• mariawls

13-åring sova över hos killkompis?

Min 13-åriga dotter frågade mig nyss om hon får sova över hos en av hennes killkompisar i helgen. Hon blev arg när jag sa nej för att jag tillåter henne övernatta hos tjejkompisar och menar att jag borde låta henne sova hos killkompisar också, att det inte ska vara någon skillnad. Killen är jämnårig och går i hennes skola. Jag har aldrig träffat honom.

Vad skulle ni svarat? Borde jag låta henne sova över?

• Svar på tråden 13-åring sova över hos killkompis?
  • trilskas

Om ni säger nej till detta hoppas jag även att ni säger nej till alla tjejkompisar med?! För annars är det bara stört diskriminerande. För man kan ha kompisar i båda könen. Eller hur? Men ja, du har visat att du inte litar på ditt barn. Grattis...

• Höger
    molly11 skrev 2016-11-23 19:50:10 följande:

Nä men man behöver ju inte bädda för det!

Instämmer. Det vore att säga att det är ok.
  • viseversa
    trilskas skrev 2016-11-23 19:56:32 följande:

Om ni säger nej till detta hoppas jag även att ni säger nej till alla tjejkompisar med?! För annars är det bara stört diskriminerande. För man kan ha kompisar i båda könen. Eller hur? Men ja, du har visat att du inte litar på ditt barn. Grattis...

Nej jag skulle inte heller lita på två hormonstinna 13 åringar ensamma i samma rum över natten. Tror knappast jag är ensam. Och ja man är för ung för sex när man är 13 så knappast att jag skulle duka fram ett bord med sex till mina barn så länge jag anser att dom är barn inget annat.
  • volvo142

Om dom nu vill ligga så kommer det ske ändå. Men tror inte det dom flesta gör inte det i den åldern.

• nytt eller gammalt

Jag skulle inte låta min 13-åring sova över hos en kompis jag aldrig träffat, kille eller tjej.

• Haskel

Min dotter skulle inte få sova över hos varken tjejer eller killar jag inte känner till.

Däremot skulle min dotter få sova över hos såväl tjejer som killar, jag känner.

• Kalaspuff

Håller helt och hållet med din dotter. Tillåter du henne att sova över hos tjejkompisar så ska hon få sova hos killkompisar också. Varför vill du förbjuda henne från att sova hos killkompisar? Hon kan ju lika gärna vara lesbisk..fast det kanske inte är vad det handlar om?

• viseversa
    Kalaspuff skrev 2016-11-23 22:49:08 följande:

Håller helt och hållet med din dotter. Tillåter du henne att sova över hos tjejkompisar så ska hon få sova hos killkompisar också. Varför vill du förbjuda henne från att sova hos killkompisar? Hon kan ju lika gärna vara lesbisk..fast det kanske inte är vad det handlar om?

Haha vilket tramsigt svar.
  • Nyfikna72

Om det bara är sexbiten man är oroad över så kan jag meddela att det går precis lika bra att göra det dagtid om man slinker in hos nån på väg hem från skolan.......

• Bimbim79
    mariawls skrev 2016-11-23 18:03:23 följande:

Min 13-åriga dotter frågade mig nyss om hon får sova över hos en av hennes killkompisar i helgen. Hon blev arg när jag sa nej för att jag tillåter henne övernatta hos tjejkompisar och menar att jag borde låta henne sova hos killkompisar också, att det inte ska vara någon skillnad. Killen är jämnårig och går i hennes skola. Jag har aldrig träffat honom.

Vad skulle ni svarat? Borde jag låta henne sova över?

Denna diskussionen hade jag med min mamma i samma ålder. Jag fick inte, däremot hade vi ett långt prat om att hon va orolig för mitt rykte och faktiskt även om jag vägrade erkänna det just då så förstod jag ju att det va inte själva sexet i sig hon va rädd för. Hon sa ju själv att jag vet att om du vill ha sex har du det ändå. Men som din mamma kan jag inte uppmuntra till sånt i din ålder. Jag kan inte heller låta dig få ett rykte som inte sant på byn ( bodde i en rätt liten håla) hon förklarade att bli gravid är inte det jag är rädd för utan hur du kommer må mentalt om du får öknamn osv.
  • Stårschan
    viseversa skrev 2016-11-24 07:20:30 följande:
    Haha vilket tramsigt svar.
    Varför är det tramsigt? Jag tycker snarare att det var väldigt insiktsfullt.
  • crazy dad

Va fan kör din diskrimering var solen inte skinner.

2 hormonell tonåringar av olika kön på ett söv gärna men först hos sig med dorren bort plockad från hennes rum.

Samt skulle jag aldrig tilater min pojke har tjejer över. Värför jag vet hur det var att vara 13 och inte säga alla är inte lik det är att säga donald trump är inte racist!

Din barn ska inte bestämma du ska det du är den föräldrar. Gör dit plikt!

Puss o kram.

• nagev

Tycker väl som dom flrsta att den springande punkten är att du inte käner hennes killkompis. Så det ska ju vara ett krav Men sen tycker jag nog dom kan få sova över.  oberoende av kön o ålder. Så gör nog dom flesta idag och det finns väl inget att invända mot det

Svar på tråden 13-åring sova över hos killkompis?