Jobbintervju: "dina svaga sidor"?
Vad brukar ni svara på frågan "nämn tre svagare sidor hos dig" på jobbintervju?
Jobbrelaterat som jag vet att jag är sämre på. Tex att ha det ordningssamt omkring mig. JAG vet vart jag har allt men det är jäkligt svårt för någon annan att hitta specifika saker i vissa lägen och eftersom jag jobbar tätt ihop med andra så är det med andra ord en dålig sida.
PS: Eftersom jag är medveten om det så kan jag även jobba på att se till att det inte blir så rörigt omkring mig, se till att sortera in allt innan arbetsdagen är slut etc.
Ja, jag brukar nämna tre svaga sidor och resonera kring vad det är som gör att de är svaga och hur jag gör för att kontrollera dem.
Som ovan säger, 3 saker som jag är mindre bra på. Det viktigaste är att det är MINA svaga sidor samt att jag resonerar kring vad jag gör åt dem.
Det absolut sämsta, tycker jag när jag rekryterat, är när en kandidat inte tar upp en sida som jag märker under intervjun eller missar något en referens säger/hintar. Dålig självkännedom går fetbort för mig.
Tack för svaren. Vill gärna ha exempel på egenskaper ni ser som svaga som ni tar upp på intervju.
Tack för svaren. Vill gärna ha exempel på egenskaper ni ser som svaga som ni tar upp på intervju.
Är det inte bättre att du ger förslag på tre av dina svagheter om du vill ha tips/feedback?