• mariawls

13-åring sova över hos killkompis?

Min 13-åriga dotter frågade mig nyss om hon får sova över hos en av hennes killkompisar i helgen. Hon blev arg när jag sa nej för att jag tillåter henne övernatta hos tjejkompisar och menar att jag borde låta henne sova hos killkompisar också, att det inte ska vara någon skillnad. Killen är jämnårig och går i hennes skola. Jag har aldrig träffat honom.

Vad skulle ni svarat? Borde jag låta henne sova över?

• Svar på tråden 13-åring sova över hos killkompis?
  • Nyfikna72

Det kommer förr eller senare ändå och det enda du visat nu är ju att du inte litar på henne.

• alexias mamma

Men alltså nej! Såklart hon inte ska få sova över där. Hon är bara 13 år, och du har dessutom ingen aning vem han är. Svaret är och ska vara nej, punkt!

• viseversa

Nej. Min 13 åring hade inte fått sova över hos någon jag inte ens träffat. Oavsett om det är en kille eller tjej.

• molly11

Tvärnej hade det blivit här!! Hade kanske tillåtit det om vi var vänner med familjen och visste att hans föräldrar hade stenkoll på läget. Men nog hade jag tvekat ändå! Med i ert läge NEJ!

• Höger
    molly11 skrev 2016-11-23 18:23:56 följande:

Tvärnej hade det blivit här!! Hade kanske tillåtit det om vi var vänner med familjen och visste att hans föräldrar hade stenkoll på läget. Men nog hade jag tvekat ändå! Med i ert läge NEJ!

Ja, självklart.

Vissa hör är då naiva att det är Pinsamt.
  • äldreochklokare

jag hade inte tillåtit det om det var en helt okänd person som jag inte visste vet det var och i så fall kunde och prata med killens föräldrar först, om det ens var ok för dem att dottern sov där. 

• gahadas

Säger som äldreochklokare ovan.

Grejen är att dom ändå kommer nuppa om dom nu vill det och du kan inte göra nåt åt det.

• EmberEyes
    viseversa skrev 2016-11-23 18:21:38 följande:

Nej. Min 13 åring hade inte fått sova över hos någon jag inte ens träffat. Oavsett om det är en kille eller tjej.

Exakt! I denna situation har könet noll betydelse, en okänd tjej-kompis hade inte heller varit OK.
  • molly11
    gahadas skrev 2016-11-23 19:20:15 följande:

Säger som äldreochklokare ovan.

Grejen är att dom ändå kommer nuppa om dom nu vill det och du kan inte göra nåt åt det.

Nä men man behöver ju inte bädda för det!
Svar på tråden 13-åring sova över hos killkompis?