. Dessutom är ordet redan så pass etablerat att det aldrig kommer att försvinna ändå. Människor i alla åldrar använder det, inte bara 25-åringar. (Själv är jag 37.)
Mitt råd är att fokusera din energi på viktigare saker som du faktiskt har en chans att påverka.
Vettigt inlägg, tack för det.
Jag använder inte "hen" heller, brukar sluta läsa trådar fulla av det ordet. Det är ungefär lika illa som när det sägs i reportage att "Ulla heter egentligen något annat", men hallå, säg bara kvinnan då istället för att hitta på ett namn.
Jag är politiker på kommunal nivå så lite har jag nog att säga till om, om än inte mycket. Folkvald kallas det.

Dock är detta fåniga ord inget för politiken.