• Anonym (Oroligsambo)

    sex efter förlossning?

    Hej.

    Jag och min sambo har på senare tid börjat prata om att skapa familj och försöka skaffa barn. Vid några tidspunkter i livet så trodde jag att det aldrig skulle hända så jag är så oerhört lycklig att det börjar hända lite grejer! :D

    Nu har jag dock börjat oroa mig lite hur det hela skulle påverka vårat sexliv, allt det här normala om hormoner, lusten, orken osv är inte direkt något som oroar mig utan det är väl mer om förlossningen kommer göra henne slapp? Jag är inte så välutrustad om man säger så men min sambon min verkar vara nöjd iaf, men tyvärr så har jag börjat fundera om det kommer ändras efter en förlossning, att hon kanske inte känner lika mycket och inte finner det lika skönt längre :(. Förstår att det är så individuellt hur slapp och tighta ni blir efter en förlossning men jag är så rädd för att det ska bli en stor förändring :(

    Vill så gärna ha barn men samtidigt så vill jag inte "förstöra" vårat sexliv då det är så oerhört viktigt för mig.

    Ni män och kvinnor med barn, blev det en stor skillnad efter ni fått barn?

    Tacksam för svar!

  • Svar på tråden sex efter förlossning?
  • Anonym (Finito)

    Inte slappheten, men intresset/orken/suget försvann i princip helt.

  • Anonym (Oroligsambo)
    Anonym (Finito) skrev 2016-11-30 11:49:05 följande:

    Inte slappheten, men intresset/orken/suget försvann i princip helt.


    Jag har förstått att det är ganska vanligt att orken och suger minskar och det är jag helt okej med mot en son eller dotter!

    Är du kvinna/man?
  • Linda2barnsmamma

    Ja är kvinna.. vi har två flickor. Ja har inte blivit förändrat nått märkvärdigt , varken nertill eller lusten. De va ja som ville ja sex igen efter förlossningen , så tidigt som möjligt , samtidigt som ja gjorde knipövningar så mycket ja kunde.

    Min man märker ingen skillnad , så vårat sexliv är precis som innan. Tror ja även har mer lust nu efter iom att orgasmerna blir starkare om man har tur

  • Carambolan

    Jag har fött tre barn. Rent fysiskt är det ingen skillnad alls på vårt sexliv.

    Det stora problemet är tröttheten och energin, att alltid bli avbrutna, att behöva vara tysta för att barnen är i rummet intill, etc.

  • Anonym (Oroligsambo)

    Tack för era svar!

    Vart så otroligt orolig när jag läste någon liknande tråd och alla var typ "det känns som att slänga en pingisboll i en korridor". Vill verkligen ha barn men vill samtidigt inte att min sambo ska bli sexuellt frustrerad eller tom förlora henne pga det.

  • Mooomin

    Att man skulle bli slapp eller större i underlivet bara för att man fött barn är en myt.

  • Anonym (J)

    Jag (tjej) och sambon fick barn för ett år sedan. Första gången vi testade att ha sex efter förlossningen (ca 3 veckor) så kändes det som ett stort grotthål både för mig och sambon. Jag blev helt förstörd och kände att vårt sexliv kommer aldrig bli likadant som förut. Men med tiden så drog det ihop sig och redan efter någon månad så kändes det mer som vanligt och nu ett år senare märker jag absolut ingen skillnad. Min sambo är inte heller välutrustad men det har inte känts mindre för det. Så låt inte en sån grej hindra er från att skaffa barn! Även om det känns kört i början så blir det bättre :D

Svar på tråden sex efter förlossning?