• Anonym (Hanna)

Han gav henne huset i skilsmässan och vill inte skaffa gemensamt kärleksbarn...

Nu vill jag inte detta ska tas på fel sätt. Men jag inledde en relation med en äldre chef på jobbet som var gift.

Han tjänar ju väldigt bra så jag antar att han kommer få stå för större delen av våra framtida gemensamma utgifter. Det som stör mig är att han i skilsmässan väljer att ge sin exfru hela deras hus som är värderat till över tio miljoner då det ligger vid havet i ett fint område utanför stan. Dessutom så fick hon deras gemensamma XC90 och därefter så har de delat på allt gemensamt de äger. Han säger att det är för att han har dåligt samvete, men detta betyder ju också att vi inte kommer kunna bo lika fint som vi annars kunnat, vilket stör mig aningen faktiskt. Han har fyra barn och jag har tre.

Detta kanske är en konstig sak. Men jag känner liksom ett slags tävlande med mamman som gör att jag också vill ha minst ett men helst fler barn än henne med min pojkvän. Liksom ha ett kärleksbarn som bekräftar att det är vi två som hör ihop nu! Men han säger att han är färdig på den fronten. Egentligen är ju jag det med men det stör liksom att han delar ett sådan stor sak med henne och inte med mig, fastän jag egentligen inte vill ha fler barn. Alltså allt detta med att han ger bort sitt hus och bil till henne, samt delar barn med henne får mig att känna mig som att han inte vill ge det bästa till mig...:(

• Svar på tråden Han gav henne huset i skilsmässan och vill inte skaffa gemensamt kärleksbarn...
  • Dixie
    Anonym (Hanna) skrev 2016-11-28 17:17:10 följande:

Nej Gud! Det där är onödigt sagt... absolut inte.. jag känner mig bara överkörd i deras skilsmässa. Och generellt att jag vill dela med mer honom än vad jag gör... misstolka inte.

Du har ju absolut inget med deras skilsmässa att göra - det låter mer som du trodde du skulle ta hans ex-frus plats, att det skulle vara viktigast.... tragiskt....
  • Hyvens typ karln

Låter som du fått en karl med en liten aning moral trots att han uppenbarligen var otrogen.

TS o mannen har noll av min sympati och exfrun alt. "Jag har knullat med din man så nu jävlar skall du och barnen vräkas för jag ha pengar att shoppa för".

Hade gärna trott att det här var trollande av något företag som tillverkar blodtrycksmediciner, men det finns ju folk som är såhär ego alldeles oavsett om detta är påhittat eller ej.

Jag föreslår att din man låser alla pengar i någon fond som du inte kommer åt. Så köper ni en etta i södertälje eller något. Är kärleken det viktiga så är ni nöjda ändå.

• Anonym (Hanna)

Det verkar som att många vill anklaga mig och det känns fel. Allting är inte svart eller vitt. Allting är inte så enkelt och ibland är saker mer komplicerade.

Jag älskar min sambo och vill dela allt med honom. Jag önskar att VI haft barn tillsammans som bekräftat vår kärlek, jag önskar VI hade ett stort hus som (givetvis då han tjänar mer) gett oss som bekräftelse på att det är vi som hör ihop. Jag önskar jag kunnat få en bil som bevis på han vill se mig som mor till hans barn köra dem till skolan. Jag önskar bara att det fanns ett mer vi då allt känns så splittrat överallt. Det känns som att det där mer huset slängdes i ansiktet på mig OCH bilen. Vi är ju faktiskt tillsammans och då delar man med sig. Eftersom att han faktiskt hade rätt till hälften så har han ju i princip gett sitt ex flera miljoner ur vår hushållskassa och det stör mig ja. Däremot är jag inte en S K golddigger som flera av er skamlöst uttryckt. Så nej, det är jag inte. MEN. Det svider att se att jag kunnat leva mitt drömliv hemma och köpa fina inredningssaker om han inte gett allt till henne. Skilsmässan är inte än färdig men som det ser ut så har han gett det. Vi får se om han ångrar sig och vad som går igenom men ja, jag känner mig överkörd i deras skilsmässa. Han är ju min framtida man så ja, jag tycker jag har rätt att vara med och tycka. Besluten berör mig med i slutändan.

