Han gav henne huset i skilsmässan och vill inte skaffa gemensamt kärleksbarn...
Nu vill jag inte detta ska tas på fel sätt. Men jag inledde en relation med en äldre chef på jobbet som var gift.
Han tjänar ju väldigt bra så jag antar att han kommer få stå för större delen av våra framtida gemensamma utgifter. Det som stör mig är att han i skilsmässan väljer att ge sin exfru hela deras hus som är värderat till över tio miljoner då det ligger vid havet i ett fint område utanför stan. Dessutom så fick hon deras gemensamma XC90 och därefter så har de delat på allt gemensamt de äger. Han säger att det är för att han har dåligt samvete, men detta betyder ju också att vi inte kommer kunna bo lika fint som vi annars kunnat, vilket stör mig aningen faktiskt. Han har fyra barn och jag har tre.
Detta kanske är en konstig sak. Men jag känner liksom ett slags tävlande med mamman som gör att jag också vill ha minst ett men helst fler barn än henne med min pojkvän. Liksom ha ett kärleksbarn som bekräftar att det är vi två som hör ihop nu! Men han säger att han är färdig på den fronten. Egentligen är ju jag det med men det stör liksom att han delar ett sådan stor sak med henne och inte med mig, fastän jag egentligen inte vill ha fler barn. Alltså allt detta med att han ger bort sitt hus och bil till henne, samt delar barn med henne får mig att känna mig som att han inte vill ge det bästa till mig...:(