• Anonym (A)

    Ni som födde bebis i vidöppen bjudning

    Jag skulle nog också svara som "tvåbarn", att personalen uppfattade nog inte din smärta som onormal. Hade de gjort det hade de såklart gjort något åt det. Det är svårt för dig som förstföderska också att veta vad som är rätt känslor och fel. Har man fött barn innan så har man ju sig själv att jämföra med (även om alla förlossningar är olika) då är det kanske lättare att upptäcka om något inte står rätt till.

    Allas smärtupplevelser är ju olika, vissa har högre smärtgräns än andra och barnmorskorna har nog upplevt både värre och lindrigare beskrivning på smärta under normala förlossningar.

    Beklagar att du haft en dålig upplevelse men jag tror verkligen personalen gjorde vad de kunde baserat på situationen.

    Du skriver att du är ledsen och besviken på att personalen inte tog dig på allvar och det är den meningen jag syftar på i mitt svar.

  • Anonym (A)
    Anonym (Sirr) skrev 2016-12-01 11:16:36 följande:

    Och på vilket sätt är det din rättighet att veta hur jag kände kring min förlossning? Vem är du liksom? Ge dig.


    Du vill ju själv veta hur andra kände under sin förlossning i frågeställningen.. får ingen fråga dig frågor om din förlossning som ts handlar om? Vill du bara ha svar om man upplevt exakt samma och känner som du? Skriv det då. Jag ser det som att "tvåbarn" försökte ändra din inställning till personalen, för det är väl bättre att bygga upp förtroende inför nästa ev fl än att trycka ner fl-personal ännu mer?
  • Anonym (A)

    Men förklara istället vad du vill få ut av tråden? Vill du bara veta om din smärta var normal eller? Varför isf? För att förbereda inför nästa förlossning? Jag läser hela tråden som att du vill ha bekräftelse på att personalen inte tog dig på allvar.

    Men förtydliga gärna, så att du kan få svaren du önskar. Vi är inte tankeläsare

  • Anonym (A)
    Anonym (Sirr) skrev 2016-12-01 11:32:58 följande:

    MEn snälla du, det enda jag frågade var om andra upplevt samma smärta? Jag har haft samtal med personalen efter förlossningen, så du behöver inte rädda mig.


    Anonym (Sirr) skrev 2016-12-01 10:37:46 följande:

    Jag ville att dom skulle bemöta mig och bekräfta min smärta istället för att vifta bort den. Det gjorde att jag kände osäker på om jag kunde lita på dom. Är det för mycket begärt anser du?

    Tack för svar.


    Du fick ett jättebra svar, men hakade ändå upp dig på personalfrågan... tror de flesta tolkar detta som missnöje med personalen. Du verkar ha mycket taggar utåt du.
  • Anonym (A)
    Anonym (Sirr) skrev 2016-12-01 11:42:19 följande:

    För att jag står på mig? Ok.


    Nej du står inte på dig, du är i försvarsställning utan något att försvara, det enklaste hade väl varit att svara på frågorna utan taggarna. Den enda som är otrevlig i denna tråden är du.
Svar på tråden Ni som födde bebis i vidöppen bjudning