• JCW81

ivf 2017

Hej!

Är det ngn mer som tror sig påbörja ivf i början av 2017 och som vill följas åt? Vi ska ha ett möte med vår ivf-klinik i början av dec och sen lutar det åt ivf... Kram

• Svar på tråden ivf 2017
  • Nube
    Mabe skrev 2017-05-14 11:43:13 följande:

Fortsätter att testa plus. Inte jättestarkt nu heller men klart tydligt. Har inga symtom utom obehag i magen... Frustrerande att inte veta om man ska vara glad eller orolig. Min man tycker jag ska låta bli att testa några dagar men är man testnarkoman så är man.....

Hur har det gått för dig?
  • Mabe
    Nube skrev 2017-05-16 13:27:11 följande:

Hur har det gått för dig?

Läget är väl ungefär det samma. Har inte testat i går och idag. Tänkte jag skulle ta ett test imorgon.
  • Mabe

Kunde inte hålla mig och tog ett test nu på kvällen. Betydligt svagare.... är nog ett missfall trots allt. Usch man går sönder lite för varje gång..... Tappar hoppet att min älskade son någonsin ska få ett syskon.

• Nube
    Mabe skrev 2017-05-16 20:32:20 följande:

Kunde inte hålla mig och tog ett test nu på kvällen. Betydligt svagare.... är nog ett missfall trots allt. Usch man går sönder lite för varje gång..... Tappar hoppet att min älskade son någonsin ska få ett syskon.

Åh så trist! Håller ändå tummarna att det inte är missfall!
  • Lundin87

Äntligen fått tid på salhgrenska på måndag, dom ringde idag och erbjöd oss en tid som någon hade avbokat!!! Då lycklig, vad händer nu? Är det information på första mötet, sambon skulle ta prover sa dom iallafall.

• Nube
    Lundin87 skrev 2017-05-17 19:41:57 följande:

Äntligen fått tid på salhgrenska på måndag, dom ringde idag och erbjöd oss en tid som någon hade avbokat!!! Då lycklig, vad händer nu? Är det information på första mötet, sambon skulle ta prover sa dom iallafall.

På vårt första möte planerade vi behandlingen så det var inte bara information utan vi räknade ut när min mens skulle komma och när jag skulle börja med medicinerna. Så du kan nog räkna med att snart är ni igång! :)
  • Lundin87

Åh va bra, kan inte vara bättre tid nu då, får min mens i början juni :) huelpngt har du kommit nube o har det gått bra?

• Nube
    Lundin87 skrev 2017-05-18 12:17:07 följande:

Åh va bra, kan inte vara bättre tid nu då, får min mens i början juni :) huelpngt har du kommit nube o har det gått bra?

Perfekt! Då hinner ni säkert påbörja nu i juni då, vad roligt!

Jag är på vecka 6 nu (5+3) om jag räknat rätt och allt stämmer. Ultraljud om tre veckor, efter det kan jag vara lugnare. Men jag hoppas att allt går som det ska! Tog ett nytt test igår och strecket kom direkt och var starkt så det var skönt. Annars mår jag bra, men är hungrig nästan hela tiden, mer kissnödig och brösten ömmar och fryser oftare. Men det känns bra att ha lite symptom iaf! Snart kan du också vara där :)
  • Lundin87

Gud var roligt :) har ni försökt länge? Har nu barn sedan tidigare? Håller tummarna för dig att allt går som det ska!

Hur länge ska man ta sprutor osv?

• Nube
    Lundin87 skrev 2017-05-18 18:02:47 följande:

Gud var roligt :) har ni försökt länge? Har nu barn sedan tidigare? Håller tummarna för dig att allt går som det ska!

Hur länge ska man ta sprutor osv?

Nej, vi har inga barn och har försökt nästan två år. Så det känns fortfarande lite overkligt att jag är gravid, bara hoppas att allt fortsätter väl.

Jag tog sprutor ungefär 1.5 vecka men det är nog lite olika från person till person.. jag gjorde också det långa protokollet så jag använde nässpray först för ca. 3 veckor. Men du kommer att få veta på måndag hur din behandling kommer att se ut. Lycka till :)
Svar på tråden ivf 2017