• Too tiki

Svårt att få barn vid 44 och uppåt?

Hej alla här inne på FL som försöker skaffa barn eller ha fått barn 40+ och uppåt!

Vänder mig till er för att höra hur det gått för er i er längtan om att få barn på äldre dar? Jag själv har precis fyllt 44 år och har sedan drygt 1 år försökt få barn utan att lyckats. Har 3 barn sen tidigare i ett annat förhållande och min nuvarande man har också barn sen förut . Min man är 45 år, han är inte kollad så vi vet inte hur hans fertilitet ser ut. Jag har regelbunden mens, tror att jag har ÄL om jag ska se vad tempen och ÄL tester säger men har inte lyckats bli gravid på drygt 1 års tid.... Mina tidigare graviditet har jag lyckats bli gravid på nästan med en gång, har aldrig haft missfall, i varje fall inte vad jag vet.

Vad jag undrar är hur många av er som blivit gravid på egen hand? Hur lång tid tog det för er att bli gravida och hade ni problem på vägen i form av missfall etc? Behövde ni någon form av hjälp får ni gärna skriva det för jag känner att vi har gjort allt för att jag ska bli gravid på egen hand och jag får riktigt ångest när det är dags att ta graviditetstester månad efter månad och det bara blir negativt :(

Har precis varit i kontakt med vården men där verkar ingen vilja hjälpa oss så därför välkomnar jag tips på allt som ev. har hjälpt er att bli gravida på egen hand, eller om ni fått hjälp från vården i form av tex. Pergotime och hur det har hjälpt er.

Hittills har jag testat med ÄL tester, kollat sekret, tempning och haft samlag vid rätt tidpunkt och denna månad också progesterall. Inga kosttillskott eller så men har hört om rosenrot och bidrottningsgele men är osäker på om det skulle fungera på mig då jag har regelbunden mens? Jag äter bra kost, har dragit ner på kaffet, äter B-vitamin och folsyra och multivitamin (Apoteket kvinna), har bra värden på sköldkörteln så där ska heller inte vara några problem. Troligtvis har jag pga åldern dåliga ägg, finns det något man kan göra för att man ska få bättre kvalité på äggen? Kan ju inte säkert veta om jag verkligen har ÄL heller då vården inte hjälper oss men jag undrar om jag på egen hand kan göra något mer för att stimulera ÄL?

Är inte intresserad av några pekpinnar från de som anser att man inte ska skaffa barn på äldre dar för det har jag redan hört/läst om nog mkt. Jag vet alla risker som finns med att bli gravid äldre men är ändå villig att ta det för vår längtan är så stor och just nu känner jag mig bara så nere då min mens verkar p G igen :(

Vänligen från en som är desperat och behöver all hjälp jag kan få....

• Svar på tråden Svårt att få barn vid 44 och uppåt?
  • Zebrafink

Hej!!

Är också 44 år och försöker. Fick missfall februari -16 och har försökt sen dess men verkar inte som att det blir något. Nu har vi nog gétt upp. Blir det så blir det.

Jag har tre barn sen tidigare och han ett barn. Men kul att du försöker och önskar dej lycka till ??

• Too tiki
    Zebrafink skrev 2017-01-13 08:56:33 följande:

Hej!!

Är också 44 år och försöker. Fick missfall februari -16 och har försökt sen dess men verkar inte som att det blir något. Nu har vi nog gétt upp. Blir det så blir det.

Jag har tre barn sen tidigare och han ett barn. Men kul att du försöker och önskar dej lycka till ??

Tack :) Denna månad har jag provat pergotime som jag lyckades få utskriven av en dansk läkare. Vet ännu inte om det gett resultat men hoppas :)

Lycka till!

• Lia4

Äggen är ofta av mycket dålig kvalitet i din ålder. Så att du har mens och ägglossning behöver inte betyda någonting tyvärr.

Lycka till i alla fall!

• Too tiki
    Lia4 skrev 2017-01-13 10:14:27 följande:

Äggen är ofta av mycket dålig kvalitet i din ålder. Så att du har mens och ägglossning behöver inte betyda någonting tyvärr.

Lycka till i alla fall!

Jo jag vet men misstänker att jag inte haft ägglossning under ett par år så jag hoppas att pergon kan hjälpa men inser att det kanske inte blir något ändå iom dålig äggkvalité. Kanske inte så troligen men då har jag i varje fall testat. Tack för lycka till :)
  • Brinkly

Hej!