Jag har känt en viss tävling ja. Och den blir ju bara värre när exet får mer av min man. Möjligtvis behöver jag prata med någon om det, eller med min man. Men prata behöver jag. Trodde helt ärligt jag skulle få stöd här men tja, det var nog dumt tänkt..

• NKmamma
    Anonym (Hanna) skrev 2016-11-28 17:10:54 följande:
    Du behöver ju inte hoppa på mig så.
    Men det är ju just det jag menar. Vi är ju ett par och därför tycker jag det är lite fult att han inte diskuterade saken med mig först. Jag vill ju till exempel också bor i det huset, eller i alla fall kunna sälja det och flytta till ett likvärdigt. Det känns bara inte okej att han ger bort flera miljoner sådär. Vi hade kunnat resa eller shoppa för massor för de pengarna. Det känns lite som att jag blivit lurad. Liksom konstigt att exfrun ska få bo bättre än mig, som faktiskt är hand kärlek. Förstår du mitt tänk? Liksom kan jag kräva att han köper en XC90 till mig med?
    Det angår inte dig överhuvudtaget vad han och hans ex bestämmer.
    Dom har haft ett liv ihop dom har barn tillsammans.
    Man avslutar i alla fall oftast en sak innan man startar något nytt, och i det fallet ingår inte du.
    Gud vad du är patetisk.
  • Anonym (Mdmddn)
    Anonym (Hanna) skrev 2016-11-28 20:48:08 följande:

Det verkar som att många vill anklaga mig och det känns fel. Allting är inte svart eller vitt. Allting är inte så enkelt och ibland är saker mer komplicerade.

Jag älskar min sambo och vill dela allt med honom. Jag önskar att VI haft barn tillsammans som bekräftat vår kärlek, jag önskar VI hade ett stort hus som (givetvis då han tjänar mer) gett oss som bekräftelse på att det är vi som hör ihop. Jag önskar jag kunnat få en bil som bevis på han vill se mig som mor till hans barn köra dem till skolan. Jag önskar bara att det fanns ett mer vi då allt känns så splittrat överallt. Det känns som att det där mer huset slängdes i ansiktet på mig OCH bilen. Vi är ju faktiskt tillsammans och då delar man med sig. Eftersom att han faktiskt hade rätt till hälften så har han ju i princip gett sitt ex flera miljoner ur vår hushållskassa och det stör mig ja. Däremot är jag inte en S K golddigger som flera av er skamlöst uttryckt. Så nej, det är jag inte. MEN. Det svider att se att jag kunnat leva mitt drömliv hemma och köpa fina inredningssaker om han inte gett allt till henne. Skilsmässan är inte än färdig men som det ser ut så har han gett det. Vi får se om han ångrar sig och vad som går igenom men ja, jag känner mig överkörd i deras skilsmässa. Han är ju min framtida man så ja, jag tycker jag har rätt att vara med och tycka. Besluten berör mig med i slutändan.

Jag har känt en viss tävling ja. Och den blir ju bara värre när exet får mer av min man. Möjligtvis behöver jag prata med någon om det, eller med min man. Men prata behöver jag. Trodde helt ärligt jag skulle få stöd här men tja, det var nog dumt tänkt..

Men snälla nån. Gå och sov. Du kommer inte få något som helst stöd eller empati här. På FL svartlistas sådana som du.
  • Anonym (k)
    Anonym (Hanna) skrev 2016-11-28 18:34:48 följande:

Hade vi sålt huset och bilen hade vi haft minst 6 miljoner extra på kontot (om de delat lika). Så ja, det finns mycket vi kunnat göra för det. Jag hade kunnat dra ner på arbetstiden till exempel.

Om de hade gjort en vinst på 12 milj genom att sälja huset hade det ändå inte varit dina pengar. Antagligen har han fortfarande det gott ställt om han hade råd att avstå huset. Var nöjd med att ni inte har ekonomiska problem.
  • todo nada

Den typen av "bekräftelse" verkar inte vara mycket värt för din sambo ändå med tanke på att ni började ligga med varandra när han fortfarande var gift.

