• JCW81

ivf 2017

Hej!

Är det ngn mer som tror sig påbörja ivf i början av 2017 och som vill följas åt? Vi ska ha ett möte med vår ivf-klinik i början av dec och sen lutar det åt ivf... Kram

• Svar på tråden ivf 2017
  • Nube
    Tösen88 skrev 2017-05-05 10:14:13 följande:

Åh vad kul då ligger vi lika :)

Jag mår rätt bra tror jag. Idag har jag vart lite illamående men tror att d e för lutinus alt att jag drack lite kaffe imorse hehe. Igår var jag dock på riktigt dåligt humör typ pms så har vart rätt nojjig över att mensen ska komma igång närsomhelst men inget rött i sikte än så än så länge e jag lättad :) jag har td 13/5.

Hur mår du? Känns d ngt? Testdag?:)

Jag mår bra också, men har ganska ont i brösten och lite molande värk ibland.. men det beror nog på lutinus. Tyckte att jag var lite illamående igår på jobbet men jag hittar nog bara på ;) Vet inte vad jag ska tro men tycker att jag borde känna någonting mer om jag var gravid. Svårt. Jag har testdag den 15 maj men tänkte kanske testa redan den 13 eller 14.. så en vecka kvar! Lycka till :)
  • Tösen88
    Nube skrev 2017-05-05 11:13:36 följande:

Jag mår bra också, men har ganska ont i brösten och lite molande värk ibland.. men det beror nog på lutinus. Tyckte att jag var lite illamående igår på jobbet men jag hittar nog bara på ;) Vet inte vad jag ska tro men tycker att jag borde känna någonting mer om jag var gravid. Svårt. Jag har testdag den 15 maj men tänkte kanske testa redan den 13 eller 14.. så en vecka kvar! Lycka till :)

Ja det är jätte svårt. Har du ngr barn sen innan?

Lång väntan till testdagen..
  • Nube
    Tösen88 skrev 2017-05-05 18:17:56 följande:

Ja det är jätte svårt. Har du ngr barn sen innan?

Lång väntan till testdagen..

Nej, inga barn. Du då? Är det första gången du gör IVF? Jag fick avbryta min första behandling i februari pga en cysta och nu var det första gången jag fick ägg tillbaka. Fick dock inget till frysen så om jag inte bli gravid nu måste jag göra om hela behandlingen..
  • honeybunch

Om man får en blödning väldigt likt mens (plus mensvärk och migrän, allt i vanlig ordning), ska man sluta med Lutinus då? Kan inte ringa till kliniken på helgen. Har testdag först 11/5.

• Nube
    honeybunch skrev 2017-05-06 08:44:26 följande:

Om man får en blödning väldigt likt mens (plus mensvärk och migrän, allt i vanlig ordning), ska man sluta med Lutinus då? Kan inte ringa till kliniken på helgen. Har testdag först 11/5.

Jag tror inte man ska sluta med lutinus innan man har testat negativt.. vänta iaf tills du har pratat med kliniken på måndag. Tråkigt om mensen kom :(
  • Tösen88
    Nube skrev 2017-05-05 23:39:34 följande:

Nej, inga barn. Du då? Är det första gången du gör IVF? Jag fick avbryta min första behandling i februari pga en cysta och nu var det första gången jag fick ägg tillbaka. Fick dock inget till frysen så om jag inte bli gravid nu måste jag göra om hela behandlingen..

Okej. Nej vi har inga barn heller sedan tidigare. Ah okej, segt att behöva avbryta behandlingen pga cystan. Fick själv en liten cysta när jag höll på med nedregleringen men vi tog bort den och efter en vecka var jag nere i rätt värden så jag kunde börja med sprutorna.Japp första ivf för vår del:). Håller tummarna att det tar sig för er denna gång :)
  • honeybunch
    Nube skrev 2017-05-06 13:41:04 följande:

Jag tror inte man ska sluta med lutinus innan man har testat negativt.. vänta iaf tills du har pratat med kliniken på måndag. Tråkigt om mensen kom :(

Tack för svar! En riktig mensblödning har inte kommit än, dock alla symptom jag brukar ha innan inklusive spotting så jag var helt säker på att jag skulle få den igår eftermiddag, men förväntar mig väl att det drar igång när som helst nu. Jag vet att det inte är helt kört än, men hoppet har fått sig en rejäl törn.
  • Chestnut
    honeybunch skrev 2017-05-07 11:47:07 följande:
    Tack för svar! En riktig mensblödning har inte kommit än, dock alla symptom jag brukar ha innan inklusive spotting så jag var helt säker på att jag skulle få den igår eftermiddag, men förväntar mig väl att det drar igång när som helst nu. Jag vet att det inte är helt kört än, men hoppet har fått sig en rejäl törn.
    Gråter jag vet hur det känns. Man vill knappt tro det. All energi och alla mediciner och ändå inget. Jag håller tummarna för dig och hoppas det bara är en mellanblödning {#emotions_dlg.flower}
  • honeybunch

Ringde kliniken imorse och fick en återuppringningstid. Sen åkte jag till jobbet och bara vände. En kollega såg med en gång att jag mår dåligt, och när hon frågade vad som är fel så brast allt för mig och då skickade de hem mig. :( Jag blöder nu väldigt mycket. På bussen hem ringde kliniken tillbaka. De gissar att embryot har fäst för högt upp och att kroppen stöter bort det nu. Har testdag på torsdag, men de sa att jag ska testa redan imorgon och att antingen så är det "redan" negativt, eller så är det positivt men kommer i så fall förmodligen inte att vara positivt veckan ut.

Känner mig så maktlös. Man har det lilla embryot så nära men kan ändå inget göra för att påverka ifall det klarar sig eller inte.

• Chestnut
    honeybunch skrev 2017-05-08 12:55:12 följande:

Ringde kliniken imorse och fick en återuppringningstid. Sen åkte jag till jobbet och bara vände. En kollega såg med en gång att jag mår dåligt, och när hon frågade vad som är fel så brast allt för mig och då skickade de hem mig. :( Jag blöder nu väldigt mycket. På bussen hem ringde kliniken tillbaka. De gissar att embryot har fäst för högt upp och att kroppen stöter bort det nu. Har testdag på torsdag, men de sa att jag ska testa redan imorgon och att antingen så är det "redan" negativt, eller så är det positivt men kommer i så fall förmodligen inte att vara positivt veckan ut.

Känner mig så maktlös. Man har det lilla embryot så nära men kan ändå inget göra för att påverka ifall det klarar sig eller inte.

Hjärta jag tänker på dig! gick igenom samma sak för några veckor sen och har varit helt knäckt... Känns som man var gravid från ET för att sen förlora det, även om jag vet att det inte fungerar så rent fysiologiskt. Man repar sig och jag börjar peppa för nästa vänta ivf... så tråkigt att man ska behöva gå igenom detta bara.
Svar på tråden ivf 2017