Inlägg från: JohannaSaGo |Visa alla inlägg
  • JohannaSaGo

2månaders 235ml mat!!

min 2 månaders son får ersättning och slukar ca 200ml var 5:e var 6:e tiimme. Så han äter ganska sällan.. han skriker alltid efter mer  så provade att ge mera mat. Han åt 235ml!! Någon mer vars bebis äter mer än rekommendatrionerna?

BVC tycker jag ska ge mindre mat (180ml cirka) fast oftare.. 
    Provade nyss men han skrek som bara den och får så ont i hjärtat att jag direkt blandade mer.. 

vad tycker ni?? bvc säger att det inte är bra för magen att äta så stora portioner sällan :( tror ni han snabbt kan vänja sig äta mindre oftare??

• Svar på tråden 2månaders 235ml mat!!
  • JohannaSaGo

Har också tänkt att det är lite väl många timmar. Men han får i sig dagsbehovet.. kanske inte är för magen med så mycket på en gång heller..

• JohannaSaGo

Gav förresten oftare för ett par veckor sedan.. även fast han inte direkt visade att han var hungrig.. kanske var 4e timme. Då åt han också 200ml varje gång och gick upp 700g på en vecka. Så svårt att veta hur man ska göra :(

• JohannaSaGo

Skrev ju dessutom att jag gav mer ofta som var 4:e timme . Han ville ha mera och gick upp 700g veckan. Problemet är att BVC tycker jag ska ge mindre och jag vill ge han så mycket han vill . Men då kanske han går upå för mycket enligt BVC.

Tror inte han äter mindre om jag ger oftare. Han kommer bara gå upp mera. Kanske kilot per veckan

Svar på tråden 2månaders 235ml mat!!