• JCW81

ivf 2017

Hej!

Är det ngn mer som tror sig påbörja ivf i början av 2017 och som vill följas åt? Vi ska ha ett möte med vår ivf-klinik i början av dec och sen lutar det åt ivf... Kram

• Svar på tråden ivf 2017
  • Kv89

HJÄLP!!!

Jag är på spraydag 16 med synarela, började på dag 21 i cykeln och fick min mens för 1v sedan idag. Grejen är att jag har inte slutat blöda, själva mensen tog slut efter ca 3 dagar men har efter det haft s.k spottings. Har även haft det innan mens sedan 1,5 år tillbaka och så även denna gång. Men inte direkt efter mens. Läser att blödning från livmodern är en "vanlig" biverkan på synarela men blir ändå fundersam. Någon som varit med om samma? Är det för att man är nedreglerad och att spottings är vanligt då vid låga hormonnivåer? Ska ta blodprov på mån så får väll höra med kliniken när dom ringer.

• Nube

Ja Mabe, ta ett digitalt test istället! Tråkigt att gå runt och undra.

• Nube
    Kv89 skrev 2017-05-12 08:52:47 följande:

HJÄLP!!!

Jag är på spraydag 16 med synarela, började på dag 21 i cykeln och fick min mens för 1v sedan idag. Grejen är att jag har inte slutat blöda, själva mensen tog slut efter ca 3 dagar men har efter det haft s.k spottings. Har även haft det innan mens sedan 1,5 år tillbaka och så även denna gång. Men inte direkt efter mens. Läser att blödning från livmodern är en "vanlig" biverkan på synarela men blir ändå fundersam. Någon som varit med om samma? Är det för att man är nedreglerad och att spottings är vanligt då vid låga hormonnivåer? Ska ta blodprov på mån så får väll höra med kliniken när dom ringer.

Jag har för mig att jag hade längre mens eller spottings när jag använde synarelan. Så jag tror det är inget konstigt men jag förstår oron. Jag lämnade inget blodprov för att kolla om jag var nedreglerad, kommer dock inte ihåg varför..
  • Nube

[quote=77669539][quote-nick]Mabe skrev 2017-05-12 14:36:25 följande:[/quote-nick]Har tagit Ett sådant också. "Gravid 1-2

Okej, är det två veckor sedam befruktningen? Då är det ju korrekt! Den kan ju visa fel också (alltå fel antal veckor) men det bästa vore nog blodprov för att se hcg värdet. Men hur som helst, grattis till graviditeten! :)

• Mabe
    Nube skrev 2017-05-12 14:44:04 följande:

[quote=77669539][quote-nick]Mabe skrev 2017-05-12 14:36:25 följande:[/quote-nick]Har tagit Ett sådant också. "Gravid 1-2

Okej, är det två veckor sedam befruktningen? Då är det ju korrekt! Den kan ju visa fel också (alltå fel antal veckor) men det bästa vore nog blodprov för att se hcg värdet. Men hur som helst, grattis till graviditeten! :)

Fast det är svårt att glädjas riktigt. Slutade med vagitorierna när jag trodde det var kört. Slutade då i princip att blöda. När jag började med progesteronbrist igen så har jag åter börjat blöda lite. Galet frusterande......
  • Tösen88
    Nube skrev 2017-05-10 17:01:14 följande:

Åh vad tråkigt att höra! Men det är ju vanligt med lite blödningar i början av graviditet så det behöver inte vara nåt negativt! Men jag förstår att du är orolig.

Angående testa eller inte.. det är ju inte många dagar kvar men ev. graviditet ska ju synas redan nu på rv13. Så det beror lite på hur du känner och om du mår bättre av att testa och veta eller vänta.. svårt! Du har testdag två dagar tidigare än jag men jag tänkte testa på söndag.

Jag mår bra, inga blödningar men mensliknande kännsla finns där så jag vet inte. Det gör inte ont men det känns i magen. Annars ingenting speciellt, lite illamående ibland men vet inte om det är på riktigt eller inte. Kan vara Lutinus också.

Har du några symptom?

Testade igår morse å då var det negativt. Idag kom även lite rödare bruna flytningar vilket jag tror är m. Td imorgon men vi har inga förhoppningar direkt att det är ngn skillnad på testet..blä. Vart rejält nere sen flytningarna började i onsdag...suck. Symtom njae extremt trött? Jaja.

Såg att du fått plus på dina test, åh så roligt! Måste vara en underbar känsla :)
  • Nube
    Tösen88 skrev 2017-05-12 18:22:58 följande:

Testade igår morse å då var det negativt. Idag kom även lite rödare bruna flytningar vilket jag tror är m. Td imorgon men vi har inga förhoppningar direkt att det är ngn skillnad på testet..blä. Vart rejält nere sen flytningarna började i onsdag...suck. Symtom njae extremt trött? Jaja.

Såg att du fått plus på dina test, åh så roligt! Måste vara en underbar känsla :)

Jag har inte testat än, du menade kanske Mabe? :)

Tråkigt om det blir negativt även imorgon :/ Har du några ägg i frysen? Då kanske du kan göra insättning igen vid nästa mens? Lycka till imorgon!
  • alade
    Mabe skrev 2017-05-12 15:31:42 följande:

Fast det är svårt att glädjas riktigt. Slutade med vagitorierna när jag trodde det var kört. Slutade då i princip att blöda. När jag började med progesteronbrist igen så har jag åter börjat blöda lite. Galet frusterande......

Hur länge ska du fortsätta med vagiatorerna? Om du slutar blöda utan dem tyder det på att blödningarna är en biverkning, vilket ju också framgår från bipacksedel att det kan vara. Om du inte har kraftiga smärtor eller stora blödningar (motsvarande rejäl mens) förstår jag inte riktigt varför du tror att det är kört?
  • Mabe
    alade skrev 2017-05-13 05:48:38 följande:

Hur länge ska du fortsätta med vagiatorerna? Om du slutar blöda utan dem tyder det på att blödningarna är en biverkning, vilket ju också framgår från bipacksedel att det kan vara. Om du inte har kraftiga smärtor eller stora blödningar (motsvarande rejäl mens) förstår jag inte riktigt varför du tror att det är kört?

Fast det är just det att jag av och till blött mycket men just nu blöder jag nästan inget.
Svar på tråden ivf 2017