• Anonym (Maya)

Jobbintervju: "dina svaga sidor"?

Vad brukar ni svara på frågan "nämn tre svagare sidor hos dig" på jobbintervju?

• Svar på tråden Jobbintervju: "dina svaga sidor"?
  • Kjell2
    Anonym (Maya) skrev 2016-11-14 16:30:18 följande:

Vad brukar ni svara på frågan "nämn tre svagare sidor hos dig" på jobbintervju?

Något som är relevant för jobbet men går att hantera. Framförallt sanningen.

Är det en bra intervju är det mer en fråga för att kolla analysförmåga och om övrigt som dykt upp stämmer.

• LFF

Jobbrelaterat som jag vet att jag är sämre på. Tex att ha det ordningssamt omkring mig. JAG vet vart jag har allt men det är jäkligt svårt för någon annan att hitta specifika saker i vissa lägen och eftersom jag jobbar tätt ihop med andra så är det med andra ord en dålig sida. 

• LFF

PS: Eftersom jag är medveten om det så kan jag även jobba på att se till att det inte blir så rörigt omkring mig, se till att sortera in allt innan arbetsdagen är slut etc.

• Monchichier

Ja, jag brukar nämna tre svaga sidor och resonera kring vad det är som gör att de är svaga och hur jag gör för att kontrollera dem.

• snedtak

Som ovan säger, 3 saker som jag är mindre bra på. Det viktigaste är att det är MINA svaga sidor samt att jag resonerar kring vad jag gör åt dem.

Det absolut sämsta, tycker jag när jag rekryterat, är när en kandidat inte tar upp en sida som jag märker under intervjun eller missar något en referens säger/hintar. Dålig självkännedom går fetbort för mig.

• Anonym (Maya)

Tack för svaren. Vill gärna ha exempel på egenskaper ni ser som svaga som ni tar upp på intervju.

• Monchichier
    Anonym (Maya) skrev 2016-11-14 19:12:51 följande:

Tack för svaren. Vill gärna ha exempel på egenskaper ni ser som svaga som ni tar upp på intervju.

Jag brukar ta upp att jag har kontrollbehov, vilket gör att jag inte delegerar ut uppgifter så mycket som jag borde och jag _hatar_ budgetarbete 
  • Kjell2

Gäller det ett säljjobb i Centraleuropa så bristande kunskap i tyska t ex.
  • snedtak
    Är det inte bättre att du ger förslag på tre av dina svagheter om du vill ha tips/feedback?
  • Anonym (Maya)
    snedtak skrev 2016-11-14 19:38:40 följande:

Är det inte bättre att du ger förslag på tre av dina svagheter om du vill ha tips/feedback?

Jag är mest intresserad av vad andra tar upp.

Men mina svagheter är att jag är konflikträdd, tar på mig för mycket och stressar upp mig och hatar att hålla föredrag. Men jag försöker beskriva det lite snyggare och anpassa efter vilket jobb det gäller. Men ge mig gärna tips.
Svar på tråden Jobbintervju: "dina svaga sidor"?