• lilsis

BF vår/sommar 2017 efter IVF

v23+1 idag efter andra äggplocket. Totalt fyra återföringar, två färska och två frysta, den jag bär på nu är enda ägget som klarade sig mer än tre dygn vid andra plocket.

Gjorde VUL 7+5 för att se så det satt rätt (sent...) och sedan i 9+5 på kliniken. Sedan NUPP 12+? (glömt ), RUL 18+6 och ett privat köns 22+3.

Har bäckensmärtor och mådde i 2-3 veckor, annars har jag mått bra

• lilsis

Kände första fladdret i v12 men det var bara två skilda tillfällen på typ en vecka.

Sedan någon gång före RUL (dvs v 18+) så har jag känt ofta och nu syns det tom utanpå t-shirt och sambo kan känna om vi ligger hud mot hud. Det är värsta lyxen såhär tidigt som första-gångare. Har inte oväntat moderkakan mot min rygg.

Men oron är alltid där att något ska gå fel. Det är på något vis sista chansen, mina ägg är i princip slut fastän jag "bara" är 35. Har fått nästan maxdos follikelstimulerande båda äggplocken och ändå bara fått ut 4+6 ägg. Nu finns det ju folk som svarar ännu sämre men ändå. Och sista omgången var ju av klart sämre kvalitet.

Det är ju alltid katastrof när en graviditet går fel men de flesta har ju inga problem att bli gravida igen sedan om det orkar. Det tar ju inte bort sorgen men lättar den lite.

• lilsis
    chbw skrev 2016-11-24 06:30:37 följande:

Fy nu har jag börjat må mer illa.. Och hungrig. HELA TIDEN. Som ett bottenlöst jäkla hål. Förr kände jag aldrig hunger, och nu senaste typ halvåret har jag känt mig hungrig kanske en gång om dagen. Men nu. Alltså. Verkligen hela tiden! Äter minst tre gånger om dagen. Blir hungrig igen nästan direkt. Fy.. 

Någon med liknande "problem"? :p 

I övrigt har vi första ultraljudet imorgon! 6+4. Supernervös! 

Tre gånger om dagen är väl inte mycket?

Välj bra mat och mycket frukt och grönt :)
  • lilsis

24+0

Var på Sweden Horse Show tor-lör och drog på mig en rejäl förkylning. Ganska väntat efter att ha mest varit hemma ett par månader. Mår som en kratta

V har sparkat lite mindre senaste veckan eller jag har känt mindre. Har även gått upp 2kg på en vecka (!!) och det dämpar nig rörelserna.

• lilsis
    jagkan skrev 2016-11-29 12:58:48 följande:

är det någon som vet vad som gäller om man vill duscha varmt? Fryser jämt och ständigt!

Inga problem. Man ska typ inte trycka i het bastu i flera timmar.
  • lilsis

24+1, förkyld, gnällig och känner mig som en valross :p

Nu när jag drällt på i mitt vanliga tempo ett par dagar så känner jag mer sparkar igen, det är skönt

Ska hämta spjälsäng imorgon och i helgen bör det vara dags att sätta igång med rummet. Det behöver tömmas, tapetseras, fixa ny belysning, värme och färdigställa det nybytta fönstret.

Går ju inte på en helg men blir det bara tömt så känns det bra!

• lilsis

BM-besök.

Blodsocker 4.0 (ej fastevärde)

Blodtryck 110/50 (!)

SF 24.5

Hjärtljud 150bpm.

Så allt normalt fortfarande.

• lilsis
    Humla85a skrev 2016-12-06 00:42:59 följande:

Vad står SF för?

Symfys - fondus. Man mäter livmodern från utsidan :)
  • lilsis
    chbw skrev 2016-12-06 19:13:10 följande:

Funderar lite kring gravidförsäkring. Funderar på att skaffa en nu, och funderar då på folksam där jag har flera försäkringar redan. Den börjar gälla för mig från v10 och för bubblan i v23. 

har ni/har ni inte försäkring och om ni har vilken har ni? varför har ni valt att ha just den/att inte försäkra?? :)

Köpte Folksams. Fått 2000 för foglossningen.
  • lilsis
    jagkan skrev 2016-12-06 21:03:01 följande:

någon som har något bra tips mot hård mage? Just nu äter jag katrinplommin, och mycket frukt, men inget som verkar funka. Vatten dricker jag mycket av också

Magnesium :)

Och saffransgifflar.
Svar på tråden BF vår/sommar 2017 efter IVF