Dessutom, hur sjukt är det inte att du räknar huset och bilen han och hans fru haft som en förlust ur er hushållskassa? Tur frun inte var otrogen hon med, jobbigt läge med ett gift par, en älskare och älskarinna som skulle delat på alla de gifta parets tillgångar...
  • Anonym (?)
    Det verkar som att många vill anklaga mig och det känns fel. Allting är inte svart eller vitt. Allting är inte så enkelt och ibland är saker mer komplicerade. Jag älskar min sambo och vill dela allt med honom. Jag önskar att VI haft barn tillsammans som bekräftat vår kärlek, jag önskar VI hade ett stort hus som (givetvis då han tjänar mer) gett oss som bekräftelse på att det är vi som hör ihop. Jag önskar jag kunnat få en bil som bevis på han vill se mig som mor till hans barn köra dem till skolan. Jag önskar bara att det fanns ett mer vi då allt känns så splittrat överallt. Det känns som att det där mer huset slängdes i ansiktet på mig OCH bilen. Vi är ju faktiskt tillsammans och då delar man med sig. Eftersom att han faktiskt hade rätt till hälften så har han ju i princip gett sitt ex flera miljoner ur vår hushållskassa och det stör mig ja. Däremot är jag inte en S K golddigger som flera av er skamlöst uttryckt. Så nej, det är jag inte. MEN. Det svider att se att jag kunnat leva mitt drömliv hemma och köpa fina inredningssaker om han inte gett allt till henne. Skilsmässan är inte än färdig men som det ser ut så har han gett det. Vi får se om han ångrar sig och vad som går igenom men ja, jag känner mig överkörd i deras skilsmässa. Han är ju min framtida man så ja, jag tycker jag har rätt att vara med och tycka. Besluten berör mig med i slutändan. Jag har känt en viss tävling ja. Och den blir ju bara värre när exet får mer av min man. Möjligtvis behöver jag prata med någon om det, eller med min man. Men prata behöver jag. Trodde helt ärligt jag skulle få stöd här men tja, det var nog dumt tänkt..

Han måste få avsluta sitt äktenskap på sitt sätt. Sedan är det dags att bygga upp hans liv ihop med dig. Han har ju en bra inkomst vad jag förstår, så ni kommer ju att klara er bra även fast han släppt ifrån sig hus och bil vi skilsmässan. Nog kan väl hans ex få det? Hon har ju inte gjort något fel och ska inte behöva ta en stor ekonomisk smäll för att hennes man blev kär i en annan. Du har honom nu. Hon har bara prylar.
  • NKmamma
    Girighet är ingen fin egenskap.
  • Anonym (Hanna)
    Anonym (?) skrev 2016-11-28 20:57:15 följande:

Han måste få avsluta sitt äktenskap på sitt sätt. Sedan är det dags att bygga upp hans liv ihop med dig. Han har ju en bra inkomst vad jag förstår, så ni kommer ju att klara er bra även fast han släppt ifrån sig hus och bil vi skilsmässan. Nog kan väl hans ex få det? Hon har ju inte gjort något fel och ska inte behöva ta en stor ekonomisk smäll för att hennes man blev kär i en annan. Du har honom nu. Hon har bara prylar.

Absolut. Men det går inte att undvika att de sakerna till hälften egentligen är hans och därmed försämras vår levnadsstandard. Ja jag förstår hur det låter att jag klagar på att "jag inte får gå hemma, resa och shoppa", men vi är ett par nu. Han tjänar bra. Jag är låginkomsttagare. Han har fyra barn. Jag har tre och så vill jag gärna dela barn med honom så om man räknar med minst ett till, (om han kan tänkas ändra sig) så blir det 8 barn minimum som ska leva på våra inkomster. Hans barn utövar dyra sporter så ska det vara rättvist får antingen alla barn träna så (mina med) och då blir det dyrt eller så får de sluta. Jag tänker mycket ekonomiskt att barnen t ex utan problem också kunnat träna och jag kunnat ha ett fint liv. Så jo självklart stör det mig att drömbilden har gått i kras. Jag vet bara inte hur jag kan förmedla detta till honom på rätt sätt. Jag upptäcker ju att jag misslyckats här på familjeliv i alla fall.
Svar på tråden Han gav henne huset i skilsmässan och vill inte skaffa gemensamt kärleksbarn...