• Anonym (Hanna)

Han gav henne huset i skilsmässan och vill inte skaffa gemensamt kärleksbarn...

Nu vill jag inte detta ska tas på fel sätt. Men jag inledde en relation med en äldre chef på jobbet som var gift.

Han tjänar ju väldigt bra så jag antar att han kommer få stå för större delen av våra framtida gemensamma utgifter. Det som stör mig är att han i skilsmässan väljer att ge sin exfru hela deras hus som är värderat till över tio miljoner då det ligger vid havet i ett fint område utanför stan. Dessutom så fick hon deras gemensamma XC90 och därefter så har de delat på allt gemensamt de äger. Han säger att det är för att han har dåligt samvete, men detta betyder ju också att vi inte kommer kunna bo lika fint som vi annars kunnat, vilket stör mig aningen faktiskt. Han har fyra barn och jag har tre.

Detta kanske är en konstig sak. Men jag känner liksom ett slags tävlande med mamman som gör att jag också vill ha minst ett men helst fler barn än henne med min pojkvän. Liksom ha ett kärleksbarn som bekräftar att det är vi två som hör ihop nu! Men han säger att han är färdig på den fronten. Egentligen är ju jag det med men det stör liksom att han delar ett sådan stor sak med henne och inte med mig, fastän jag egentligen inte vill ha fler barn. Alltså allt detta med att han ger bort sitt hus och bil till henne, samt delar barn med henne får mig att känna mig som att han inte vill ge det bästa till mig...:(

• Svar på tråden Han gav henne huset i skilsmässan och vill inte skaffa gemensamt kärleksbarn...
  • Anonym (fredag redan?)
    Anonym (Hanna) skrev 2016-11-28 18:34:48 följande:
    Hade vi sålt huset och bilen hade vi haft minst 6 miljoner extra på kontot (om de delat lika). Så ja, det finns mycket vi kunnat göra för det. Jag hade kunnat dra ner på arbetstiden till exempel.
    Fast du kan inte sälja nåt du inte äger. Hon ägde halva, han ägde halva, Du hade inte haft något att säga om den saken

nej ju fler kommentarer jag läser från TS så, godnatt!
  • Anonym (Mdmddn)

Hade vi sålt huset och bilen hade vi haft minst 6 miljoner extra på kontot (om de delat lika). Så ja, det finns mycket vi kunnat göra för det. Jag hade kunnat dra ner på arbetstiden till exempel.

DU vill sälja DERAS hus så DU kan gå ner i arbetstid och spendera DERAS pengar? Undrar vafan han blev ihop med dig för.
  • Anonym (ASG)
    Anonym (Hanna) skrev 2016-11-28 17:17:10 följande:
    Nej Gud! Det där är onödigt sagt... absolut inte.. jag känner mig bara överkörd i deras skilsmässa. Och generellt att jag vill dela med mer honom än vad jag gör... misstolka inte.
    HAHA! Känner DU dig överkörd i DERAS skilsmässa?? Dagens bästa!!
  • Anonym (4 real)

Om denna tråd är på riktigt så är jag innerligt glad. För om det är sant så är det första gången jag verkligen får bevis på att den otrogne har drabbats av karma. 

Han var otrogen mot sin hustru. Karman gav honom TS i gengäld ;)

• elyse

Det låter som att din man i alla fall är förnuftig när det gäller hur hans barn ska bo och leva till vardags. De får fortsätta bo i huset de är uppväxta i och bli skjutsade i bilen de är vana vid. Helt rätt!

Ska ni ha gemensam ekonomi? Med sju barn, varav fyra är vana vid hög standard, blir det stora utgifter varje månad.

• Anonym (Han där)

Men herregud människa. Du har en mycket generös man som tar ansvar, har empati och som är förmögen. Var tacksam för det eller lämna honom. Att flytta in i ett hus där han delat sitt liv med en annan kvinna är heller inte att rekommendera. Allt det gamla sitter i väggarna.

• Ess

Detta är möjligtvis inte ytterligare en variant på trådarna där han skiljt sig och ger exfrun 30% eller vad det var av lönen. 

• todo nada

Ni..? Det var väl han och hans exfru som ägde bilen och huset..? Hade en kvinna legat med min man och dessutom tyckt att hon därigenom har rätt att blanda sig i det ekonomiska vid skilsmässan, då hade helvetets portar öppnat sig vill jag lova.

Nåja, det blir nog ett bryskt uppvaknande för dig den dagen han tröttnar på dig och hittar någon ny, i synnerhet när du planerar att låta honom försörja dig till större delen.
  • Wazp

Buhu! Din lilla golddigger där! Äktenskapskrossande, egoistisk är passande epitet på dig!

• Anonym (Lite salt)

Hur gammal är du? Det handlar ju Om att du har fått mannen du älskar, inte vem som har fått mest pengar.

Svar på tråden Han gav henne huset i skilsmässan och vill inte skaffa gemensamt kärleksbarn...