Jag och min kille har försökt i 2 1/2 år med ett missfall för ett år sen. Jag har provet Pergotime utan resultat. Förstår att äggen inte har samma kvalitet men jag har kollat min äggreserv och vet att jag har ägg. Vi testar med ägglossningstest för att veta ÄL varje månad. Jag tänker händer det så händer det, och såklart hoppas vi varje månad.

Vi har barn sen innan men inget ihop. Vi är båda 45 år.

• Too tiki
    Brinkly skrev 2017-01-19 19:15:53 följande:

Hej!

Jag och min kille har försökt i 2 1/2 år med ett missfall för ett år sen. Jag har provet Pergotime utan resultat. Förstår att äggen inte har samma kvalitet men jag har kollat min äggreserv och vet att jag har ägg. Vi testar med ägglossningstest för att veta ÄL varje månad. Jag tänker händer det så händer det, och såklart hoppas vi varje månad.

Vi har barn sen innan men inget ihop. Vi är båda 45 år.

Beklagar ert missfall :(

Var du nyligen och fick kollat din äggreserv? Jag har frågat om någon skulle kunna tänka sig att göra det på mig men har fått till svar att de inte gör det pga min åldern, så det hade varit intressant att veta om du fått det kollat nyligen och vart i såna fall?

Känner lite så också att händer det så händer det men jag är väl lite av en kontrollfreak och hoppas att det kanske finns en mirakelkur där ute för dålig kvalité på äggen :) Har lyckats hitta lite info om detta och det som sägs ge bättre ägg är Q10, DHEA, bidrottninggele, melatonin och en del skriver om B-vit och D-vit. Jag har börjat med DHEA men upplever att jag får ont i huvudet så jag vet inte om jag kommer fortsätta, D och B-vit äter jag sen tidigare. Har också beställt Q10 som jag ska börja ta och munkpeppar. Min lutealfas är kort och munkpeppar sägs kunna förlänga den så jag tänkte testa och se om det kan balansera mina hormoner. Tror egentligen inte mkt på kosttillskott men är villig att prova ett tag och hoppas på att det kan göra någon nytta :)

• Brinkly

Jag går privat hos en läkare och han gör allt om man frågar. När jag var gravid fick jag komma och göra ultraljud så ofta jag ville om jag var orolig...

Vart bor du?

Jag har beställt hem ProgesterAll kräm som jag tänker testa nästa månad. Äter b-vitaminer.

Har testat Pergotime men hjälpte inte vad jag vet. Kanske testar det igen.

Alla mina värden är bra! Så enligt min doktor ska det inte vara omöjligt. Hoppas hoppas!

Lycka till!

• Pluttan

Hej! Får man hänga på här? Jag och min man försöker få en tredje gemensam till och en fjärde då för mig :)

Vi har försökt i 22 månader.

Jag är 42 år och min man är 47.

~pojke 2000 flicka 2012 flicka 2014~
  • Too tiki
    Brinkly skrev 2017-01-20 15:39:56 följande:

Jag går privat hos en läkare och han gör allt om man frågar. När jag var gravid fick jag komma och göra ultraljud så ofta jag ville om jag var orolig...

Vart bor du?

Jag har beställt hem ProgesterAll kräm som jag tänker testa nästa månad. Äter b-vitaminer.

Har testat Pergotime men hjälpte inte vad jag vet. Kanske testar det igen.

Alla mina värden är bra! Så enligt min doktor ska det inte vara omöjligt. Hoppas hoppas!

Lycka till!

Just nu bor vi i Jämtland men ska flytta till Göteborg och bo där ett par månader tills vi flyttar vidare till min hemort Kungälv. Var bor du? Tänkte på din privata läkare om man kunde ta ett besök till honom för de som vill hjälpa äldre växer ju inte direkt på träd :)

Önskar er också lycka till :) Idag börjar jag på min andra omgång pergo, denna gång dubbelkur och hoppas på att det ska göra någon nytta.

• Too tiki
    Pluttan skrev 2017-01-20 22:24:54 följande:

Hej! Får man hänga på här? Jag och min man försöker få en tredje gemensam till och en fjärde då för mig :)

Vi har försökt i 22 månader.

Jag är 42 år och min man är 47.

Självklart får du hänga på, jättekul att vi är fler lite äldre som försöker få barn :)

Jag börjar min andra kur pergo idag och hopas att det ska fungera denna gång. Har ni fått hjälp av vården, eller försöker ni på egen hand? Jag fick ju tag på en dansk läkare som hjälpte mig att få pergo, svensk vård har jag inte fått någon hjälp av alls.... :(

Önskar er all lycka till och som sagt, kul att vi är fler som kan följas åt :)

Svar på tråden Svårt att få barn vid 44 och uppåt?