Inlägg från: oliHj |Visa alla inlägg
  • oliHj

    Förlåta otrohet och släppa ilskan.

    Min sambo/mamman till mitt barn vänstrade och sökte uppmärksamhet hos vad jag trodde var en av min närmaste vänner. Vi har haft det väldigt svårt ett men båda älskar varandra och båda har gjort fel. Men skammen att det var han jag gick och pratade med när vi hade det svårt och att det var han som sa att det kommer bli bra samtidigt försöker ligga med min sambo, gör att det är väldigt svårt att släppa.


    Hon har bett om ursäkt och vi båda har brutit kontakten med våran fd vän.


    Vi har börjat om igen och verkligen försöker vara bra för varandra vilket hon verkligen är nu men det hon gjorde sårade mig väldigt mycket och jag har inte släppt det vilket jag trodde först, att försöka sluta tänka på det hjälper inte. Jag tar väldigt ofta upp det i bråk och jag säger väldigt elaka saker som jag inte menar.. det för inte våran relation framåt och då hon verkligen visar att hon gjorde fel och vill bara bra nu så måste jag släppa det för annars kommer inte våran familj hålla.


    Jag vill bli av med ilskan, få tillbaka respekten och kunna lita på henne. Hon är en bra tjej egentligen vi har bara haft det väldigt svårt ett tag.


     


    Hur har ni gjort för att släppa och förlåta?


    vill inte höra något om att jag ska hitta någon annan eller liknande för jag vill att denna familjen ska hålla.

Svar på tråden Förlåta otrohet och släppa ilskan.